Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Jij.weet.niets11 mei 2018, 00:14

 7
Bij het herbekijken van de afleveringen heb ik in aflevering 1 iets opgemerkt. Ik heb gekeken of het hier al ergens vermeld werd maar tot mijn verbazing vond ik niets.

Op het einde van de eerste opdracht (het levend begraven) komen Pascale en Katrien uiteindelijk toe bij de rest van de groep en beginnen ze elkaar te begroeten. Ondertussen begint Gilles met een voice-over waarin hij het spel nog eens uitlegt. Hij zegt dat er 10 kandidaten zijn enz., dan begint hij erover dat er een saboteur bij zit die opdrachten doet mislukken. Hij zegt dat allemaal redelijk vloeiend, zonder echte pauzes, maar dan neemt wel een (opvallende) pauze, Lloyd komt in beeld en dan zegt Gilles “en dat ...(Lloyd verdwijnt uit het beeld)... is de mol”. Het volgende beeld (waar er wordt gesproken) is in één van de auto’s waarbij Katrien aan Lloyd vraagt of hij nog student is en wat hij studeert, dus weer gaat het over Lloyd.

Zei Gilles nu gewoon wie de mol was of zoek ik het te ver? Het is niet zo goed uitgelegd dus misschien is het beter om het te herbekijken, het is iets minder dan een halfuur in de eerste aflevering.
Ik vond het alleszins opvallend...

Wie de mol ook is, ik verschiet er niet van. Ze zijn allemaal even verdacht. Maar als Lloyd de mol is, ben ik er zeker van dat we dit fragment te zien krijgen in de 9de aflevering. :p
Gebruikersavatar

marc.roose11 mei 2018, 00:26

 193  Sven
lara.vandesande schreef:Bij het herbekijken van de afleveringen heb ik in aflevering 1 iets opgemerkt. Ik heb gekeken of het hier al ergens vermeld werd maar tot mijn verbazing vond ik niets.

Op het einde van de eerste opdracht (het levend begraven) komen Pascale en Katrien uiteindelijk toe bij de rest van de groep en beginnen ze elkaar te begroeten. Ondertussen begint Gilles met een voice-over waarin hij het spel nog eens uitlegt. Hij zegt dat er 10 kandidaten zijn enz., dan begint hij erover dat er een saboteur bij zit die opdrachten doet mislukken. Hij zegt dat allemaal redelijk vloeiend, zonder echte pauzes, maar dan neemt wel een (opvallende) pauze, Lloyd komt in beeld en dan zegt Gilles “en dat ...(Lloyd verdwijnt uit het beeld)... is de mol”. Het volgende beeld (waar er wordt gesproken) is in één van de auto’s waarbij Katrien aan Lloyd vraagt of hij nog student is en wat hij studeert, dus weer gaat het over Lloyd.

Zei Gilles nu gewoon wie de mol was of zoek ik het te ver? Het is niet zo goed...
Had dat ook opgemerkt ....
Gebruikersavatar

JKpowned11 mei 2018, 09:26

 259
Voorbije jaren hebben ze altijd de mol aangekondigd in aflevering 1 als ik mij niet vergis dus zou het wel kunnen. Echter was Bahador wel de eerste persoon die het woord Mol heeft gezegd dit even als kanttekening maar toen was ook Lloyd wel in beeld dacht ik.
Gebruikersavatar

james.waker11 mei 2018, 10:59

 417
dit stond reeds genoteerd bij mijn hints, zoiets kan een hint zijn, maar kan evt misleiding zijn natuurlijk 💡
Gebruikersavatar

Klaartje11 mei 2018, 11:26

 2245  Uma
lara.vandesande schreef:Bij het herbekijken van de afleveringen heb ik in aflevering 1 iets opgemerkt. Ik heb gekeken of het hier al ergens vermeld werd maar tot mijn verbazing vond ik niets.

Op het einde van de eerste opdracht (het levend begraven) komen Pascale en Katrien uiteindelijk toe bij de rest van de groep en beginnen ze elkaar te begroeten. Ondertussen begint Gilles met een voice-over waarin hij het spel nog eens uitlegt. Hij zegt dat er 10 kandidaten zijn enz., dan begint hij erover dat er een saboteur bij zit die opdrachten doet mislukken. Hij zegt dat allemaal redelijk vloeiend, zonder echte pauzes, maar dan neemt wel een (opvallende) pauze, Lloyd komt in beeld en dan zegt Gilles “en dat ...(Lloyd verdwijnt uit het beeld)... is de mol”. Het volgende beeld (waar er wordt gesproken) is in één van de auto’s waarbij Katrien aan Lloyd vraagt of hij nog student is en wat hij studeert, dus weer gaat het over Lloyd.

Zei Gilles nu gewoon wie de mol was of zoek ik het te ver? Het is niet zo goed...
Dat wordt heel vaak gedaan in de Mol. Ik let er ook altijd op, maar als je achteraf aflevering 1 gaat terug bekijken met de kennis opgedaan tot nu toe, dan zie je dat heel veel van die dingen niet kloppen. Soms komen mensen ook gefocust in beeld bij de woorden "de winnaar" of "de saboteur", maar tot nog toe heb ik in alle seizoenen van de mol nog nooit zoiets gezien dat klopte.

In aflevering 2 bvb, als iedereen in de hacienda samen staat en GDC zegt "Dan is er vandaag maar één winnaar. De Mol." zie je Pieter met zonnebril pnntificaal midden in het beeld met gekruiste armen staan. Is Pieter dan de Mol?

PS Vergeef me, maar ik kon het niet laten om toch één keer "Pieter" en "pontificaal" in één en dezelfde zin te bezigen. Pieter de toekomstige Pontifex? "Habemus Papam" en dan verschijnt Pieter als nieuwe paus op het balkon op het Sint-Pietersplein, een beeld uit de toekomst, 24 april 2048. Als pausennaam zal hij kiezen: paus Judas de Eerste. 🙂
Gebruikersavatar

Cedric11 mei 2018, 11:59

 2834  Uma
Klaartje schreef:PS Vergeef me, maar ik kon het niet laten om toch één keer "Pieter" en "pontificaal" in één en dezelfde zin te bezigen. Pieter de toekomstige Pontifex? "Habemus Papam" en dan verschijnt Pieter als nieuwe paus op het balkon op het Sint-Pietersplein, een beeld uit de toekomst, 24 april 2048. Als pausennaam zal hij kiezen:...
De kardinaal-protodiaken had het aangekondigd.. 'Habemus Papam'. Gekleed in witte toga staat hij klaar. Nu nog hij, straks Hij. Hij heet Pieter en wordt de mijter op gezet. De camerlengo overhandigt hem zijn staf. Dit is het moment, dit is zijn moment. Of 'Zijn' moment. Het verbranden der stembiljetten in de Sixtijnse kapel zorgde voor witte rook en zo wordt Pieter uit Brugge de opvolger van paus Franciscus, de eerste Belgische pontifex maximus. De pontificale vissersring wordt hem omgedaan terwijl twee leden van de Zwitserse garde klaar staan om eerst de gordijnen te openen en daarna het venster naar het balkon van de Sint-Pietersbasiliek. Pieter slaakt nog een laatste diepe zucht om de hem overmannende nervositeit te onderdrukken. Pieter. San Pietro. Paus Petrus II. De gordijnen gaan open, dit is het moment. De ramen worden geopend. Pieter is verleden tijd, Petrus II is het heden. Hij zet een stap naar voor, werpt een blik op het voor hem uitgestalde Rome. Het Sint-Pietersplein juicht. En Pieter roept uit...

"FUCKING HELL, ZO VELE VOLK!" 😲
Gebruikersavatar

Jansen11 mei 2018, 13:06

 3423  Yens
Haha, allebei heerlijke stukjes literatuur 😃.
Maar moest ineens aan een boek denken toen ik aan het lezen was: een boek van successchrijver Dan Brown 😃. Een boek dat in het Nederlands zeer prozaïsch "Het Bernini Mysterie" heet maar in het Engels "Angels & Demons" ...
Is Pieter een Angel en Demon in mekaar? 😲 😲 😉 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 13:26

 8153
Cedric en Klaartje, 😂 😂 😂 😂 😂

De nieuwe paus besprenkelt de toegestroomde massa rijkeljk met tequila en doet daarna een rappel van zijn balkon. Beneden deelt hij briefjes uit met telefoonnummer 0474 90 04 24. Naar zijn echt nummer kunnen de gelovigen fluiten.
Hij verkoopt Castel Gandolfo, koopt met dat geld een BMW X5 (den overschot is voor Casa Hogar) om op vakantie te gaan en in te slapen, verordent dat voortaan de hostie vervangen wordt door tortilla en verklaart Baha en Lloyd zalih en GDC heilih.
Gebruikersavatar

commisaris Witse11 mei 2018, 14:19

 260
eveline.vanhemel schreef:Haha, allebei heerlijke stukjes literatuur...
Is Pieter een Angel en Demon in mekaar? 😲 😲 😉 😉
Dat wou ik eigenlijk al de hele tijd 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 16:01

 8153
commisaris Witse schreef:Dat wou ik eigenlijk al de hele tijd 😂
Lucifer is een gevallen engel 😉
Gebruikersavatar

Jij.weet.niets11 mei 2018, 19:12

 7
JKpowned schreef:Voorbije jaren hebben ze altijd de mol aangekondigd in aflevering 1 als ik mij niet vergis dus zou het wel kunnen. Echter was Bahador wel de eerste persoon die het woord Mol heeft gezegd dit even als kanttekening maar toen was ook Lloyd wel in beeld dacht ik.
Het is vaak zo dat de mol de eerste is die in beeld komt, de eerste is die het woord 'mol' uitspreekt, in beeld komt wanneer er over de mol gesproken wordt, ... Die hints zijn natuurlijk voor interpretatie vatbaar (zoals elke hint bij De Mol eigenlijk), het kan puur toeval zijn of het kan zijn om ons te misleiden.
Baha kwam in dat fragment ook vlak voor Lloyd in beeld, terwijl Gilles ook al bezig was over de mol. Dus samen met het feit dat Baha als eerste het woord 'mol' zei, betekent misschien dat het een hint naar hem is... Ik heb echt geen idee meer, dit jaar is het echt moeilijk.
Gebruikersavatar

lucu11 mei 2018, 19:24

 551  Sven
lara.vandesande schreef:Het is vaak zo dat de mol de eerste is die in beeld komt, de eerste is die het woord 'mol' uitspreekt, in beeld komt wanneer er over de mol gesproken wordt, ... Die hints zijn natuurlijk voor interpretatie vatbaar (zoals elke hint bij De Mol eigenlijk), het kan puur toeval zijn of het kan zijn om ons te misleiden.
Baha kwam in dat fragment ook vlak voor Lloyd in beeld, terwijl Gilles ook al bezig was over de mol. Dus samen met het feit dat Baha als eerste het woord 'mol' zei, betekent misschien dat het een hint naar hem is... Ik heb echt geen idee meer, dit jaar is het echt moeilijk.
Als dit je kan helpen: het was niet Bahador maar Joke die als eerste de woorden "de mol" uitsprak.
Zie dit bericht: lucu @ De 1-theorie: Bahador, is he The One?