Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

james.waker11 mei 2018, 17:55

 417
marc.roose schreef:Afbeelding

wie heeft dit gezien ....
de streepjes stonden er op tijdens de kaars-opdracht...

pascale trekt dan met de boekjes naar de geheime kamer, maar heeft er volgens mij geen aandacht aan besteed

misschien was dat wel de absolute TIP die ze niet overgedragen heeft aan Lloyd , omdat ze hem simpelweg niet gezien heeft

Hoe kan Lloyd weten dat Pascale de absolute TIP niet overgedragen heeft.... omdat hij hem kende :!: ... dus.......
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 18:07

 8153
james.waker schreef:de streepjes stonden er op tijdens de kaars-opdracht...

pascale trekt dan met de boekjes naar de geheime kamer, maar heeft er volgens mij geen aandacht aan besteed

misschien was dat wel de absolute TIP die ze niet overgedragen heeft aan Lloyd , omdat ze hem simpelweg niet gezien heeft

Hoe kan Lloyd weten dat Pascale de absolute TIP niet overgedragen heeft.... tomdat hij hem kende ... dus....
Weet Lloyd dat ze het hem niet verteld heeft of veronderstelt hij het alleen maar?
Gebruikersavatar

tom.vanratingen11 mei 2018, 18:07

 50
chicawah schreef:De mol kon vooraf de memory studeren, maar wat met de Jenga? Je kan "erop trainen", maar volgens mij heb je zelfs dan nauwelijks meer kans om te winnen dan je tegenstander.
Is het de bedoeling dat de mol bij de kaars belandt? Dan moet die als eerste met de juiste oplossing van het raadsel komen (gemakkelijk), een tegenstander kiezen en de memory winnen (kan gestudeerd worden).
Als de mol niet bij de kaars hoeft te belanden, hoeft hij het raadsel niet als eerste juist te hebben, maar dan weet je niet of hij bij de memory of de Jenga terecht zal komen.
Deze redenering leidt dus naar Lloyd. Toch?
Tenzij het er absoluut niet toe deed waar de mol terechtkwam.
Vond dit inderdaad ook het meest voor de hand liggend. De mol wil uiteraard niet bij de Jenga terecht komen, want daar kan je niet goed op oefenen. (Ik spreek uit ervaring, heb het ook 1000'en keren gedaan en kan het nog steeds niet 😂 )

Dus Lloyd komt inderdaad het meest verdacht uit deze opdracht.

Tenzij:
Je weet natuurlijk niet hoe lang ze gedaan hebben over het raadsel. Je kan als kijker niet zeggen of ze er 10 minuten over gedaan hebben of 10 seconden. Misschien wist Lloyd het antwoord wel sneller dan verwacht en heeft hij de mol verrast? De mol kan moeilijk na 5 seconden het antwoord gaan geven, want dan weet iedereen dat hij erop geoefend heeft.

Wat heb ik vooral geleerd uit deze opdracht?

Ik durf niet te zeggen dat ik hierdoor weet wie de mol is, maar wel dat ik Bahador (met een stippellijn) doorstreep van mijn verdachten. Hij kwam (per toeval / niet per toeval) bij de memory opdracht terecht, waar de mol op voorhand op kon oefenen. Dat heeft de mol waarschijnlijk ook gedaan.

Baha liet het spel relatief snel aflopen, als mol had hij onverdacht 1000 euro minder kunnen verdienen en naar de volgende ronde kunnen gaan, waar hij nog meer geld zou kunnen kwijtspelen. Tenzij het een stom aandachtsfoutje van de mol was, denk ik dus dat Baha NIET de mol is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 18:28

 8153
Ik heb Baha als mol aangeduid, maar vraag mij nog altijd af wat nu de visuele tip was voor Pascale: het telefoonnummer dat naar Baha kan verwijzen (maar dat is wel iets dat waarvoor ze moet nadenken) of de 6 streepjes op het boekje van Lloyd (die ze misschien niet opgemerkt heeft)?
Wie echt wil kan de kerkkaarsen en het kleur van de telefoon (als we aannemen dat die rood is) aan Pieter linken.

Was het telefoonnummer voor ons geen hint, maar eerder als grap bedoeld (wij hoorden de mol eerder fluiten dan Pascale) en is de echte hint het boekje van Lloyd? Maar waarom zien we dan de 9004 op een bepaald ogenblik apart en duidelijk in beeld komen en zien we bij het memorybord de camera van de telefoon naar het masker gaan?

Dit jaar is toch echt om zot van te worden!
Gebruikersavatar

Jansen11 mei 2018, 20:00

 3423  Yens
chicawah schreef:Dus?
En waar zie je op deze foto een zwart molboekje staan? Ofwel word ik blind ofwel zie ik hier enkel een blauw boekje en zie ik ook nog eens een "korte" kant van het boekje en niet de "lange" kant... Niet dat het ook maar iets uitmaakt?
Gebruikersavatar

rolhad11 mei 2018, 20:05

 434
eveline.vanhemel schreef:En waar zie je op deze foto een zwart molboekje staan?
Achter Baha zijn blauw boekje.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 20:07

 8153
eveline.vanhemel schreef:En waar zie je op deze foto een zwart molboekje staan? Ofwel word ik blind ofwel zie ik hier enkel een blauw boekje en zie ik ook nog eens een "korte" kant van het boekje en niet de "lange" kant... Niet dat het ook maar iets uitmaakt?
Eh?
Eveline, ik vrees dat ik je niet begrijp. Nou ja, ik begrijp je eigenlijk wel, maar ik herinner mij eigenlijk niet goed meer waarom ik "Dus?" zei, dus las ik terug en dus... nou ja, dus dus. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen11 mei 2018, 20:25

 3423  Yens
chicawah schreef:Eh?
Eveline, ik vrees dat ik je niet begrijp. Nou ja, ik begrijp je eigenlijk wel, maar ik herinner mij eigenlijk niet goed meer waarom ik "Dus?" zei, dus las ik terug en dus... nou ja, dus dus. :mrgreen:
Sorry, ik heb de verkeerde persoon geciteerd maar ik zal nu de foto die ik bedoel hieronder zetten:

Afbeelding
Hierboven zegt Rolhad dat er een zwart boekje achter het blauwe boekje staat: met heel veel moeite kan ik uitmaken dat daar misschien een zwart boekje staat, maar met zekerheid durf ik dat niet te beweren... En ik durf al helemaal niet te zeggen of ik daar nu streepjes of niet op zie... Vermits het blauwe boekje met een korte kant zichtbaar staat, denk ik ook dat het zwarte boekje met de korte kant zichtbaar staat, anders zou het zwarte boekje meer uitsteken.

Ik wil maar zeggen, ik zie nauwelijks een zwart boekje achter het blauw boekje staan en ik zie al helemaal geen streepjes, niet omdat ze er niet zijn maar omdat het met mijn ogen gewoon niet zichtbaar is. Wie kan me bevestigen dat er achter dat blauwe boekje een zwart boekje staat en dat er wel of niet streepjes op staan?
Gebruikersavatar

rolhad11 mei 2018, 20:29

 434
eveline.vanhemel schreef:Sorry, ik heb de verkeerde persoon geciteerd maar ik zal nu de foto die ik bedoel hieronder zetten:

Afbeelding
Hierboven zegt iemand dat er een zwart boekje achter het blauwe boekje staat: met heel veel moeite kan ik uitmaken dat daar misschien een zwart boekje staat, maar met zekerheid durf ik dat niet te beweren... En ik durf al helemaal niet te zeggen of ik daar nu streepjes of niet op zie... Vermits het blauwe boekje met een korte kant zichtbaar staat, denk ik ook dat het zwarte boekje met de korte kant zichtbaar staat, anders zou het zwarte boekje meer uitsteken.

Ik wil maar zeggen, ik zie nauwelijks een zwart boekje achter het blauw boekje staan en ik zie al helemaal geen streepjes, niet omdat ze er niet zijn maar omdat het met mijn ogen gewoon niet zichtbaar is. Wie kan me bevestigen dat er achter dat blauwe boekje een zwart boekje staat en dat er wel of niet streepjes op staan?
Het zwarte boekje van Lloyd ligt werkelijk erachter. (Kan ook niet anders aangezien de opdracht voor Baha/Lloyd was. De streepjes zie ik daar niet op, wel op de andere foto.
Gebruikersavatar

marc.roose11 mei 2018, 20:56

 193  Sven
eveline.vanhemel schreef:Sorry, ik heb de verkeerde persoon geciteerd maar ik zal nu de foto die ik bedoel hieronder zetten:

Afbeelding
Hierboven zegt Rolhad dat er een zwart boekje achter het blauwe boekje staat: met heel veel moeite kan ik uitmaken dat daar misschien een zwart boekje staat, maar met zekerheid durf ik dat niet te beweren... En ik durf al helemaal niet te zeggen of ik daar nu streepjes of niet op zie... Vermits het blauwe boekje met een korte kant zichtbaar staat, denk ik ook dat het zwarte boekje met de korte kant zichtbaar staat, anders zou het zwarte boekje meer uitsteken.

Ik wil maar zeggen, ik zie nauwelijks een zwart boekje achter het blauw boekje staan en ik zie al helemaal geen streepjes, niet omdat ze er niet zijn maar omdat het met mijn ogen gewoon niet zichtbaar is. Wie kan me bevestigen dat er achter dat blauwe boekje een zwart boekje staat en dat er wel of niet streepjes op staan?
Dit is een foto van mij.
Bekijkt gij dat op het schermpje van uw smartphone misschien.
Op computerscherm of TV zijn de 2 boekjes duidelijk zichtbaar,
Het kan alleen maar het zwarte boekje zijn achter het blauwe boekje want dit is een foto van het memoriespel.
De korte kant van het blauwe boekje ???? Ik zie toch heel duidelijk dat de boekjes rechtop staan,ik zie zelfs het elastiek die het boekje dichthoud (op de lange zijde) op het blauwe boekje.
En nee .... er staan op deze foto ( op de lange zijde )van het zwarte boekje nog geen streepjes ....
Gebruikersavatar

michiel.dewitte11 mei 2018, 21:25

 53  Sven
marc.roose schreef:Dit is een foto van mij.
Bekijkt gij dat op het schermpje van uw smartphone misschien.
Op computerscherm of TV zijn de 2 boekjes duidelijk zichtbaar,
Het kan alleen maar het zwarte boekje zijn achter het blauwe boekje want dit is een foto van het memoriespel.
De korte kant van het blauwe boekje ???? Ik zie toch heel duidelijk dat de boekjes rechtop staan,ik zie zelfs het elastiek die het boekje dichthoud (op de lange zijde) op het blauwe boekje.
En nee .... er staan op deze foto ( op de lange zijde )van het zwarte boekje nog geen streepjes ....
Beste Marc, ik wou even informeren dat je post vrij hevig overkomt. Wat je zegt is echter wel correct dat we dat kunnen zien op uw foto en ook op tv en laptopscherm. Denk er even wel aan dat geschreven tekst hard kan aankomen 😉
Gebruikersavatar

delfien.taillieu11 mei 2018, 21:26

 15
marc.roose schreef: Bekijkt gij dat op het schermpje van uw smartphone misschien.
Op computerscherm of TV zijn de 2 boekjes duidelijk zichtbaar,
Ik bekijk deze foto op het schermpje van mijn smartphone en zie toch ook duidelijk een blauw én zwart boekje rechtop staan. Het ligt dus niet aan het scherm waarop je kijkt :mrgreen:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13