Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marc.roose11 mei 2018, 21:34

 193  Sven
michiel.dewitte schreef:Beste Marc, ik wou even informeren dat je post vrij hevig overkomt. Wat je zegt is echter wel correct dat we dat kunnen zien op uw foto en ook op tv en laptopscherm. Denk er even wel aan dat geschreven tekst hard kan aankomen 😉
sorry, ... was niet de bedoeling
Gebruikersavatar

Jansen11 mei 2018, 23:05

 3423  Yens
marc.roose schreef:Dit is een foto van mij.
Bekijkt gij dat op het schermpje van uw smartphone misschien.
Op computerscherm of TV zijn de 2 boekjes duidelijk zichtbaar,
Het kan alleen maar het zwarte boekje zijn achter het blauwe boekje want dit is een foto van het memoriespel.
De korte kant van het blauwe boekje ???? Ik zie toch heel duidelijk dat de boekjes rechtop staan,ik zie zelfs het elastiek die het boekje dichthoud (op de lange zijde) op het blauwe boekje.
En nee .... er staan op deze foto ( op de lange zijde )van het zwarte boekje nog geen streepjes ....
Toch niet hoor, ik bekijk de foto hier op mijn pc, niet op mijn smartphone. Sorry, maar ik zie het zwarte boekje nauwelijks. Het zal dan wel aan mijn ogen liggen ofwel doet mijn pc rare dingen met jouw foto. Laat het maar zo, het is de discussie in mijn ogen niet waard.
Gebruikersavatar

marc.roose12 mei 2018, 08:27

 193  Sven
eveline.vanhemel schreef:Toch niet hoor, ik bekijk de foto hier op mijn pc, niet op mijn smartphone. Sorry, maar ik zie het zwarte boekje nauwelijks. Het zal dan wel aan mijn ogen liggen ofwel doet mijn pc rare dingen met jouw foto. Laat het maar zo, het is de discussie in mijn ogen niet waard.
sorry ..... schijnt dat mijn post nogal agressief overkomt ,maar was zeker niet de bedoeling
Gebruikersavatar

Jansen12 mei 2018, 08:36

 3423  Yens
marc.roose schreef:sorry ..... schijnt dat mijn post nogal agressief overkomt ,maar was zeker niet de bedoeling
Sorry niet nodig, ik was ook wel wat kortaf in mijn post, ik zag een hoop berichten voorbijkomen waar iedereen het had over het zwarte boekje terwijl ik het niet eens zag. Ik begrijp echt niet hoe het komt maar de foto wordt klein weergegeven bij mij en zelfs als ik hem open in een grafisch programma blijft hij klein. Anders misschien de foto nog eens posten? Het kan best mogelijk zijn dat het aan mijn pc ligt.
Gebruikersavatar

Mola Lisa12 mei 2018, 09:00

 328  Uma
Nog een paar bedenkingen bij de kaarsproef :

1.- Lloyd reageert volgens mij té vroeg als GDC zegt dat “wie als laatste de kaars uitblaast” verbaasde reactie van Lloyd “is de winnaar”. Of een gekend spel onder studenten ?
2.- Wat ik ook vreemd vind is dat, eens de beslissing genomen is om alle info met elkaar te delen, Lloyd eigenlijk niets onderneemt om zelf als laatste de kaars uit te blazen. Als gewone kandidaat zou ik toch harder mijn best doen om mij in die positie te manoeuvreren.
3.- Kan de productie het risico lopen om daar 2 gewone kandidaten te zetten ? Wat als die het héél hard spelen en véél geld laten verloren gaan …

Lloyd nadert snel op Baha in mijn Bahatunnel :?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 09:37

 8153
tsjoep schreef:Nog een paar bedenkingen bij de kaarsproef :

1.- Lloyd reageert volgens mij té vroeg als GDC zegt dat “wie als laatste de kaars uitblaast” verbaasde reactie van Lloyd “is de winnaar”. Of een gekend spel onder studenten ?
2.- Wat ik ook vreemd vind is dat, eens de beslissing genomen is om alle info met elkaar te delen, Lloyd eigenlijk niets onderneemt om zelf als laatste de kaars uit te blazen. Als gewone kandidaat zou ik toch harder mijn best doen om mij in die positie te manoeuvreren.
3.- Kan de productie het risico lopen om daar 2 gewone kandidaten te zetten ? Wat als die het héél hard spelen en véél geld laten verloren gaan …

Lloyd nadert snel op Baha in mijn Bahatunnel :?
1. Lloyd benadrukt voortdurend dat het geld snel mindert, maar komt verder met geen enkel zinnig voostel, waardoor het geld inderdaad snel mindert.
2. Mee eens.
3. Zoals iemand al lachend zei: had Joke daar gezeten, dan hadden ze misschien nog geld moeten opleggen 😉 Het maakt voor de productie niet uit dat er geld verloren gaat. Integendeel: het bedrag in de pot mag niet te hoog worden.

Ik zit in jouw tunnel en vang ook al een glimp op van Lloyd :roll:
Gebruikersavatar

billie.holiday12 mei 2018, 09:59

 462  Bert
Ik zit nu al in een tunnel met terug 3 mollen, molletje Lloyd heeft zich voorzichtig aangesloten,bij zijn broertjes. Ik ga ze strak nog vergelijken met de 3 biggetjes.
Zou het dan toch mollieknollie zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 11:07

 8153
billie.holiday schreef:Ik zit nu al in een tunnel met terug 3 mollen, molletje Lloyd heeft zich voorzichtig aangesloten,bij zijn broertjes. Ik ga ze strak nog vergelijken met de 3 biggetjes.
Zou het dan toch mollieknollie zijn.
't Is knolliemollie 😉
Gebruikersavatar

michiel.dewitte12 mei 2018, 11:38

 53  Sven
marc.roose schreef:sorry, ... was niet de bedoeling
Dacht ik wel hoor 😉 wou het gewoon even meedelen dat je nogal hard kan overkomen via geschreven tekst... Een emoticon kan daar veel aan bijbrengen hoor 😂
Gebruikersavatar

lucu12 mei 2018, 13:33

 551  Sven
chicawah schreef:Ik heb Baha als mol aangeduid, maar vraag mij nog altijd af wat nu de visuele tip was voor Pascale: het telefoonnummer dat naar Baha kan verwijzen (maar dat is wel iets dat waarvoor ze moet nadenken) of de 6 streepjes op het boekje van Lloyd (die ze misschien niet opgemerkt heeft)?
Wie echt wil kan de kerkkaarsen en het kleur van de telefoon (als we aannemen dat die rood is) aan Pieter linken.

Was het telefoonnummer voor ons geen hint, maar eerder als grap bedoeld (wij hoorden de mol eerder fluiten dan Pascale) en is de echte hint het boekje van Lloyd? Maar waarom zien we dan de 9004 op een bepaald ogenblik apart en duidelijk in beeld komen en zien we bij het memorybord de camera van de telefoon naar het masker gaan?

Dit jaar is toch echt om zot van te worden!
Ik volg dit topic met veel belangstelling maar ik vermoed dat de kleur van de telefoon ons niet dichter bij een oplossing brengt.

Wanneer Pascale kamer 204 binnenstapt, weet ze dat ze het spoor van de mol alleen te zien zal krijgen als ze de molboekjes op de juiste plaats legt. Zo geschiedt: ze krijgt blauwe cijfers te zien waarvan ze onmiddellijk begrijpt dat die samen een telefoonnummer vormen. Ze belt vervolgens het nummer en krijgt tweemaal een gefloten versie van de moltune te horen.

De essentiële elementen waaruit Pascale verdere informatie kan afleiden zijn:

1 de kleur blauw
2 de cijfers (die één of meerdere codes kunnen bevatten)
3 het telefoonnummer 0474 90 04 24 (dat via de cijfers tevoorschijn komt)
4 de moltune (die ze door het draaien van het telefoonnummer te horen krijgt)

1
De kleur blauw kan verwijzen naar het molboekje van BAHADOR. Hij nam dit boekje van de top van de stapel.

2
Een knappe verklaring van de cijfers heeft Klaartje ons gegeven:

04: grafnummer van BAHADOR
90: geboortejaar van BAHADOR
24: begrafenisliedje van BAHADOR

3&4
Het telefoonnummer leidt naar de moltune die tweemaal gefloten wordt.
Welke informatie kan Pascale hieruit afleiden?

- de moltune op zich is niet verrassend
- maar: de moltune onthult via de 7 noten wel de identiteit van de mol…

Daarop hebben de makers van DE MOL ons mogelijk reeds in aflevering 4 voorbereid tijdens de verfbomproef. Joke, Katrien en Lloyd moesten de noten D – A – G op het keyboard spelen en dan sprong de deur open.

GDC zegt letterlijk (00:36:36):

"Ze lezen in het boek PIANO FOR DUMMIES dat de eerste 7 letters uit het alfabet ook staan voor noten op het klavier.
De tip “DAG” bestaat eigenlijk uit de noten D, A en G.”



Voor de moltune circuleren er op dit forum minstens twee versies, maar beide verwijzen door hun vormovereenkomst met de naam BAHADOR naar de identiteit van de mol.

G - A(mol) - D - F(mol) - D - D(mol) - B

B A H A D O R: drie letters van zijn naam keren vijf keer terug in de moltune.

(Bij PASCALE en KATRIEN slechts de A, bij JEFFREY geen enkele letter).


C - D - A - B - A - G - F

B A H A D O R: vier letters van zijn naam keren viermaal terug.

Hier is de vormovereenkomst nog sterker, want net als in de moltune komt in de naam BAHADOR de letter A (la) tweemaal voor.

(Bij PASCALE tweemaal de A en eenmaal de C, bij KATRIEN slechts de A, bij JEFFREY slechts de F)

Uit die elementen had Pascale kunnen afleiden dat (vermoedelijk en puur hypothetisch) BAHADOR de mol is.
Gebruikersavatar

james.waker12 mei 2018, 13:45

 417
als dat de tip was voor pascale dan is het verklaarbaar dat ze eruit ligt... noten herkennen enzo... persoonlijk vind ik dat ondoenbaar als tip, maar heb geen enkele muzikale kennis :oops:
Gebruikersavatar

lucu12 mei 2018, 13:50

 551  Sven
james.waker schreef:als dat de tip was voor pascale dan is het verklaarbaar dat ze eruit ligt... noten herkennen enzo... persoonlijk vind ik dat ondoenbaar als tip, maar heb geen enkele muzikale kennis :oops:
Misschien.

Ze had ook kunnen gokken op de overeenkomst tussen het aantal noten in de moltune en het aantal letters in de namen van haar medekandidaten.

En misschien deed ze dat ook maar hebben de anderen meer vragen juist beantwoord. 😉
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13