Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 11:10

 8153
ex-molinator schreef:ah, dan moet ik het mentaal overgeslagen hebben.
De hele discussie die ik opgestart heb is dan eigenlijk verloren tijd geweest.
Maar dan moet ik wel (nogmaals) terugkeren naar het afschieten van Joke door Lloyd, reken ik dat aan als molactie, of bedenk ik dat met de mantel der liefde (Lloyd die zich teveel heeft laten sturen door Jeffrey)?
Inderdaad een mentale inzinking, hopelijk voor jou slechts tijdelijk.
Volgens mij heeft Lloyd zich laten beïnvloeden door Jeffrey die graag de problemen direct en no-nonsense aanpakt (cfr. de geldkoffers). Als mol zou je toch proberen om het spel nog te redden/rekken, bv. door te zeggen "Gaan jullie achter het geld aan, ik hou Joke onder schot. En dan, als Jeffrey en Katrien weg zijn, het toch op een akkoordje proberen gooien met Joke, samen op weg gaan naar de hacienda en /of "per vergissing" Joke net iets te vroeg afknallen omdat je "het verkeerd begrepen had en dacht dat het geld al in de kruik zat". Of iets dergelijks.
Volgens mij zat de mol bij de ruiters. Ofwel Baha die Pascales plan verbrodde, wilde paardrijden maar niet galopperen en bij de schijven de 2 anderen maar liet aanmodderen. Ofwel Pieter die met zijn bizarre opmerkingen ook Pascales plan verbrodde, snel de groepjes verdeelde* toen Baha een voorstel deed dat perfect in zijn kraam paste, knoeide met de brander en perplex was toen het spel al gedaan was door de vroegtijdige uitschakeling van Joke (want de opdracht was enkele uren mooie TV maken).

* Al op gelet hoe Pieter vaak snel en kordaat groepjes indeelt? Er wordt altijd de nadruk op gelegd dat hij priester is, maar hij staat ook in het onderwijs.
Gebruikersavatar

rolhad11 mei 2018, 11:17

 434
ex-molinator schreef: Maar dan moet ik wel (nogmaals) terugkeren naar het afschieten van Joke door Lloyd, reken ik dat aan als molactie, of bedenk ik dat met de mantel der liefde (Lloyd die zich teveel heeft laten sturen door Jeffrey)?
Als Mol komt het laten sturen door Jeffrey het beste uit. Dan heeft hij nooit de volledige verantwoordelijkheid. Ook al neemt hij de verantwoordelijk op zich, door dat te doen komt hij ook "eerlijker' over.

Dus je kunt er helaas niet veel uithalen.
Gebruikersavatar

james.waker11 mei 2018, 11:38

 417
rolhad schreef:Als Mol komt het laten sturen door Jeffrey het beste uit. Dan heeft hij nooit de volledige verantwoordelijkheid. Ook al neemt hij de verantwoordelijk op zich, door dat te doen komt hij ook "eerlijker' over.

Dus je kunt er helaas niet veel uithalen.
Joke mogen/moeten afschieten en zelf buiten verdenking blijven... je kan moeilijk zeggen dat dit niet mols is.... er zijn natuurlijk andere mogelijke verklaringen, maar ik sluit het zeker niet uit als molactie
dat het zo gelopen is konden mol noch makers inschatten en is eigenlijk enkel aan Jeffrey te wijten/danken... de opdracht eindigde daardoor heel snel, maar was toch één van de hoogtepunten van het seizoen. gedeelde schuld voor Joke ook, wat was er gebeurd had ze die pasvraag niet verborgen ??
Gebruikersavatar

Ben Jones11 mei 2018, 19:04

 44
Kunnen jullie mij dan ook eens uitleggen waarom de pick-up, en voornamelijk Lloyd, de stamper wilt in plaats van de paarden. Dat is net wat hem onverdacht maakt. Waarom? Omdat men dan Joke ook gelokaliseerd zou hebben en collectief kon beslissen haar pasvragen achter te laten en voor het geld te gaan.
Gebruikersavatar

Bristol12 mei 2018, 08:35

 19
Zoals zo dikwijls wordt bij het begin van de proef niet genoeg doorgedacht, of worden goede suggesties afgeslagen. Achteraf, na weken doordenken en lezen hier, zou de beste strategie voor verdeling kunnen geweest zijn:

- paardenploeg met een paintballgeweer rechtstreeks door het midden naar de haciënda
- helikopter met paintballgeweer ( wellicht daar opgeborgen bij de bagage tijdens de vlucht) Joke opsporen en daarna naar haciënda
- pickupploeg met paintbalgeweer en eurobrandijzer op aanwijzing helikopter achter Joke aan, deze daarna meenemen in de pickup zonder afschieten en het geld verzamelen en in de kruik deponeren - terwijl Joke buiten de haciënda wordt vastgehouden door enkele spelers.

Het beste gebruik van de paardenploeg is cruciaal in de discussie: ze willen natuurlijk iets te doen hebben en niet nutteloos zijn.
Bij de poging tot opeisen van het 'stampertje' door de pickupploeg is het Jeffrey die daarover begint, Lloyd stapt af om het op te halen, maar zet niet echt door.
Alledrie de finalisten komen hier min of meer mols over.
Gebruikersavatar

marc.roose12 mei 2018, 08:56

 193  Sven
Bristol schreef:Zoals zo dikwijls wordt bij het begin van de proef niet genoeg doorgedacht, of worden goede suggesties afgeslagen. Achteraf, na weken doordenken en lezen hier, zou de beste strategie voor verdeling kunnen geweest zijn:

- paardenploeg met een paintballgeweer rechtstreeks door het midden naar de haciënda
- helikopter met paintballgeweer ( wellicht daar opgeborgen bij de bagage tijdens de vlucht) Joke opsporen en daarna naar haciënda
- pickupploeg met paintbalgeweer en eurobrandijzer op aanwijzing helikopter achter Joke aan, deze daarna meenemen in de pickup zonder afschieten en het geld verzamelen en in de kruik deponeren - terwijl Joke buiten de haciënda wordt vastgehouden door enkele spelers.

Het beste gebruik van de paardenploeg is cruciaal in de discussie: ze willen natuurlijk iets te doen hebben en niet nutteloos zijn.
Bij de poging tot opeisen van het 'stampertje' door de pickupploeg is het Jeffrey die daarover begint, Lloyd stapt af om het op te halen, maar zet niet echt d...
Het plan van Pascale was een goed plan.
Pieter heeft een klein beetje gelijk : "stel dat ze er doorloopt,dan hebben we niks ..."
Maar als ze zich goed opstellen voor de hacienda is de kans dat ze er door komt wel heel erg klein.
Gebruikersavatar

Bristol12 mei 2018, 10:24

 19
Frolva schreef:

Afbeelding
Ter herinnering eens hernomen.
Gebruikersavatar

Ben Jones12 mei 2018, 14:19

 44
Bristol schreef:Zoals zo dikwijls wordt bij het begin van de proef niet genoeg doorgedacht, of worden goede suggesties afgeslagen. Achteraf, na weken doordenken en lezen hier, zou de beste strategie voor verdeling kunnen geweest zijn:

- paardenploeg met een paintballgeweer rechtstreeks door het midden naar de haciënda
- helikopter met paintballgeweer ( wellicht daar opgeborgen bij de bagage tijdens de vlucht) Joke opsporen en daarna naar haciënda
- pickupploeg met paintbalgeweer en eurobrandijzer op aanwijzing helikopter achter Joke aan, deze daarna meenemen in de pickup zonder afschieten en het geld verzamelen en in de kruik deponeren - terwijl Joke buiten de haciënda wordt vastgehouden door enkele spelers.

Het beste gebruik van de paardenploeg is cruciaal in de discussie: ze willen natuurlijk iets te doen hebben en niet nutteloos zijn.
Bij de poging tot opeisen van het 'stampertje' door de pickupploeg is het Jeffrey die daarover begint, Lloyd stapt af om het op te halen, maar zet niet echt d...
Lloyd zet wel door om de stamper te halen, het is pas wanneer Jeffrey zegt dat ze doorgaan naar het eerste punt dat Lloyd terug naar de pick-up gaat. Lloyd heeft het zelf dus niet in de hand. Steve wou de stamper geven maar Lloyd kon dat niet zien. Had Jeffrey vijf seconden gewacht met te zeggen dat ze doorgaan had de pick-up wel de stamper gekregen en was dat voor Lloyd, als hij de mol is, een slechte zaak. Ik zie dus niet in waarom de mol een slecht plan zou willen veranderen in zijn nadeel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 14:43

 8153
Ben Jones schreef:Lloyd zet wel door om de stamper te halen, het is pas wanneer Jeffrey zegt dat ze doorgaan naar het eerste punt dat Lloyd terug naar de pick-up gaat. Lloyd heeft het zelf dus niet in de hand. Steve wou de stamper geven maar Lloyd kon dat niet zien. Had Jeffrey vijf seconden gewacht met te zeggen dat ze doorgaan had de pick-up wel de stamper gekregen en was dat voor Lloyd, als hij de mol is, een slechte zaak. Ik zie dus niet in waarom de mol een slecht plan zou willen veranderen in zijn nadeel.
Ik heb meteen al gedacht dat de mol bij de ruiters zat, maar intussen heeft Lloyd zich niet alleen heel erg ingezet bij de proeven maar ook een aantal molse dingen gedaan.
En dan zijn er nog verborgen hints die naar hem wijzen maar misschien geen echte verborgen hints zijn en alleen hersenspinsels van overijverige molloten :roll:
Dit jaar ben ik echt rijp voor de psychiatrie :mrgreen:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23