Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

liesbeth.vansele12 mei 2018, 01:47

 1
GDC “enkel de winnaar krijgt het geheime spoor van de mol te zien”

En dan krijgen we het shot van de boekjes met rare strepen op de rand van het boekje van Lloyd. Zou dit iets willen zeggen of is Lloyd gewoon een krabbelaar? 😉


Afbeelding
Gebruikersavatar

billie.holiday12 mei 2018, 09:41

 462  Bert
Misschien zet hij streepjes hoeveel kandidaten hij naar huis heeft gespeeld,en slaat dit niet op het zesde seizoen. Zou het dan toch Lloyd zijn ?
Gebruikersavatar

rolhad12 mei 2018, 10:11

 434
billie.holiday schreef:Misschien zet hij streepjes hoeveel kandidaten hij naar huis heeft gespeeld,en slaat dit niet op het zesde seizoen.
Lijkt me logischer. 🙂

Dat zou ik trouwens een geweldige hint gevonden hebben moest Lloyd de mol zijn dat er in 1 van de vorige afleveringen het boekje al eens te zien zijn met een paar streepjes minder.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 10:34

 8153
Ik vraag mij nog steeds af wat de visuele hint voor Pascale nu eigenlijk was. We hebben het telefoonnummer, Lloyds molboekje en de telefoon.

1. Het telefoonnummer.
De kijkers kregen doorheen de afleveringen telefoonbiepjes te horen waaraan een cijfer gekoppeld kon worden. Al die cijfers samen vormen het intussen beroemde telefoonnummer. Dat nummer zouden we kunnen koppelen aan Baha door de 90 die naar zijn geboortejaar verwijst, de (0)4 naar het feit dat hij in de 4de kist lag en de 24 omdat zijn begrafenisliedje het 24ste was.
Bovendien werd voor de kijker op een bepaald ogenblik duidelijk 9004 benadrukt. Dat kan in verband gebracht worden met de 0904 aan de gate en, voor wie nog verder wil gaan in deze theorie, aan 9040, het postnummer van Baha.
De 90 zal Pascale wel weten, de 04 misschien ook, maar weet ze waar de 24 vandaan komt? Ze is haar kist niet uitgeraakt... Dus Pascale is hier in het nadeel tegenover de anderen.

2. Lloyds molboekje.
Lloyd wist het zo te regelen dat hij het zwarte boekje kreeg. Is dat zwart van belang? Misschien de kleur niet, maar als zijn boekje op een bepaalde plaats moest staan, moest hij wel maken dat hij het boekje met het juiste nummer te pakken kreeg.
Zijn boekje staat in de rij op de 6de plaats en blijkt (plots) 6 streepjes op de zijkant te hebben. Is Lloyd de 6de mol die intussen al 6 mensen naar huis gespeeld heeft? Deze visuele hint lijkt mij een stuk duidelijker voor Pascale. Ook het gefluit kan gemakkelijker gelinkt worden aan Lloyd dan aan Pieter of Baha.
Maar: Lloyd belandt in de finale. Als dat de bedoeling was, wordt Baha hier benadeeld doordat die geen eerlijke kans kreeg. Of was het de bedoeling om bij de memory zoveel mogelijk geld weg te spelen en Baha te laten winnen zodat die een eerlijke kans kreeg? Heeft Baha Lloyd in snelheid gepakt door te vroeg een fout te maken? Indien ja: waarom heeft Lloyd er dan niet voor gezorgd de finale te winnen, maar heeft hij zich zo gemakkelijk laten bespelen door Pascale?

3. De telefoon.
Laten we aannemen dat die rood is. Als dat een hint is naar Donaldo Trumpo, dan is dat alleen een hint voor Pascale, want Baha en Lloyd hebben deze prachtige act gemist.
Als je alleen het rood telt, kan om het even wie de finale speelde bij Pieter uitkomen want hij heeft het rode molboekje. Maar is dat niet een beetje een povere hint? Alleen als het visuele rood bevestigd wordt doordat het Pieter is die fluit, kan dit een fatsoenlijke hint zijn.

Conclusie: Lloyd is de mol?
Hij kwam als eerste met de oplossing van het raadsel op de proppen en kan de memory gestudeerd hebben. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het de bedoeling was de memory te winnen en de finale te spelen omdat daardoor een kandidaat benadeeld zou worden.
Bij mij wringt dat een beetje.
Gebruikersavatar

rolhad12 mei 2018, 10:59

 434
Punt 1 en 3 zijn echt wel dingen waar Pascale(of wie dan ook) nooit zou aan denken op dat moment.. dat is veel te ingewikkeld voor de winnaar van dat spel.

Punt 2 is mogelijk aangezien Pascale dat effectief kan zien zonder molboektjes te openen.

Je hebt wel gelijk dat het niet eerlijk is voor Baha. Dat is wel een goed argument. Maar kan ook zijn dan Baha al enige tijd op Lloyd zit en geen nood heeft aan die hint.
Maar blijft sterk argument.
Gebruikersavatar

james.waker12 mei 2018, 13:09

 417
rolhad schreef:Lijkt me logischer. 🙂

Dat zou ik trouwens een geweldige hint gevonden hebben moest Lloyd de mol zijn dat er in 1 van de vorige afleveringen het boekje al eens te zien zijn met een paar streepjes minder.
vlak voor de kaarsproef (tijdens het memory spel) stonden er nog geen streepjes op z'n boekje
Gebruikersavatar

rolhad12 mei 2018, 13:37

 434
james.waker schreef:vlak voor de kaarsproef (tijdens het memory spel) stonden er nog geen streepjes op z'n boekje
Inderdaad, daarom "zou" het een leuke hint geweest zijn! 😃
Gebruikersavatar

james.waker12 mei 2018, 13:41

 417
rolhad schreef:Inderdaad, daarom "zou" het een leuke hint geweest zijn! 😃
ok... maar 't bewijst dus wel dat de streepjes er vlak daarvoor opgezet zijn.... als tip voor pascale denk ik dan 😉
Gebruikersavatar

rolhad12 mei 2018, 13:59

 434
james.waker schreef:ok... maar 't bewijst dus wel dat de streepjes er vlak daarvoor opgezet zijn.... als tip voor pascale denk ik dan 😉
Zie ik ook als enigste verklaring voor 't moment.
Iemand in de Pieter/Baha tunnel die dit kan verklaren?
Gebruikersavatar

Frolva12 mei 2018, 15:40

 2204
james.waker schreef:vlak voor de kaarsproef (tijdens het memory spel) stonden er nog geen streepjes op z'n boekje
Is dat zéker?

Ik weet dat er een foto geplaats is, maar sommigen zagen daarop zelfs geen zwart molboekje. :mrgreen:

Iemand die in hoge kwaliteit kan herbekijken en bevestigen dat er geen streepjes stonden? Want dan zou het wel eens een hint kunnen zijn.
Gebruikersavatar

delfien.taillieu12 mei 2018, 15:48

 15
Frolva schreef:Is dat zéker?

Ik weet dat er een foto geplaats is, maar sommigen zagen daarop zelfs geen zwart molboekje. :mrgreen:

Iemand die in hoge kwaliteit kan herbekijken en bevestigen dat er geen streepjes stonden? Want dan zou het wel eens een hint kunnen zijn.
Ik heb nog goeie ogen en zie op de (nogal van lage kwaliteit) foto dat er een zwart boekje achter het blauwe staat, zonder streepjes op de lange kant 😃
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8