Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje12 mei 2018, 12:44

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Klopt, maar het blijft een heel vreemde zin en zelfs redelijk aanvallend. Ik vind het dan vreemd dat niemand van de kandidaten die rond hem staan, reageren op die uitspraak. Je zou toch verwachten dat de persoon tegen wie dit gericht is, iets zou terugzeggen. Maar misschien heeft die gedacht: "hoor ik dit nu echt?", "Ach, ik zal het maar voorbij laten gaan".
Inderdaad. Dat doet ook de vraag rijzen of iemand van de kandidaten dat wel gehoord heeft en of die uitspraak er misschien opzettelijk door de montage is tussengevoegd en eigenlijk dus ook niet door Bahador op dat moment is gedaan. Dat zou pas echt heel verdacht zijn. 😲
Gebruikersavatar

Jansen12 mei 2018, 12:55

 3423  Yens
Klaartje schreef:Inderdaad. Dat doet ook de vraag rijzen of iemand van de kandidaten dat wel gehoord heeft en of die uitspraak er misschien opzettelijk door de montage is tussengevoegd en eigenlijk dus ook niet door Bahador op dat moment is gedaan. Dat zou pas echt heel verdacht zijn. 😲
Ja, maar met dat soort praktijken zou ik het toch moeilijk hebben... zinnen uit hun context halen en strategisch ergens plaatsen door de montage, is voor mij een brug te ver.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mei 2018, 15:27

 1690  Sven
Klaartje schreef:Dat hij het zegt is een feit, maar tegen wie hij het zegt, is niet geweten, want het is buiten beeld.

Maar het was me vooral te doen om het feit dat van die uitspraak niks in de ondertitels staat, terwijl zowat alles normaliter in de ondertitels staat als de kandidaten iets zeggen.

Het is ook een bizarre uitspraak in de context van deze scène.

We missen dus iets in de ondertitels en niet zomaar één woord, maar een volledige zin.
Nu kunt ge eigenlijk gewoon iets ??? Inzeggen? ingeven, ik denk dat hij bedoelt dat je na de bieptoon die Lloyd kreeg gewoon je boodschap kunt inspreken. Laatste woord is niet zo goed verstaanbaar, maar ik denk dat het dat is.
Gebruikersavatar

Mola Lisa12 mei 2018, 15:38

 328  Uma
Jay-Lo schreef:Nu kunt ge eigenlijk gewoon iets ??? Inzeggen? ingeven, ik denk dat hij bedoelt dat je na de bieptoon die Lloyd kreeg gewoon je boodschap kunt inspreken. Laatste woord is niet zo goed verstaanbaar, maar ik denk dat het dat is.

Ik maak er ook niet direct zeveren van maar wat dan wel ??? Misschien daarmee dat het niet in de ondertiteling kwam ...?
Gebruikersavatar

Klaartje12 mei 2018, 15:55

 2245  Uma
tsjoep schreef:Ik maak er ook niet direct zeveren van maar wat dan wel ??? Misschien daarmee dat het niet in de ondertiteling kwam ...?
Ik versta in elk geval "Nu kunt ge eigenlijk gewoon iets zeveren".
Het rare is dat ik dat gisterenavond hoorde toen ik op mijn tv die scène aan het herbekijken was en daar versta ik inderdaad het laatste woord ook niet goed, maar in de on-line versie op Vier is dat laatste woord beter te verstaan. Hoe dat komt weet ik ook niet, misschien omdat ik daarbij luister via een hoofdtelefoon.

Maar het blijft eigenaardig dat in de ondertiteling een volledige zin wordt waggelaten. Als de programmamakers het laatste woord van die zin niet hadden verstaan, dan hoefden ze toch ook niet de gehele zin te schrappen? Ze gaan toch geen zes woorden schrappen uit hun ondertiteling als ze het zevende niet goed verstaan? Het valt op omdat ze door heel de afleveringen bijna nooit iets weglaten ujit de ondertiteling, zeker geen volledige zinnen.

PS over dingen weglaten trouwens dit nog: ik had de allereerste aflevering van Café de Mol op tv gevolgd en op een bepaald moment zei GDC iets over "een dure Mol". Ik moest daaraan denken toen ik de Follow the Money theorie aan het lezen was na de zevende aflevering, waaruit blijkt dat Bahador veruit het meeste geld had binnengebracht in vergelijking met de andere twee finalisten.
Ik dacht, ik heb dat toch goed gehoord toen. Daarom ging ik op de site van Vier die eerste aflevering van Café de Mol nog eens bekijken om te zien wat GDC daar nu ook al weer zei, want het verbaasde me toen en ik dacht: "Wat zegt hij nu?". En geloof het of niet, in de online versie hebben ze dat stukje waarin GDC het had over "een dure mol" gewoon weggelaten. Geknipt: waarom? Ik ben er nochtans 100 percent zeker van dat GDC dat gezegd heeft in de tv-versie van die allereerste CDM.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mei 2018, 16:26

 1690  Sven
Klaartje schreef:Ik versta in elk geval "Nu kunt ge eigenlijk gewoon iets zeveren".
Het rare is dat ik dat gisterenavond hoorde toen ik op mijn tv die scène aan het herbekijken was en daar versta ik inderdaad het laatste woord ook niet goed, maar in de on-line versie op Vier is dat laatste woord beter te verstaan. Hoe dat komt weet ik ook niet, misschien omdat ik daarbij luister via een hoofdtelefoon.

Maar het blijft eigenaardig dat in de ondertiteling een volledige zin wordt waggelaten. Als de programmamakers het laatste woord van die zin niet hadden verstaan, dan hoefden ze toch ook niet de gehele zin te schrappen? Ze gaan toch geen zes woorden schrappen uit hun ondertiteling als ze het zevende niet goed verstaan? Het valt op omdat ze door heel de afleveringen bijna nooit iets weglaten ujit de ondertiteling, zeker geen volledige zinnen.

PS over dingen weglaten trouwens dit nog: ik had de allereerste aflevering van Café de Mol op tv gevolgd en op een bepaald moment zei GDC iets over &q...
Alleszins wordt het laatste woord overlapt door Jeffrey's "Belt het?" en dan Lloyd die daarop antwoord " ma ik heb juist gebeld". Het lijkt alsof die zin er achteraf in gemonteerd is.
Zo'n beetje als in de laatste aflevering Lloyd zegt dat ze toch niet zullen moeten lopen in dat zand, en aan de reactie die Pieter geeft zou Pascale dat gezegd hebben. Al denk ik bij deze dat Pieter zich kan vergist hebben en weet dat iemand het heeft gezegd maar verkeerdelijk denkt dat dat Pascale was.
Gebruikersavatar

Frolva12 mei 2018, 16:34

 2204
Klaartje schreef:En dan is er mij iets heel eigenaardigs opgevallen op tijdstip 20'22", dus amper 4 seconden na het biepje. Kijk goed naar de ondertiteling en vergelijk met wat je hoort. De ondertiteling is bij de Mol redelijk accuraat, soms worden bepaalde scheldwoorden (de fucks en shits) wel eens weggelaten en het Vlaams wordt in correcter Nederlands in de ondertitels geplaatst, maar meestal wordt bijna alles wat er gezegd wordt, ook als iemand iets zegt buiten beeld, in de ondertitels vermeld. Maar luister op tijdstip 20'22": daar hoor je buiten beeld Bahador iets zeggen dat ik versta als "Nu kunt ge eigenlijk gewoon iets zeveren." Dat is ten eerste een bizarre uitspraak in die scène, maar vooral: deze volledige zin wordt NIET in de ondertitels vermeld. Een volledige zin weglaten in de ondertitels?? Ongezien voor mij in dit hele seizoen van de Mol. Bizar, vreemd, dus misschien wel verdacht.
Alweer heel knap opgemerkt, Klaartje. 👍🏻

Wat Baha juist zegt (laatste woord) weet ik niet; het laatste woord lijkt 'afgakapt'.

Ik versta: "Nu kunt ge eigenlijk gewoon iets zeggen.". Maar of het laatste woord nu 'zeggen', 'zeveren' of iets anders is, maakt voor mij niet zoveel uit.

Wat Baha volgens mij bedoelt is dat alleen elke kandidaat voor zich weet welk zijn/haar begrafenisnummer is, en dat je dus eender wat kan 'zeggen' of 'zeveren'.

Wel vreemd dat het niet in de ondertitels staat. :?

Voorlopig zoek ik er niets achter. Zondag avond denk ik daar misschien anders over. :mrgreen:
Gebruikersavatar

james.waker12 mei 2018, 16:49

 417
Frolva schreef: Wat Baha volgens mij bedoelt is dat alleen elke kandidaat voor zich weet welk zijn/haar begrafenisnummer is, en dat je dus eender wat kan 'zeggen' of 'zeveren'.

Wel vreemd dat het niet in de ondertitels staat. :?

Voorlopig zoek ik er niets achter. Zondag avond denk ik daar misschien anders over. :mrgreen:
denk dat ook.... men had inderdaad kunnen liegen over zijn liedje, en dan kon het correct telefoonnummer nooit gevormd worden, maar dat was dan wellicht niet conform met de regels... maar eigenlijk is het feit dat dit in hem opkomt kandidaats
zeveren gebruikte hij trouwens ook in de luchthaven, toen het ging over bekend maken antwoord op de vraag ivm heeft de mol kinderen...
Gebruikersavatar

Frolva12 mei 2018, 16:52

 2204
james.waker schreef:denk dat ook.... men had inderdaad kunnen liegen over zijn liedje, en dan kon het correct telefoonnummer nooit gevormd worden, maar dat was dan wellicht niet conform met de regels...

Voor de mol, die daar toen zeker bij aanwezig was, gelden er toch geen regels? 😉

Het was m.a.w. toch een prima mollenstreek geweest om te liegen over het begrafenisliedje? Waarom heeft de mol dat niet gedaan? :?
Gebruikersavatar

Ben Jones12 mei 2018, 16:57

 44
Ik denk dat Baha bedoelt dat Lloyd een verkeerd cijfer kan invoeren zodat het niet lukt om het laatste paar te bellen, wat blijkbaar ook gebeurde. De groep verliest daar door Lloyd, hoe je het draait of keert, kostbare tijd. Je ziet Baha ook meteen met zijn armen draaien omdat het niet lukte.

Edit: of hij heeft het indd over het begrafenisnummer, zal wel dat zijn 🙂
Gebruikersavatar

james.waker12 mei 2018, 17:41

 417
Frolva schreef:Voor de mol, die daar toen zeker bij aanwezig was, gelden er toch geen regels? 😉

Het was m.a.w. toch een prima mollenstreek geweest om te liegen over het begrafenisliedje? Waarom heeft de mol dat niet gedaan? :?
omdat de begrafenisliedjes bekend gemaakt werden en dan zou de mol snel verbrand geweest zijn 😛
maar Baha is hier alert en al met het spelletje bezig, terwijl veel anderen hun focus ligt op het doen slagen van de opdracht denk ik , 't is geen toeval dat hij in finale staat denk ik dan
Gebruikersavatar

Frolva12 mei 2018, 17:44

 2204
james.waker schreef:omdat de begrafenisliedjes bekend gemaakt werden
Dat heb ik gemist, dan. Hoe werden de begrafenisliedjes bekend gemaakt?
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 57