Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

james.waker12 mei 2018, 18:26

 417
Frolva schreef:Dat heb ik gemist, dan. Hoe werden de begrafenisliedjes bekend gemaakt?
ze hebben toch stukjes uit de selectiegesprekken laten zien, ik herinner hier oa Lloyd met z'n fluit en zijn k euze gezien te hebben ... wellicht werden niet alle kandidaten getoond. maar we mogen er vanuit gaan dat niemand gelogen heeft want het nummer klopte
Gebruikersavatar

Cedric12 mei 2018, 18:27

 2834  Uma
Wat zou Pascale eigenlijk als geluid gehoord hebben als ze de molboekjes in de verkeerde volgorde had geplaatst en een ander telefoonnummer had gedraaid? :blackeye:
Gebruikersavatar

Klaartje12 mei 2018, 18:36

 2245  Uma
Morgenavond gaan we het inderdaad allemaal weten of we dingen hebben menen te zien die er eigenlijk niet toe deden.

Om even on topic terug te keren: de makers hebben veel moeite gedaan om voor de kijkers dat telefoonnummer van de Mol als hint erin te steken door geluidjes aan getallen te koppelen.

Maar ik mis nog steeds een element dat dit telefoonnummer voor de kijker op een ondubbelzinnige manier linkt aan één welbepaalde persoon. Er zijn al elementen voorgesteld, zoals de link tussen het gefluit en Lloyd zijn blokfluit (voor mij toch te simpel, vergeleken met de ingenieuze manier waarop de hint in de hele reeks afleveringen is gestoken) of de mogelijke link tussen het kamernummer 204, de volgorde van de molboekjes en het telefoonnummer, maar ik vind dat zelf niet bevredigend genoeg om op een ondubbelzinnige manier de mol te kunnen aanwijzen. Ik blijf wat dat betreft een beetje op mijn honger zitten.

Hebben we iets gemist? Snappen wij het niet? Begrijpen we niet hoe de makers het bedoelen? Of moet de ultieme missing link nog komen in de laatste aflevering? Dat zou dan ruim laat zijn.
Maar er zijn nog "hints" geweest in de laatste aflevering, bvb. het liedje dat voor mol Gilles zijn balkon werd gespeeld in de laatste aflevering van seizoen 4 ving aan met de muzieknoot G-mol.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 12 mei 2018, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje12 mei 2018, 18:42

 2245  Uma
james.waker schreef:ze hebben toch stukjes uit de selectiegesprekken laten zien, ik herinner hier oa Lloyd met z'n fluit en zijn k euze gezien te hebben ... wellicht werden niet alle kandidaten getoond. maar we mogen er vanuit gaan dat niemand gelogen heeft want het nummer klopte
Lloyd heeft het gezegd in zijn selectiegesprek, ook Jeffrey (Forever young), Channy (Don't stop me now) en Pieter (You never walk alone) hoor en zie je hun nummer opgeven in het selectiegesprek.

Als je heel scherpe ogen hebt en het beeld op het juiste moment stil zet, kan je ook op het bord met de begrafenisliedjes dat bij die opdracht op de tafel ligt, zien dat het nummer van Kelly (Raindrops on a leaf) inderdaad nummer 21 is, en dat van Bahador (Just a boy) nummer 24.

De nummers van de begrafenisliedjes kloppen allemaal, daar is geen discussie over. Maar daar ging het hier eigenlijk ook niet over. 🙂
Gebruikersavatar

Frolva12 mei 2018, 19:19

 2204
james.waker schreef:ze hebben toch stukjes uit de selectiegesprekken laten zien, ik herinner hier oa Lloyd met z'n fluit en zijn k euze gezien te hebben ... wellicht werden niet alle kandidaten getoond. maar we mogen er vanuit gaan dat niemand gelogen heeft want het nummer klopte
Op die manier.

De liedjes werden waarschijnlijk 'bekendgemaakt' omdat de mol niet gemold heeft, toen.
De mol had perfect een ander nummer kunnen zeggen zonder verdacht te zijn. En er was geen enkele reden om (dan) te tonen wat de begrafenisliedjes van alle kandidaten waren. 😉
Gebruikersavatar

Holmes12 mei 2018, 20:26

 395
Cedric schreef:Wat zou Pascale eigenlijk als geluid gehoord hebben als ze de molboekjes in de verkeerde volgorde had geplaatst en een ander telefoonnummer had gedraaid? :blackeye:
Zouden ze er niet vanuit gegaan zijn dat elke kandidaat de 4 boekjes op de juiste plaats zou kunnen zetten en dat het eigenlijk geen rol speelde welk getal op welk boekje stond. De kandidaat moest gewoon naar een fluitende mol luisteren en dat gsm-nr was een mooie omkadering...

Ze mocht trouwens haar boekje omwisselen met dat van Baha. Het zou hetzelfde nummer gegeven hebben.
Er was 4x 4 (oa Baha en Pascale), 3x 0 (oa Lloyd), 1x 2 (Pieter), 1x 7 en 1x 9.
Baha neemt in de 1e aflevering als eerste een boekje maar daar staat een 4 op (niet echt uniek). Lloyd haalt het zwarte er van tussenuit maar daar staat een 0 op en Pieter heeft niet veel keuze meer.... en heeft (toevallig) het enige boekje met een 2 op. Zou hij de eerste geweest zijn, dan zat er misschien meer achter....

Stel dat de 4 overblijvers allemaal een boekje met een 4 er op hadden. Theoretisch mogelijk want bij het uitdelen van de boekjes konden de makers niet weten wie zou overblijven. Dan was de opgave niet echt moeilijk om het juiste nummer te hebben.... 😃
Gebruikersavatar

Klaartje12 mei 2018, 20:41

 2245  Uma
Cedric schreef:Wat zou Pascale eigenlijk als geluid gehoord hebben als ze de molboekjes in de verkeerde volgorde had geplaatst en een ander telefoonnummer had gedraaid? :blackeye:
Als ze de boekjes in een verkeerde volgorde had gezet, hetgeen wel bijna onmogelijk was want ze moest er eigenlijk maar drie op de juiste plaats zetten bij de juiste foto, dan denk ik dat de makers ervoor gezorgd hadden dat de lamp gewoon niet aanging en geen cijfers zichtbaar werden. En had Pascale niks gezien en niet kunnen bellen.
Gebruikersavatar

david.vierstraete12 mei 2018, 21:00

 73  Yens
Holmes schreef:Zouden ze er niet vanuit gegaan zijn dat elke kandidaat de 4 boekjes op de juiste plaats zou kunnen zetten en dat het eigenlijk geen rol speelde welk getal op welk boekje stond. De kandidaat moest gewoon naar een fluitende mol luisteren en dat gsm-nr was een mooie omkadering...

Ze mocht trouwens haar boekje omwisselen met dat van Baha. Het zou hetzelfde nummer gegeven hebben.
Er was 4x 4 (oa Baha en Pascale), 3x 0 (oa Lloyd), 1x 2 (Pieter), 1x 7 en 1x 9.
Baha neemt in de 1e aflevering als eerste een boekje maar daar staat een 4 op (niet echt uniek). Lloyd haalt het zwarte er van tussenuit maar daar staat een 0 op en Pieter heeft niet veel keuze meer.... en heeft (toevallig) het enige boekje met een 2 op. Zou hij de eerste geweest zijn, dan zat er misschien meer achter....

Stel dat de 4 overblijvers allemaal een boekje met een 4 er op hadden. Theoretisch mogelijk want bij het uitdelen van de boekjes konden de makers niet weten wie zou overblijven. Dan was de opgave niet echt moeilij...
Wie zegt dat ze die cijfers er niet net voor de opdracht erop gezet hebben?
Kan me niet voorstellen dat na veelvuldig dat boekje vast te nemen de cijfers er nog niet afgegaan gingen zijn, dus evengoed zijn die cijfers moment zelf opgezet
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mei 2018, 21:12

 1690  Sven
david.vierstraete schreef:Wie zegt dat ze die cijfers er niet net voor de opdracht erop gezet hebben?
Kan me niet voorstellen dat na veelvuldig dat boekje vast te nemen de cijfers er nog niet afgegaan gingen zijn, dus evengoed zijn die cijfers moment zelf opgezet
Dat was ik ook net aan het denken. Zouden de meest gebruikte boekjes dan geen vervaging van het cijfer hebben? Of was het allen de bedoeling dat de winnaar ( Pascale ) de juiste volgorde had, ging dan het licht uit en was het telefoonnummer een projectie?
Klaartje schreef:Morgenavond gaan we het inderdaad allemaal weten of we dingen hebben menen te zien die er eigenlijk niet toe deden.

Om even on topic terug te keren: de makers hebben veel moeite gedaan om voor de kijkers dat telefoonnummer van de Mol als hint erin te steken door geluidjes aan getallen te koppelen.

Maar ik mis nog steeds een element dat dit telefoonnummer voor de kijker op een ondubbelzinnige manier linkt aan één welbepaalde persoon. Er zijn al elementen voorgesteld, zoals de link tussen het gefluit en Lloyd zijn blokfluit (voor mij toch te simpel, vergeleken met de ingenieuze manier waarop de hint in de hele reeks afleveringen is gestoken) of de mogelijke link tussen het kamernummer 204, de volgorde van de molboekjes en het telefoonnummer, maar ik vind dat zelf niet bevredigend genoeg om op een ondubbelzinnige manier de mol te kunnen aanwijzen. Ik blijf wat dat betreft een beetje op mijn honger zitten.

Hebben we iets gemist? Snappen wij het niet? Begrijpen we niet hoe de makers het bedoelen? Of moet de ultieme missing link nog komen in de laatste aflevering? Dat zou dan ruim laat zijn.
Maar er zijn nog "hints" geweest in de laatste aflevering, bvb. het liedje dat voor mol Gilles zijn balkon werd gespeeld in de laatste aflevering van seizoen 4 ving aan met de muzieknoot G-mol.
Dit mis ik hier ook. Ik had nog een biepje of het gefloten deuntje ( op de achtergrond) verwacht bij een van hen. Om zo te zeggen: En dit...is de mol.
Laatst gewijzigd door Jay-Lo op 12 mei 2018, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Holmes12 mei 2018, 21:12

 395
david.vierstraete schreef:Wie zegt dat ze die cijfers er niet net voor de opdracht erop gezet hebben?
Kan me niet voorstellen dat na veelvuldig dat boekje vast te nemen de cijfers er nog niet afgegaan gingen zijn, dus evengoed zijn die cijfers moment zelf opgezet
GDC zegt dat 😃 😃
Een geheim dat ze al de hele reis meedragen...
Hoe het technisch mogelijk zou zijn is me ook niet duidelijk. Dus je kan gelijk hebben.
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mei 2018, 21:35

 3483  Uma
Holmes schreef:GDC zegt dat 😃 😃
Een geheim dat ze al de hele reis meedragen...
Hoe het technisch mogelijk zou zijn is me ook niet duidelijk. Dus je kan gelijk hebben.
Het nr. kan geïmpregneerd zijn, amper risico op slijtage.
Gebruikersavatar

benjamin.schatteman12 mei 2018, 23:14

 9
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij kan hierin wel degelijk een tip schuilen. Ik heb eens wat verder gezocht naar de betekenis van de rode telefoon. Op Wikipedia staat het volgende:

Metaforisch gezien, kan je dan zeggen dat Pascale naar het Witte Huis "belt" en daar "Donaldo Trumpo" aan de lijn krijgt.

Dit zou ook verklaren waarom Pieter absoluut dit spel wil spelen (hij roept Pascale en Steve terug) want anders zou de volledige hint verdwijnen (Pieter die gelinkt wordt aan Donald Trump). Er werd hier verder ook geopperd dat dit geen hint kan zijn omdat Baha en Lloyd er niet bij aanwezig zijn, maar dat maakt niet uit: deze hint kan niet door de kandidaten gevonden worden, enkel door de kijker, en vandaar dat het toch wel een hint kan zijn 😃 .
En Ronaldo tempo = fake news 😲
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57