Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mei 2018, 15:36

 1690  Sven
james.waker schreef:als dat de tip was voor pascale dan is het verklaarbaar dat ze eruit ligt... noten herkennen enzo... persoonlijk vind ik dat ondoenbaar als tip, maar heb geen enkele muzikale kennis :oops:
Nochtans heeft ze bij de mariachi wel gezegd dat ze notenleer had gedaan.
Gebruikersavatar

Frolva12 mei 2018, 17:31

 2204
marc.roose schreef:sorry .....
eveline.vanhemel schreef:Sorry niet nodig

Groepsknuffel? :king: :pirat: :porc:

:mrgreen:
Gebruikersavatar

billie.holiday12 mei 2018, 20:43

 462  Bert
lucu schreef:Ik volg dit topic met veel belangstelling maar ik vermoed dat de kleur van de telefoon ons niet dichter bij een oplossing brengt.

Wanneer Pascale kamer 204 binnenstapt, weet ze dat ze het spoor van de mol alleen te zien zal krijgen als ze de molboekjes op de juiste plaats legt. Zo geschiedt: ze krijgt blauwe cijfers te zien waarvan ze onmiddellijk begrijpt dat die samen een telefoonnummer vormen. Ze belt vervolgens het nummer en krijgt tweemaal een gefloten versie van de moltune te horen.

De essentiële elementen waaruit Pascale verdere informatie kan afleiden zijn:

1 de kleur blauw
2 de cijfers (die één of meerdere codes kunnen bevatten)
3 het telefoonnummer 0474 90 04 24 (dat via de cijfers tevoorschijn komt)
4 de moltune (die ze door het draaien van het telefoonnummer te horen krijgt)

1
De kleur blauw kan verwijzen naar het molboekje van BAHADOR. Hij nam dit boekje van de top van de stapel.

2
Een knappe verklaring van de cijfers heeft Klaartje ons gegeven:

04: grafnummer...
Dit vind ik eerlijk gezegd wat ver gezocht. Notenleer in Belgie is nog steeds met een notenbalk en niet met letters. Ik heb wel notenleer gehad en zou al moeten gaan opzoeken via internet om de letters eraan te koppelen.
Het visuele hou ik eerder op blauwe cijfers , de 6 streepjes van lloyd op zijn boekje of eventueel de roodbruinoranje telefoon die dan op Pieter slaat.
Gebruikersavatar

lucu12 mei 2018, 21:04

 551  Sven
billie.holiday schreef:Dit vind ik eerlijk gezegd wat ver gezocht. Notenleer in Belgie is nog steeds met een notenbalk en niet met letters. Ik heb wel notenleer gehad en zou al moeten gaan opzoeken via internet om de letters eraan te koppelen.
Het visuele hou ik eerder op blauwe cijfers , de 6 streepjes van lloyd op zijn boekje of eventueel de roodbruinoranje telefoon die dan op Pieter slaat.
Jammer genoeg heeft Pascale geen profijt kunnen trekken uit de kleur, de cijfers en de moltune.

De hint met de letters/muzieknoten is vooral voor de kijkers bedoeld. Zie ook de vermelde aflevering 4 waar GDC het verband tussen letters en muzieknoten expliciet legt!

Voorts had Pascale kunnen gokken op een verband tussen het aantal muzieknoten in de moltune (ZEVEN) en het aantal letters in de namen van haar medekandidaten: enkel BAHADOR telt zeven letters...

Tot zeven kunnen tellen lijkt me niet zo ver gezocht... 😉

Wat de streepjes op het molboekje van Lloyd betreft: ik vermoed dat Lloyd die er heeft opgetekend om Pascale te misleiden. En misschien is hem dat wel gelukt, want Pascale kreeg een rood scherm...

ZUCHT... Ik weet het ook allemaal niet.

We zullen morgen wel zien.

En hopelijk voor jou zit ik helemaal fout! 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mei 2018, 21:43

 3483  Uma
billie.holiday schreef:Dit vind ik eerlijk gezegd wat ver gezocht. Notenleer in Belgie is nog steeds met een notenbalk en niet met letters. Ik heb wel notenleer gehad en zou al moeten gaan opzoeken via internet om de letters eraan te koppelen.
Het visuele hou ik eerder op blauwe cijfers , de 6 streepjes van lloyd op zijn boekje of eventueel de roodbruinoranje telefoon die dan op Pieter slaat.
In NL wordt ook een notenbalk gebruikt, net als in andere landen. De notenbalk heeft niets te zien met de benaming van de noten.
do re mi fa sol la si is hetzelfde als C D E F G A B. BTW in Engelstalige landen is het ti ipv si, en her en der is het nog ut ipv do
Gebruikersavatar

Cedric12 mei 2018, 21:47

 2834  Uma
ex-molinator schreef:In NL wordt ook een notenbalk gebruikt, net als in andere landen. De notenbalk heeft niets te zien met de benaming van de noten.
do re mi fa sol la si is hetzelfde als C D E F G A B. BTW in Engelstalige landen is het ti ipv si, en her en der is het nog ut ipv do
Ik heb in mijn 5-6 jaar muziekschool toch ook nooit die letters geleerd hoor... Tenzij die in het 3e jaar notenleer aangeleerd worden want dat jaar heb ik geskipt :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 22:23

 8153
lucu schreef:Jammer genoeg heeft Pascale geen profijt kunnen trekken uit de kleur, de cijfers en de moltune.

De hint met de letters/muzieknoten is vooral voor de kijkers bedoeld. Zie ook de vermelde aflevering 4 waar GDC het verband tussen letters en muzieknoten expliciet legt!

Voorts had Pascale kunnen gokken op een verband tussen het aantal muzieknoten in de moltune (ZEVEN) en het aantal letters in de namen van haar medekandidaten: enkel BAHADOR telt zeven letters...

Tot zeven kunnen tellen lijkt me niet zo ver gezocht... 😉

Wat de streepjes op het molboekje van Lloyd betreft: ik vermoed dat Lloyd die er heeft opgetekend om Pascale te misleiden. En misschien is hem dat wel gelukt, want Pascale kreeg een rood scherm...

ZUCHT... Ik weet het ook allemaal niet.

We zullen morgen wel zien.

En hopelijk voor jou zit ik helemaal fout! 😃
Of je fout zat of goed, voor mij maakt het echt niet uit Lucu. Je hebt dingen opgemerkt die wij niet zagen en ze met ons gedeeld. Meer nog: je hebt echt een enorme bijdrage geleverd en bent daar steeds bescheiden bij gebleven.
Chapeau, je verdient een pluim!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 22:35

 8153
Cedric schreef:Ik heb in mijn 5-6 jaar muziekschool toch ook nooit die letters geleerd hoor... Tenzij die in het 3e jaar notenleer aangeleerd worden want dat jaar heb ik geskipt :mrgreen:
😲 Muziekschool! :roll:
Ook ooit muziekschool moeten doen van mijn ouders :roll: Notenleer bleek nog OK, maar daarna :roll: Viooooooooool :roll: Een ramp!
Gebruikersavatar

lucu12 mei 2018, 23:46

 551  Sven
chicawah schreef:Of je fout zat of goed, voor mij maakt het echt niet uit Lucu. Je hebt dingen opgemerkt die wij niet zagen en ze met ons gedeeld. Meer nog: je hebt echt een enorme bijdrage geleverd en bent daar steeds bescheiden bij gebleven.
Chapeau, je verdient een pluim!
Chicawah, jij bent de eerste die me (op dit forum) met de mond vol tanden doet staan. Dat overkomt me niet zo vaak.

De voorbije weken heb ik met volle teugen van DE MOL en van het WIDM-forum genoten en ik mag hopen dat jij en alle andere smaakmakers,

vertwijfelde zoekers, overtuigde ‘tunnelaars’, kortom: alle gepassioneerde Molfanaten, morgenavond uit hun zetel zullen vallen van verbazing

tijdens de naar alle verwachting bloedstollende ontknoping van een nu al legendarisch seizoen.

En die mooie pluim van jou aanvaard ik in alle bescheidenheid… :oops: 😃

Van harte!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2018, 02:41

 8153
Daar kan ik maar 1 ding aan toevoegen: een dikke zoen!
*smak*
😃
Gebruikersavatar

billie.holiday13 mei 2018, 05:41

 462  Bert
lucu schreef:Jammer genoeg heeft Pascale geen profijt kunnen trekken uit de kleur, de cijfers en de moltune.

De hint met de letters/muzieknoten is vooral voor de kijkers bedoeld. Zie ook de vermelde aflevering 4 waar GDC het verband tussen letters en muzieknoten expliciet legt!

Voorts had Pascale kunnen gokken op een verband tussen het aantal muzieknoten in de moltune (ZEVEN) en het aantal letters in de namen van haar medekandidaten: enkel BAHADOR telt zeven letters...

Tot zeven kunnen tellen lijkt me niet zo ver gezocht... 😉

Wat de streepjes op het molboekje van Lloyd betreft: ik vermoed dat Lloyd die er heeft opgetekend om Pascale te misleiden. En misschien is hem dat wel gelukt, want Pascale kreeg een rood scherm...

ZUCHT... Ik weet het ook allemaal niet.

We zullen morgen wel zien.

En hopelijk voor jou zit ik helemaal fout! 😃
Ik had het idd niet begrepen,dat die muzieknoten voor de kijker waren bedoeld.
Haha ik weet het ook allemaal niet meer. En misschien zit ik ook helemaal fout. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2018, 09:17

 8153
lucu schreef:Wat de streepjes op het molboekje van Lloyd betreft: ik vermoed dat Lloyd die er heeft opgetekend om Pascale te misleiden.
Maar wanneer zou hij dat dan gedaan hebben? Toen zijn boekje samen met dat van Baha bij het memorybord stond, had het nog geen streepjes.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13