Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

astridm05 mei 2018, 20:20

 287
Cedric schreef:En voor diegenen die in de Pietertunnel zitten: Als hij de Mol is, dan kiest hij toch nooit voor een van de 2-3 hoogste inzetten? Als Mol wil je net zelf bij die hoge bedragen acteren toch, om je onverdacht te maken?
Tenzij je weet dat die peperproef toch gaat mislukken, omdat één van je collega's niet tegen heet eten kan. Vergeet niet dat ze al wekenlang met elkaar onderweg zijn en dat Mexicaans eten flink gepeperd is, dus het onderwerp is ongetwijfeld al eens ter sprake gekomen.
james.waker schreef: Pieter heeft wel gezegd dat hij de beproeving met de slang zéker niet zou doen, dus was die gekozen geweest dan was dat geld wellicht niet verdiend geweest...
Precies, dat geld had hij dus ook uit de pot gehouden, zoals het een goeie mol betaamt. 😃
Gebruikersavatar

james.waker05 mei 2018, 20:41

 417
astridm schreef:Precies, dat geld had hij dus ook uit de pot gehouden, zoals het een goeie mol betaamt. 😃
hij kan ook gewoon de waarheid gezegd hebben over de slang natuurlijk... maar moet toegeven dat pieter in deze opdracht toch vrij verdacht is....
Gebruikersavatar

Holmes05 mei 2018, 23:13

 395
Frolva schreef:Even terug serieus, want ik het het gevoel dat ik iets op het spoor ben.

Naar aanleiding van een ander topic (schoenen van de mol), ging het over de volgorde waarin de kandidaten naar de controlekamer mochten.
Ik citeer (mezelf :oops: ) uit dat topic:



Bij het herbekijken van dat fragment stel ik vast dat er niet wordt gesproken over toeval, maar wel over "het lot" (maar Lot lijkt mij géén tip te zijn :mrgreen: ).
Afbeelding

GDC heeft een stapel met 5 enveloppen vast en geeft die aan de kandidaten
Afbeelding

of beter gezegd, hij geeft de stapel aan één kandidaat, namelijk Pieter
Afbeelding

en het is Pieter die de enveloppen verder uitdeelt
Afbeelding


eentje aan Baha
Afbeelding

twee aan Lloyd
[img]https://i.imgur.c...
Je vergist je : het is GDC die de hele tijd de enveloppen vasthoudt. Pieter neemt als eerste een enveloppe en kijkt toe hoe de anderen de enveloppen nemen.
Het is een linkerhand die je ziet als Lloyd de enveloppes neemt, die kan niet van Pieter zijn (maar wel nog steeds van GDC).
Moeilijk om het juiste moment vast te leggen, maar hier zie je het nog net... (25:49)

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frolva06 mei 2018, 08:18

 2204
Holmes schreef:Je vergist je : het is GDC die de hele tijd de enveloppen vasthoudt. Pieter neemt als eerste een enveloppe en kijkt toe hoe de anderen de enveloppen nemen.
Het is een linkerhand die je ziet als Lloyd de enveloppes neemt, die kan niet van Pieter zijn (maar wel nog steeds van GDC).
Moeilijk om het juiste moment vast te leggen, maar hier zie je het nog net... (25:49)

Afbeelding
Nu het zegt! :mrgreen:

Als dat zo is ben ik waarschijnlijk in de war gebracht door het eerste beeld waarop GDC de vijf enveloppen voor zich uit steekt alsof hij ze overhandigd aan de kandidaten (wat dus niet zou zou zijn).

Conclusie blijft wel dat 'het lot' perfect gestuurd kon worden, door Pieter als eerste een bepaald enveloppe te geven. 😉
Gebruikersavatar

BertV06 mei 2018, 12:21

 19
Door deze proef valt, voor mij, Pieter af als mol. Hij wil niet antwoorden op de vraag wie welke proef gekozen heeft. Volgens mij doet hij dit omdat hij weet wie de mol is. Daardoor heeft hij er geen enkel voordeel bij om op de vraag te antwoorden. Hierdoor heeft iedereen dezelfde informatie: Niets.
Moest er toch geantwoord worden zit hij in het nadeel omdat hij niets kan noteren omdat hij chauffeur is, en zich bv niet kan omdraaien als hij iets niet goed hoort.
En door te antwoorden te geven bestaat de mogelijkheid dat iemand anders een vraag juist heeft en hij verkeerd en er misschien uitligt. En als iedereen de mol nu al ontmaskerd heeft is dit nu belangrijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2018, 12:49

 8153
BertV schreef:Door deze proef valt, voor mij, Pieter af als mol. Hij wil niet antwoorden op de vraag wie welke proef gekozen heeft. Volgens mij doet hij dit omdat hij weet wie de mol is. Daardoor heeft hij er geen enkel voordeel bij om op de vraag te antwoorden. Hierdoor heeft iedereen dezelfde informatie: Niets.
Moest er toch geantwoord worden zit hij in het nadeel omdat hij niets kan noteren omdat hij chauffeur is, en zich bv niet kan omdraaien als hij iets niet goed hoort.
En door te antwoorden te geven bestaat de mogelijkheid dat iemand anders een vraag juist heeft en hij verkeerd en er misschien uitligt. En als iedereen de mol nu al ontmaskerd heeft is dit nu belangrijk.
Baha wilde het ook niet zeggen.
Gebruikersavatar

Frolva06 mei 2018, 12:59

 2204
BertV schreef:Door deze proef valt, voor mij, Pieter af als mol. Hij wil niet antwoorden op de vraag wie welke proef gekozen heeft. Volgens mij doet hij dit omdat hij weet wie de mol is. Daardoor heeft hij er geen enkel voordeel bij om op de vraag te antwoorden. Hierdoor heeft iedereen dezelfde informatie: Niets.
Moest er toch geantwoord worden zit hij in het nadeel omdat hij niets kan noteren omdat hij chauffeur is, en zich bv niet kan omdraaien als hij iets niet goed hoort.
En door te antwoorden te geven bestaat de mogelijkheid dat iemand anders een vraag juist heeft en hij verkeerd en er misschien uitligt. En als iedereen de mol nu al ontmaskerd heeft is dit nu belangrijk.
Tja, volgens mij kan het ook een aanwijzing zijn dat Pieter wel de mol is. :mrgreen:

Als de kandidaten denken dat de mol voor de pepers heeft gekozen, kan Pieter maar best voorkomen dat er info over de proef wordt uitgewisseld ...
Gebruikersavatar

zwartemol09 mei 2018, 21:16

 121
Mateo schreef:Aardige associatie:

Guacamole.
Guacamole is een saus, afkomstig uit het zuiden van Mexico. De ingrediënten zijn naast avocado vaak ook tomaat, ui en/of knoflook, sap van een limoen of citroen, chilipeper, korianderblad en verschillende andere kruiden. Bron: Wikipedia.

Guaca = sepulcro = graf. Helaas betekent 'mole' niet mol. 😉
De Holy Mole peppers op zich kunnen toch wel nog mooie verwijzing zijn naar onze "Heilige" ,
hij had door een " gelukkig toeval " de chance om eerst de keus te maken en hij kiest de peppers .

Btw , LLoyd test daar ook serieus in de auto door te zeggen,
chance dat het groene pepers waren ...
de 2 vooraan waren wreed stil en wisten nie waar kijken :mrgreen: ( het fragment in de auto net na de proef )
eentje had wel aangegeven niet te willen zeggen wat Hij had gekozen ... en achteraan ook eentje...
Is mooi testje geweest van Lloyd voor iedereen in zen eigen grappige stijl !
Daarmee bewijst dit voor mij ook nog es dat Lloyd schitterende kandidaat is !
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mei 2018, 21:26

 3483  Uma
zwartemol schreef:...
Daarmee bewijst dit voor mij ook nog es dat Lloyd schitterende kandidaat is !
Of een schitterende mol.
Dit is voor mij de scene die het langst zal bijblijven, en dan ook nog versterkt door de reactie van Baha die het gezegde van Lloyd heel goed begrijpt en perfect reageert, zowel als mol of als kandidaat.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mei 2018, 21:37

 3483  Uma
ex-molinator schreef:Of een schitterende mol.
Dit is voor mij de scene die het langst zal bijblijven, en dan ook nog versterkt door de reactie van Baha die het gezegde van Lloyd heel goed begrijpt en perfect reageert, zowel als mol of als kandidaat.
Voor de Lloyd-believers.
Deze grap van Lloyd is zo subliem dat men zich kan afvragen of het wel zo spontaan is. De kans is redelijk groot dat iemand deze opdracht wel zou gekozen hebben (Baha bvb) dus zou Lloyd dit perfect op voorhand bedacht kunnen hebben (en dat doet niets af aan de kwaliteit van deze grap).
Gebruikersavatar

Klaartje13 mei 2018, 23:26

 2245  Uma
De Mol heeft zich dus weer verraden door een onbewuste oogbeweging! Pieter die onbewust naar rechts kijkt, waar Stampertje plots in beeld verschijnt...

Net als Gilles twee jaar geleden in de spiegel keek in de proef Spreken met de Mol.

We hadden het kunnen weten! Maar blijkbaar geloofden we opnieuw onze ogen niet. :oops:
Gebruikersavatar

Laleia13 mei 2018, 23:33

 306
Klaartje schreef:De Mol heeft zich dus weer verraden door een onbewuste oogbeweging! Pieter die onbewust naar rechts kijkt, waar Stampertje plots in beeld verschijnt...

Net als Gilles twee jaar geleden in de spiegel keek in de proef Spreken met de Mol.

We hadden het kunnen weten! Maar blijkbaar geloofden we opnieuw onze ogen niet. :oops:
Jep, dit was voor mij ook het moment dat ik besliste om definitief mijn tunnel in te duiken. Pieter was in mijn vizier gekomen bij de bespreking voor de tactiek van de Rabid Joke proef en mijn hoofdverdachte na aflevering 3. Maar dit was voor mij de beslissende factor. Al moet ik toegeven dat het twijfelen bleef, hoor. Zo goed is het programma nu eenmaal.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18