Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mei 2018, 08:53

 3483  Uma
jos.jansen schreef:...
Mijn forum handtekening ook aangepast aan mijn geweldig trackrecord in het ontmaskeren van de verliezende finalist :cry:
Zelfspot en zin voor relativering zijn echte deugden!
Het belangrijkste is uiteindelijk toch dat je plezier gehad hebt aan de zoektocht!
Gebruikersavatar

jos.jansen14 mei 2018, 09:05

 328  Uma
ex-molinator schreef:Zelfspot en zin voor relativering zijn echte deugden!
Het belangrijkste is uiteindelijk toch dat je plezier gehad hebt aan de zoektocht!
heb soms te veel zelfspot dus komt wel goed.

Heb al gezegt mss moet ik gwn zelf meedoen want als ik dan de finale haal win ik sowieso aangezien de persoon die ik verdenk verliest en de mol niet kan winnen
Gebruikersavatar

JKpowned14 mei 2018, 09:17

 259
eveline.vanhemel schreef:Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat al de religieuze mambo jambo geen enkele betekenis had. Alles werd gebaseerd op een feit dat pas naar voren kwam in een verdere fase van het oplossen van de raadsel door Jeffrey en Channy. Als dit toch een hint blijkt te zijn dan hebben de makers een heel groot risico genomen, en dat betwijfel ik dus.
Zou inderdaad wel kunnen maar ze hebben sowieso in mijn ogen dat risico wel genomen. Bijvoorbeeld zag je gisteren een beeld waarin Pieter zei de eerste proef die meteen naar mij verwijst dat is wel zeer gedurft (het levend begraven zijn). Voor mij waren er dan zoveel dingen dat ik dacht het kan niet dat hij het is. Ze zijn er met weg gekomen en hij is het wel fatastich gewoon. De hele religie mambo jambo kan los staan van de hints maar ze namen dan wel het risico natuurlijk dat mensen het wel als link zagen.
Gebruikersavatar

Jansen14 mei 2018, 09:27

 3423  Yens
JKpowned schreef:Zou inderdaad wel kunnen maar ze hebben sowieso in mijn ogen dat risico wel genomen. Bijvoorbeeld zag je gisteren een beeld waarin Pieter zei de eerste proef die meteen naar mij verwijst dat is wel zeer gedurft. Voor mij waren er dan zoveel dingen dat ik dacht het kan niet dat hij het is. Ze zijn er met weg gekomen en hij is het wel fatastich gewoon. De hele religie mambo jambo kan los staan van de hints maar ze namen dan wel het risico natuurlijk dat mensen het wel als link zagen.
Misschien doelt hij op nog een andere hint? Eentje die we misschien nog niet opgemerkt hebben? We zullen tot zondag moeten wachten. Ik vond trouwens in het begin van de hele Lot en Genesis 19:26 theorie dat hij goed gevonden was, maar omdat in de pancarte er een fout stond en verwees naar "de vrouw Lot", dacht ik dat de mol een vrouw zou zijn. Pas daarna besefte ik dat het evengoed geen hint kon zijn omwille van hetgeen ik hierboven zei. Vorig jaar was er een hele theorie rond Robin die in Holsbeek woont en waar je in deelgemeente Sint-Pieters-Rode het kasteel van Horst vindt: het kasteel van de Rode Ridder. Deze theorie leek zo goed gevonden dat iedereen dacht dat Robin de mol was. Toch was Robin niet de mol.

Het kan misschien wel zijn dat de makers van het programma, eenmaal er zich zo'n theorie ontspint, via montage hun best gaan doen om zo'n theorie te cultiveren. Dat zou nu ook kunnen met de hele Lot - Genesis 19:26 theorie.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 09:27

 8153
marc.koenen schreef:Als je ziet dat Pieter gedurende heel de serie als minst verdacht uit de hoek kwam,heeft hij het fantastisch gedaan.Een super mol,een super winner en een super verliezer.Top seizoen geweest
Zeg wel! Ik hoop dat ik tegen volgend jaar een wormgat gevonden heb om uit dit reusachtige zwarte gat te geraken waar ik deze ochtend ingetuimeld ben. 😉
Gebruikersavatar

raw.sushi14 mei 2018, 10:24

 3  Sven
In aflevering 2 ben ik Pieter beginnen verdenken, maar wel enorm getwijfeld tot het einde. Steengoede reeks & finaleaflevering; Lloyd zijn duik aan de waterval is voor mij nu al het tv-moment van het jaar 😃

Terug naar Pieter in afl. 2: bij de proef met de helikopter viel het me op dat Pieter zijn brander niet aan deed. Het fragment duurt ong. 10 sec en verdwijnt dan snel via montage in een multi-beeldscherm naar de achtergrond (bovenste foto's). Terwijl dit, indien Pieter NIET de mol was, waarschijnlijk net gebruikt zou worden tijdens de montage om hem verdacht te maken, toch?

Enkele minuten later zie je Pieter nog eens duidelijk in beeld zonder vlam: nog altijd niet bedacht dat hij én gas en de ontsteking moest gebruiken? Dan zet hij de gas uit en gaat hij naar de paarden. Die voelen precies zijn onrustige priesterziel die net heeft moeten mollen 🙂

Daarna monteren de makers het nog zo dat het vooral Steve lijkt die aan het mollen is, als Baha hem beschuldigt. Steve heeft in eerste instantie ook geen vlam = ook verdacht van Steve, maar die lag er uiteindelijk uit.

Dus denk ik nu: heeft Pieter misschien gesaboteerd en een beveiliging bij de brander opgezet? Het fijne ervan lieten de makers in ieder geval niet zien!

Voorts viel het me ook op dat Pieter bij elke eliminatie, bij het aankomem richting camera keek. Een cameraman met een T-shirt met een hint maar de afvaller? Oké, daar zag ik waarschijnlijk spoken ... benieuwd naar de laatste aflevering!

Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric14 mei 2018, 12:10

 2834  Uma
jolien.houbrechts schreef:Lloyd zijn duik aan de waterval is voor mij nu al het tv-moment van het jaar 😃
Ge-wel-dig. Tranen gelachen, wat was dat al lang geleden. Subliem stukje televisie, zeker ook met de muziek die ze erop gezet hebben.
Gebruikersavatar

billie.holiday14 mei 2018, 15:42

 462  Bert
Wat een gemis nu. We moeten niet eens meer naar hints zoeken. Ik vraag mij af hoeveel hints we gevonden hebben.
Gebruikersavatar

Laleia15 mei 2018, 22:26

 306
SPOILER!

Denk aan de mensen die uitgesteld kijken.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: