Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 21:51

 8153
Kobe schreef:Ik weet niet of iemand het zich nog herinnert?
Sint-Pieters-Leeuw dat gefusioneerd was tot Lot (of in die trent) met daaraan gekoppeld onze prachtige foto van Holy Pieter met zijn leeuw (broer) 😛
Ik herinner het mij nog, maar zou het een hint zijn?
Gebruikersavatar

Kobe14 mei 2018, 21:53

 429
chicawah schreef:Ik herinner het mij nog, maar zou het een hint zijn?
Dat zou toch heel toevallig zijn?
Gebruikersavatar

Kobe14 mei 2018, 22:00

 429
Ben ook erg benieuwd of er zondag nog iets gezegd wordt over "misleider" (een woordspeling die ik ergens in het midden van het programma vond, maar toen eigenlijk gewoon als "grappig iets" zag). Ik vrees er een beetje voor, maar toch dan heb ik ook eens een (echte) hint gevonden! :mrgreen:
Voor zover ik weet was ik de eerste die dit schreef, toch? Anders sorry voor eender wie dit nog voor mij gepost had...
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mei 2018, 22:03

 3483  Uma
Kobe schreef:Ben ook erg benieuwd of er zondag nog iets gezegd wordt over "misleider" (een woordspeling die ik ergens in het midden van het programma vond, maar toen eigenlijk gewoon als "grappig iets" zag). Ik vrees er een beetje voor, maar toch dan heb ik ook eens een (echte) hint gevonden! :mrgreen:
Voor zover ik weet was ik de eerste die dit schreef, toch? Anders sorry voor eender wie dit nog voor mij gepost had...
Het eerste bericht waarin "misleider" vermeld wordt is: Kobe @ Misleider dus wel degelijk van jou.
Gebruikersavatar

diedier14 mei 2018, 22:09

 5  Uma
chicawah schreef:GDC schreef vandaag op het forum dat 1 en 2 er niets mee te maken hebben, maar 5 was er inderdaad met opzet in gestoken.
Die post had ik dus gemist 🙂

Bedankt om me er op te wijzen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 22:13

 8153
dieter.demetsenaere schreef:Die post had ik dus gemist 🙂

Bedankt om me er op te wijzen
You're welcome 🙂
Gebruikersavatar

hans.dewitte14 mei 2018, 22:36

 7
Reactie van mijn dochter (met autismespectrumstoornis): "Ze hebben het deze keer veel te gemakkelijk gemaakt".
Wat haar betreft, was Pieter al van bij aflevering 1 de Mol.

Niet door te zoeken naar Easter Eggs of verborgen hints, niet door te zien hoeveel geld er verloren werd, maar puur door zijn vele reacties om de schuld af te schuiven. Elke aflevering als iemand iets voorstelde, en Pieter dan iets zei als "Als jij er zeker van bent" of "Ok, da's jouw keuze", maakte ze zich druk en riep ze "Het gaat mislukken, en hij heeft het al op voorhand op iemand anders gestoken!"

En ze had nog gelijk ook. Proficiat!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mei 2018, 07:23

 8153
hans.dewitte schreef:Reactie van mijn dochter (met autismespectrumstoornis): "Ze hebben het deze keer veel te gemakkelijk gemaakt".
Wat haar betreft, was Pieter al van bij aflevering 1 de Mol.

Niet door te zoeken naar Easter Eggs of verborgen hints, niet door te zien hoeveel geld er verloren werd, maar puur door zijn vele reacties om de schuld af te schuiven. Elke aflevering als iemand iets voorstelde, en Pieter dan iets zei als "Als jij er zeker van bent" of "Ok, da's jouw keuze", maakte ze zich druk en riep ze "Het gaat mislukken, en hij heeft het al op voorhand op iemand anders gestoken!"

En ze had nog gelijk ook. Proficiat!
Daaraan zie je hoe iemand die zich op een andere manier focust op zaken waar anderen aan voorbijgaan het inderdaad snel nbij het juiste eind had. Proficiat voor je dochter!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mei 2018, 07:34

 8153
Wat mij bij Pieter wel vrij snel opviel, was de manier waarop hij vaak de leiding nam als er groepjes gemaakt moesten worden of als er een knoop doorgehakt moest worden (bij de sombrerodansers bv. riep hij naar Pascale en Katrien dat ze het eens moesten worden, aan de gate was hij degene die zei dat de denkpiste dood was), maar ik schreef dat toe aan zijn beroep. Zoals Pascale het gewoon is om door haar beroep praktisch en tactisch te denken, is Pieter gewoon om te gaan met leerlingen. Die moeten zich ook vaak in groepjes verdelen en als leerkracht moet je soms kordaat een einde maken aan (soms oeverloze) discussies.
Gebruikersavatar

Jansen15 mei 2018, 08:53

 3423  Yens
chicawah schreef:Wat mij bij Pieter wel vrij snel opviel, was de manier waarop hij vaak de leiding nam als er groepjes gemaakt moesten worden of als er een knoop doorgehakt moest worden (bij de sombrerodansers bv. riep hij naar Pascale en Katrien dat ze het eens moesten worden, aan de gate was hij degene die zei dat de denkpiste dood was), maar ik schreef dat toe aan zijn beroep. Zoals Pascale het gewoon is om door haar beroep praktisch en tactisch te denken, is Pieter gewoon om te gaan met leerlingen. Die moeten zich ook vaak in groepjes verdelen en als leerkracht moet je soms kordaat een einde maken aan (soms oeverloze) discussies.
Klopt, volgens mij is hij vooral een leraar maar werd in het spel de nadruk gelegd op priester. Ik vraag me zelfs af of hij wel een pastoor is, in de zin van 's zondags de mis te doen. Tegenwoordig zijn "echte pastoors" toch verantwoordelijk voor meerdere parochies (hier in onze gemeente voor alle parochies) en volgens mij is dat moeilijk te combineren met een job als leerkracht godsdienst en geschiedenis.
Gebruikersavatar

Cedric15 mei 2018, 09:26

 2834  Uma
Toen hij gisteren in 'Gert Late Night' geïnterviewd werd, zei hij dat hij in de eerste plaats inderdaad full-time godsdienstleraar is, maar dat hij weldegelijk ook nog altijd als priester in het weekend missen doet, waaronder huwelijken, dopen, ...
Gebruikersavatar

Heinz15 mei 2018, 09:43

Forum veteraan  427  Uma
Ik denk en hoop dat dit twee echte hints zijn: (schoenen Mol) en (tips op de muur). Het zouden dan hints zijn in de categorie "eenvoudig" maar wel leuk dat we ze dan ontdekt hebben.

Naar de meer ingewikkelde hints die we niet ontdekt hebben ben ik ook heel erg benieuwd. Die zullen er vast weer tussen zitten.