Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 08:26

 8153
Ik ben ook heel benieuwd naar vanavond!
Ik hoop dat de diehards van het forum hier nog wat komen napraten over de reveal aflevering.
Gebruikersavatar

Jansen20 mei 2018, 08:41

 3423  Yens
chicawah schreef:Ik ben ook heel benieuwd naar vanavond!
Ik hoop dat de diehards van het forum hier nog wat komen napraten over de reveal aflevering.
Zeker weten 😃.
Gebruikersavatar

commisaris Witse20 mei 2018, 08:47

 260
Kom ook lezen hier hoor.... 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mei 2018, 10:15

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik ben ook heel benieuwd naar vanavond!
Ik hoop dat de diehards van het forum hier nog wat komen napraten over de reveal aflevering.
Ik ben zeker benieuwd maar kan het niet in realtime bekijken. Met een beetje geluk kan ik het vanavond nog downloaden maar ik vrees dat het pas morgenochtend zal zijn.
Gebruikersavatar

Cedric20 mei 2018, 11:58

 2834  Uma
Ik zal het ook in uitgesteld relais moeten bekijken, maar kom zeker ook nog even nakaarten..
Ik ben vooral benieuwd naar:
- De luchthaveneliminatie: wie had moeten vertrekken en hoe heeft GDC Pieter op de hoogte gebracht van de afvaller?
- Wanneer hadden Baha en LLoyd door dat Pieter de Mol was?
- Als de productie in Humo zei dat de Rabid Joke een pak langer had moeten/kunnen duren, wat hadden ze dan eigenlijk voor ogen?
- Hoe bereidt een Mol zich voor op een Lucha Libregevecht? 😃
- Was vooraf al bepaald wie wat moest doen bij de (niet-)verborgen camerasituaties, zoals wij denken?
- Het kleedje van Joke dat er zot schoon uit ziet.. 😛
- Algehele mollenstreken uiteraard!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 13:17

 8153
Cedric schreef:Ik zal het ook in uitgesteld relais moeten bekijken, maar kom zeker ook nog even nakaarten..
Ik ben vooral benieuwd naar:
- De luchthaveneliminatie: wie had moeten vertrekken en hoe heeft GDC Pieter op de hoogte gebracht van de afvaller?
- Wanneer hadden Baha en LLoyd door dat Pieter de Mol was?
- Als de productie in Humo zei dat de Rabid Joke een pak langer had moeten/kunnen duren, wat hadden ze dan eigenlijk voor ogen?
- Hoe bereidt een Mol zich voor op een Lucha Libregevecht? 😃
- Was vooraf al bepaald wie wat moest doen bij de (niet-)verborgen camerasituaties, zoals wij denken?
- Het kleedje van Joke dat er zot schoon uit ziet.. 😛
- Algehele mollenstreken uiteraard!
Ik vraag mij deze dingen af. En ook wie de mol van Pascale en Joke was.
Dat jurkje van Joke: bedoel je het witte van in de escaperooms of de jurk die we vanavond te zien zullen krijgen. In de preview zag die er alleszins heel mooi uit.
Gebruikersavatar

Cedric20 mei 2018, 13:37

 2834  Uma
chicawah schreef:Ik vraag mij deze dingen af. En ook wie de mol van Pascale en Joke was.
Dat jurkje van Joke: bedoel je het witte van in de escaperooms of de jurk die we vanavond te zien zullen krijgen. In de preview zag die er alleszins heel mooi uit.
Het jurkje dat we vanavond zullen zien. Echt knap vind ik. Staat haar beeldig.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 15:22

 8153
Cedric schreef:Het jurkje dat we vanavond zullen zien. Echt knap vind ik. Staat haar beeldig.
Niet moeilijk: ik denk dat zij gewoon met alles mooi staat, net als Channy.
Gebruikersavatar

lucu20 mei 2018, 17:06

 551  Sven
To conclude this topic…

DE TOEKOMST VAN DE PUZZEL: VOORUITBLIK OP DE SLOTAFLEVERING…

[[ ‘DISCLAIMER’: Deze tekst is een bewuste mengeling van ironische speelsheid en dodelijke ernst... ]]

APPETIZER: De spreekwoordelijke hoeveelheid zout – al mag het voor deze gelegenheid ietsje meer zijn – krijg je er gratis bij, mèt een schijfje verse limoen en een flinke scheut tequila. ¡Salud!

De vrouw Lot, het horloge van Bahador, Genesis hoofdstuk 19, vers 26 (of was het nu vers 28 ?), de bliepjes van Molpaca en het telefoonnummer dat je te makkelijk aan Bahador kon linken, enzovoort. En natuurlijk ook de kruiswoordpuzzel en het memorybord uit aflevering 7…

Welke sporen waren louter toevallig en welke sporen waren listig uitgezet om de argeloze kijker te ‘misleiden’? Dat zullen we vanavond, vermoed ik, niet precies te weten komen.

Dit seizoen is de grens tussen een betrouwbare en een misleidende hint soms ragfijn en daardoor erg makkelijk toe te schrijven aan “een illusie, voortgebracht door een oververhit brein” [“a false creation, proceeding from the heat-oppressèd brain”]. Doelde Gilles De Coster misschien dáárop, met zijn aangepaste Shakespearecitaat: Something wicked this way comes” ?

Met het kruiswoordraadsel was hoe dan ook iets vreemds en mogelijk iets ondeugends of zelfs iets vals aan de hand: de nummering van de antwoordvakjes volgde een grillig patroon, de codeletters in de tien codewoorden lichtten vreemd op als je ze frame per frame bekeek. En minstens twee woorden, ONAF en URGENT, staken fel af tegen de sporttermen waaruit het raadsel opgetrokken was. Daarmee was er alvast een spoor uitgezet naar Lloyd

Maar de tien woorden waarin telkens een codeletter was gemarkeerd voor het kraken van de twee fietssloten, verwezen naar twee andere kandidaten: Pieter en Bahador. Volgende woorden en zinnen kon je vormen met behulp van de codewoorden en hun corresponderende omschrijvingen:

- Wie is de mol?
- Bahador is de mol.
- Pieter is de mol.
- Saboteador…

Ten einde raad borduurden we voort op een vondst van Frolva in het memorybord: met de letters van de drie symbolen (afbeeldingen) die geen witte achtergrond hadden kon je slechts de naam van één van de overgebleven kandidaten vormen: Bahador.

Daarop vonden we nog een keer BA-HA-DOR terug (in lettergrepen ditmaal) en nog eenmaal BAHA in de onmiddellijke nabijheid van SABOTEADOR, het woord dat in de aankondiging van het programma op de website van Woestijnvis gebruikt werd als synoniem voor ‘de mol’.

Mogelijkerwijs schrokken de puzzelmakers van dienst zich een sombrero toen ze over die ‘hint’ hoorden, maar evengoed kunnen ze er zich één of meer gelachen hebben wegens zó veel onwaarschijnlijk toeval. Wie zal het zeggen?

De tegenstrijdigheden in de kruiswoordpuzzel zou je nog kunnen wegredeneren met het eervolle besluit dat hier geen hint te rapen viel. Maar wat met het memorybord? Wat het dichtst in de buurt kwam van Pieter, de enige, echte mol, was de klankgroep ‘PI-TER’: al bij al een mager beestje... En dus meenden we dat het memorybord BAHADOR bevestigde als mol.

Best case scenario: tijdens de slotaflevering tovert Gilles de verbijsterende oplossing uit zijn hoed, of toch op zijn minst een verklaring voor waarom sommige ‘hints’ geen échte hints zijn.

Óf, hij biedt deemoedig zijn excuses aan voor het uitschuivertje van de puzzelmakers, gaat te biecht bij priester Pieter en vertrekt vervolgens furieus vloekend, met Bahadors horloge om zijn pols (de wijzers exact op 19u26), blootsvoets en met een armezondaarsgezicht, op bedevaart naar Santiago de Compostella, waar hij zich op straffe van een reeks rode schermen alvast over de hints en puzzels van het zevende seizoen mag gaan bezinnen. En géén pasvragen of vrijstellingen!

De puzzelende kijker heeft recht op een verklaring, want wat is anders de meerwaarde van om het even welke puzzel in de volgende edities van DE MOL? 😉

¡Salud!

(tequila time)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

THE MOLE (Belgium, season 6) - international headlines (selection):


Private Investigations Ended
Twisted Evidence Remains Inescapably Surprising!
Dazzlingly Engenious Mole!
Obscenely Ludic


THE END
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 17:16

 8153
En dan was er nog een afwijkende basketbal :mrgreen:
Gebruikersavatar

lucu20 mei 2018, 17:23

 551  Sven
chicawah schreef:En dan was er nog een afwijkende basketbal :mrgreen:
DAMN RIGHT! :mrgreen:
Gebruikersavatar

annie.delen20 mei 2018, 18:09

 238  Uma
Ik was dit jaar een stille diehard maar heb jullie commentaren en bevindingen meer dan dagelijks gelezen.
Ik vond het dit jaar super moeilijk om nog tips aan te brengen die jullie nog niet gevonden hadden.
Allemaal super goed gedaan door jullie.
Jullie verdienen een PLUIM
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16