Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Social20 mei 2018, 21:45

 353  Uma
Wat vonden jullie van de laatste aflevering? Ik bleef eigenlijk wat op mijn honger zitten. Het ziet er naar uit dat het elk jaar minder en minder de moeite is.

Zoveel onbeantwoorde vragen i.v.m hints die toch geen toeval konden zijn. Ook wat te weinig beelden achter de schermen naar mijn mening.

Ach ja, het blijft natuurlijk een geweldige mol, maar wat had die toch geluk met het geklungel van de groep!
Gebruikersavatar

sjackie.hoffman20 mei 2018, 21:51

 48
Daar ik van hetzelfde standpunt ben kwam ik hier ook eens kijken en merk dus dat ik niet de enige ben.
Idd magere aflevering en merk toch wel dat de medekandidaten veel in het honderd hebben doen lopen.
Verder ook niets buiten de morsecode dan over mogelijke hints hoe je de mol kon ontmaskeren . Geen verwijzing naar de complot theorieën van hier op het forum en welke dan wel of niet kloppen of louter toeval zijn
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 22:04

 8153
Ik vond deze laatste aflevering net veel beter dan die van vorig jaar.
Ik vond het leuk te ontdekken wie wie verdacht, hoe snel Lloyd en Baha Pieter ontmaskerden, hoe Baha meesterlijk Pieter buitenspel gezet heeft met de geldkoffers, hoe de sfeer was in de groep...
Ik vind dat Pieter een schitterende mol was die het heel sterk gespeeld heeft.
We kregen verschillende sabotages te zien, maar qua verborgen hints blijven we inderdaad op onze honger zitten.
Zouden het telefoonnummer en de morsecode dan echt de enige hints geweest zijn?
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mei 2018, 22:05

 1690  Sven
Goh, ja, we verwachten er altijd veel van. Maar als ik het niet mis heb was dat ook zo de vorige seizoenen. Bij Gilles de afwijkende duimafdruk, en hij zelf had dan iets van kleding aan in de kleur van het molboekje van de afvaller.
Bij Eline de QR code en de woordpuzzel, en dan de twitterpost op een bepaald uur dat ook op een klok in de aflevering te zien was samen met Eline. Nu dan de biepjes voor het telefoonnummer en de morsecode.
Voor ons is dat dan teleurstellend, want wij hadden zo veel meer gevonden.
Vooral de geldkoffertjes op de luchthaven vond ik wel ophelderend. Dat Baha toen al wist wie de mol was en geniaal heeft ingegrepen.
Super ook dat Lloyd al in de eerste aflevering Pieter in het vizier had. Dan is het niet anders dat de finalisten zeker verdiend de finale hebben gespeeld.
Gebruikersavatar

Jansen20 mei 2018, 22:16

 3423  Yens
chicawah schreef:Zouden het telefoonnummer en de morsecode dan echt de enige hints geweest zijn?
Ik denk het wel... wat niet uitsluit dat hier op het forum inventieve mensen zijn die gerust kunnen deel uitmaken van de productieploeg. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze met opzet hints niet zouden kenbaar maken. Daar zou toch geen reden voor zijn? Ik vond het een fijne aflevering, vooral dat Baha en Lloyd zo snel Pieter doorhadden, vond ik heel sterk. Wat ik ook wel opvallend vond, was dat Joke er bijna uitlag na de eerste aflevering, gewoon het tijdsverschil met Kelly zorgde ervoor dat ze er in bleef. Goed gespeeld om er dan nog zo lang in te blijven 😃.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 22:23

 8153
Uiteindelijk duurt die laatste aflevering ook maar 1 uur, dus is het gewoonweg onmogelijk om echt alles tot in de kleinste details te tonen.
Misschien waren er nog hints maar was er geen tijd genoeg om ze te tonen, misschien zijn ze voorzichtiger geworden met hints omdat ze ondervonden hebben hoe vindingrijk molloten zijn. Het is niet de bedoeling dat gans Vlaanderen na 3 afleveringen al weet wie de mol is.
Gebruikersavatar

joachim.morrens20 mei 2018, 22:41

 200  Yens
chicawah schreef:Ik vond deze laatste aflevering net veel beter dan die van vorig jaar.
Ik vond het leuk te ontdekken wie wie verdacht, hoe snel Lloyd en Baha Pieter ontmaskerden, hoe Baha meesterlijk Pieter buitenspel gezet heeft met de geldkoffers, hoe de sfeer was in de groep...
Ik vind dat Pieter een schitterende mol was die het heel sterk gespeeld heeft.
We kregen verschillende sabotages te zien, maar qua verborgen hints blijven we inderdaad op onze honger zitten.
Zouden het telefoonnummer en de morsecode dan echt de enige hints geweest zijn?
Vorig vond ik echt een heel grote ontgoocheling. Vooral door die (mislukte) duikproefsabotage die ik echt oneerlijk vond... Daar gingen echt mijn haren recht van staan.

Nu was wel alles heel eerlijk... Alleen al daarom vond ik het beter dit jaar 😉
Gebruikersavatar

Klaartje20 mei 2018, 23:04

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik denk het wel... wat niet uitsluit dat hier op het forum inventieve mensen zijn die gerust kunnen deel uitmaken van de productieploeg. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze met opzet hints niet zouden kenbaar maken. Daar zou toch geen reden voor zijn? Ik vond het een fijne aflevering, vooral dat Baha en Lloyd zo snel Pieter doorhadden, vond ik heel sterk. Wat ik ook wel opvallend vond, was dat Joke er bijna uitlag na de eerste aflevering, gewoon het tijdsverschil met Kelly zorgde ervoor dat ze er in bleef. Goed gespeeld om er dan nog zo lang in te blijven 😃.
Ja, dat van de ex aequo van Joke en Kelly in de eerste aflevering was inderdaad verrassend.

Bijna had er zich dus een alternatief scenario voorgedaan, waarbij Joke, die de envelop van de cliffhanger had bemachtigd, toch de eerste afvaller was. Dan hadden de makers er een mouw aan moeten passen, want dan had iemand anders de voortvluchtige moeten spelen in de eerste opdracht van aflevering 2.

Gelukkig voor Joke was ze een beetje sneller dan Kelly. "Sneller" hier overigens in de letterlijke betekenis van het woord en niet in de West-Vlaamse. 😉
Gebruikersavatar

Heinz20 mei 2018, 23:07

Forum veteraan  427  Uma
Ik vond het zoals altijd een erg mooie afsluiter waarin goed naar voren kwam wat de kracht van Mol Pieter was en dat Lloyd en Baha zeer terechte finalisten waren. Hints blijken gewoon een leuk extraatje te zijn en wat mij betreft is dat prima.

Voor mij persoonlijk was het hoogtepunt van de aflevering om mijzelf verdwaasd "Hallo, spreek ik met de Mol?" te horen vragen... 😲 :mrgreen: 😎
Gebruikersavatar

JKpowned20 mei 2018, 23:36

 259
Ik vond het vooral jammer dat er amper tot geen hints aanbod kwamen met uitleg. Of wel hebben ze enkel maar die gekozen die men niet gevonden werd de mors code. Misschien zou het dus wel beter zijn om in het vervolg een aparte aflevering te maken met enkel maar de hints. Vorige afleveringen van seizoenen legde het mooie aanbod hier draaide het meer om de kandidaten wat ook mooi is uiteraard maar voor ons spijtig dat er weinig uitleg was.
Gebruikersavatar

Kobe20 mei 2018, 23:44

 429
Super toffe, ontspannen laatste aflevering! Maar inderdaad, ik ben wel echt teleurgesteld in (het aantal) hints...Zouden er nog volgen of is het echt enkel dit? Wat ik dus leer voor volgend jaar: 100% redeneren, 0% hints. 😃

Ik had stiekem ook nog gehoopt op sabotages die wij nog niet hadden gevonden, want eigenlijk wisten we al waar onze pastoor zoal gemold had. En ook sommige dingen die blijven naspoken: waarom raadt hij zijn Donaldo Trumpo? Hoe komt het dat Lloyd hem zo vroeg al door had (misschien met zijn kaart in de eerste proef)? Wat met het lucha libre? ...

Langs de andere kant is het slim om niet alles prijs te geven natuurlijk...