Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo20 mei 2018, 21:25

 1111  Uma
jos.jansen schreef:En Baha zijn reactie is ook enorm logisch nu
Inderdaad.
Gebruikersavatar

Klaartje20 mei 2018, 21:47

 2245  Uma
De clue zat hem dus in de positie van het woordje nu in de zin die GDC uitsprak. Maar goed dat Gilles daarop geoefend had, want stel je voor dat Gilles zich had versproken of moest hakkelen tijdens het uitspreken van die zin!

Maar GDC en Pieter hebben dat goed gedaan!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 22:14

 8153
jos.jansen schreef:Dat hadden we toch nooit kunnen weten. En Baha zijn reactie is ook enorm logisch nu
Slimme schrandere sluwe Baha heeft daar op een meesterlijke manier de mol buitenspel gezet. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 22:17

 8153
Klaartje schreef:De clue zat hem dus in de positie van het woordje nu in de zin die GDC uitsprak. Maar goed dat Gilles daarop geoefend had, want stel je voor dat Gilles zich had versproken of moest hakkelen tijdens het uitspreken van die zin!

Maar GDC en Pieter hebben dat goed gedaan!
Ze moesten er toch echt allebei enorm goed hun hoofd bij houden, amai.
Maar wat dan met Gilles' voor hem atypische handgebaartjes?
Gebruikersavatar

Klaartje20 mei 2018, 22:24

 2245  Uma
chicawah schreef:Ze moesten er toch echt allebei enorm goed hun hoofd bij houden, amai.
Maar wat dan met Gilles' voor hem atypische handgebaartjes?
Misschien deed GDC dat onbewust omdat hij zich fel moest concentreren op zijn "verborgen boodschap" aan de Mol.
Ik had toch begrepen dat enkel de zin en de positie van het woord nu bepaalde waar de afvaller zat en dat de atypische gebaren van GDC geen deel uitmaakten van de "code".
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 22:26

 8153
Klaartje schreef:Misschien deed GDC dat onbewust omdat hij zich fel moest concentreren op zijn "verborgen boodschap" aan de Mol.
Ik had toch begrepen dat enkel de zin en de positie van het woord nu bepaalde waar de afvaller zat en dat de atypische gebaren van GDC geen deel uitmaakten van de "code".
Zo heb ik het ook begrepen.
Het was heel ingenieus, maar vergde veel van hun concentratie.
Gebruikersavatar

Mateo21 mei 2018, 00:26

 870
Ik ben blij dat ik tenminste wat één onderdeeltje betreft in de goede richting heb gedacht. Nou ja, min of meer, dan 🙂
Dus ik hoop dat jullie me vergeven wanneer ik mezelf hierbij voor een keertje quote. :mrgreen:
Mateo schreef: (...)
Een handige code zou kunnen zijn: het aantal woorden waaruit de vraag bestaat. Dit zou kunnen corresponderen met het nummer van de stoel waarop de afvaller zit. Uiteraard is die stoelnummering dan ook tevoren afgesproken.

Bij de opstelling van de stoelen op de luchthaven (vier tegenover vier) is het tellen daarvan makkelijk. Gilles heeft, denk ik, een lijstje met vragen uit de test op zijn laptop met een onderscheiden aantal woorden in de zin, zodat de kandidaten toch op een willekeurige plaats konden gaan zitten. (...)
Gebruikersavatar

daan.weemstra21 mei 2018, 02:04

 1  Yens
Mateo schreef:Ik ben blij dat ik tenminste wat één onderdeeltje betreft in de goede richting heb gedacht. Nou ja, min of meer, dan 🙂
Dus ik hoop dat jullie me vergeven wanneer ik mezelf hierbij voor een keertje quote. :mrgreen:
Heel knap gevonden!
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 09:56

 3483  Uma
Mateo schreef:Ik ben blij dat ik tenminste wat één onderdeeltje betreft in de goede richting heb gedacht. Nou ja, min of meer, dan 🙂
Dus ik hoop dat jullie me vergeven wanneer ik mezelf hierbij voor een keertje quote. :mrgreen:
Het was niet helemaal juist maar het idee ligt dicht genoeg bij de waarheid en blijft bij wat GDC beweerde; nl. dat de informatieoverdracht gebeurd is via datgene wat expliciet gezegd is, dus zonder enig handgebaar of ander fysiek teken.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33