Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2018, 14:17

 1690  Sven
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Blauw zwart geel!!!
Spijtig dat ze geen bijbel bij had. 😂
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2018, 14:35

 2834  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Blauw zwart geel!!!
Dat geel begint toch wel op te vallen.. Ik had er nooit op gelet toen ik er hier op dit forum over las, maar net door erover te lezen valt het toch meer en meer op.. Benieuwd of het wat zal blijken te betekenen..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2018, 15:09

 8153
Cedric schreef:Dat geel begint toch wel op te vallen.. Ik had er nooit op gelet toen ik er hier op dit forum over las, maar net door erover te lezen valt het toch meer en meer op.. Benieuwd of het wat zal blijken te betekenen..
https://www.youtube.com/watch?v=m2uTFF_3MaA
Gebruikersavatar

Klaartje27 apr 2018, 14:23

 2245  Uma
Ik had het bij het herlezen van dit topic nog niet gezien, maar misschien heeft iemand het al opgemerkt in een ander topic, namelijk het volgende:

Die "verdachte" kleurenswitch blauw-zwart-blauw-zwart is ook, mits enige fantasie, te linken aan de eerste 5 nummers van Pieters playlist:

PLAYLIST
Blue Swede (versie Guardians of the galaxy) - Hooked on a feeling
The Black Eyed Peas - Where is the love
Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
Whitney Houston - I wanna dance with somebody
Gerry & the pacemakers - You'll never walk alone

Whitney Houston is (was, moeten we helaas zeggen) een zwarte zangeres. (Hiervoor moet je wel wat fantasie gebruiken)

En het 5de nummer wordt door de Blue Army, de die-hard supporters van Blauw-Zwart aangeheven tijdens wedstrijden van Club Brugge na minuut 23 ('de Sterchele-minuut'): dan zetten de supporters even 'You'll never walk alone' in. Pieter, supporter van Club, koos ook deze typische voetbalsong als zijn begrafenisnummer.

Misschien wat vergezocht, maar er is toch een link.
Gebruikersavatar

Frolva27 apr 2018, 14:44

 2204
Klaartje schreef:Die "verdachte" kleurenswitch blauw-zwart-blauw-zwart is ook, mits enige fantasie, te linken aan de eerste 5 nummers van Pieters playlist
Alweer puik speurwerk, Klaartje! 👍🏻

Voor die eerste drie is zelfs geen fantasie nodig. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2018, 16:31

 8153
Zou Pieter dan toch... :?: Ik kan het bijna niet geloven.
Bij de lucha was het wel Baha die een blauw met zwart masker droeg, Pieter kreeg rood (als hij zondag maar geen rood krijgt!).
Gebruikersavatar

marjan.bert27 apr 2018, 16:48

 25
Klaartje schreef:Ik had het bij het herlezen van dit topic nog niet gezien, maar misschien heeft iemand het al opgemerkt in een ander topic, namelijk het volgende:

Die "verdachte" kleurenswitch blauw-zwart-blauw-zwart is ook, mits enige fantasie, te linken aan de eerste 5 nummers van Pieters playlist:

PLAYLIST
Blue Swede (versie Guardians of the galaxy) - Hooked on a feeling
The Black Eyed Peas - Where is the love
Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
Whitney Houston - I wanna dance with somebody
Gerry & the pacemakers - You'll never walk alone

Whitney Houston is (was, moeten we helaas zeggen) een zwarte zangeres. (Hiervoor moet je wel wat fantasie gebruiken)

En het 5de nummer wordt door de Blue Army, de die-hard supporters van Blauw-Zwart aangeheven tijdens wedstrijden van Club Brugge na minuut 23 ('de Sterchele-minuut'): dan zetten de supporters even 'You'll never walk alone' in. Pieter, supporter van Club, koos ook deze typische voetbalsong als zijn ...
Aha... Dus toch... Ik had dat hier al een aantal bladzijden geleden gezegd, maar niemand reageerde. Dus ik dacht dat het wat overdreven was. Maar geef toe... Het past er toch in, hé.
Gebruikersavatar

Klaartje27 apr 2018, 16:59

 2245  Uma
marjan.bert schreef:Aha... Dus toch... Ik had dat hier al een aantal bladzijden geleden gezegd, maar niemand reageerde. Dus ik dacht dat het wat overdreven was. Maar geef toe... Het past er toch in, hé.
Ah, sorry Marjan, ik wist ergens in mijn achterhoofd dat ik het toch al ergens gelezen had en had daarom snel dit topic nog eens doorgenomen, maar blijkbaar heb ik toch over die opmerking van jou heen gekeken.

Alle eer aan Marjan dus voor het vinden van deze hint en de link met de liedjes van Pieter! Stel je voor dat het werkelijk een hint is! Zou mooi zijn.
Gebruikersavatar

Frolva27 apr 2018, 17:20

 2204
marjan.bert schreef:Misschien ga ik nu wel te ver als ik zeg dat Pieter zijn muzieklijst start met blauw en zwart (Blue Swede en The Black Eyed Peas). Vergeef me... Ik krijg er plezier in.
👍🏻

Klaartje brengt het iets overtuigender, maar jij had inderdaad de aanzet gegeven. 😉
Gebruikersavatar

marjan.bert27 apr 2018, 17:47

 25
O neen, Klaartje... Het was niet mijn bedoeling om met de eer te gaan lopen (We jagen met zijn allen samen, nietwaar?). Ben gewoon content dat het toch nog opgepikt werd. Trouwens... Jij hebt dat superduidelijk neergeschreven.
Gebruikersavatar

zwartemol27 apr 2018, 18:31

 121
"You never walk alone" alleen al is gewoon Club Brugge en onze Priester twijfelde al beetje in de eerste aflevering , " welk nummer had ik weer " ... 😃 , doorheen de afleveringen zou hij het wel kunnen zijn , vroeg uit graf in afl 1 , beetje kunnen manipuleren ,altijd ook wel aan het mengen in de opdrachten, ook in eliminatie op luchthaven bvb , subtiel begeleiden van de manier waarop het gaat , en ook nog niet zo heeel veel bijgebracht .
Zeker één van mijn verdachten !
Het Blauw -Zwart samen met al het Bijbelse en dan Coldplay met Viva La Vida , Living on a Prayer , zouden kunnen verwijzen naar Pieter, staat ook in men lijstje !
Zelfs de mascottes waarin de familieleden hun intrede deden kunnen verwijzen naar Clubtje,
en als je nog iets verder wil gaan, het rattenplein ...
Ik zag bij de baseball opdracht ook een shot waarbij gefocused werd op paar schoenen trouwens van één van die spaanse kids, de kleuren jaja ... blauw - zwart, ik zoek hier nog es terug en plaats nog screenshot .


Blauw zwart zou idd wel es de mol kunnen zijn ... maar hou ze nog allemaal in de gaten ,benieuwd naar zondag !!
Gebruikersavatar

tom.vanratingen20 mei 2018, 22:17

 50
Ik was aan het wachten op de verklaring voor de verschillende kleuren T-shirts van GDC. Hier zat (voor mij) dé verborgen hint naar de mol in verscholen.

Blijkt dat GDC gewoon heel modieus is en graag van kledij wisselt gedurende de dag :oops:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7