Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Sam29 apr 2018, 00:50

 35
Ik vind ook niet direct iets in de films. Enkel dat de afbeelding van de film "Scream" gespiegeld staat. Moeten we op zoek naar iemand die roept?
Gebruikersavatar

JKpowned29 apr 2018, 11:39

 259
Cedric schreef:
1. Bridget Jones's Diary
. Film uit 2001. Bevat een 'Mr.Darcy', als verwijzing naar een hoofdpersonage uit de film 'Pride & Prejudice' die gebaseerd is op het gelijknamige boek van Jane Austin. Hoofdrolspelers: Renée Zellweger, Hugh Grant en Colin Firth.
2. The Hangover. (Geniale) Komedie uit 2009 met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms in de hoofdrollen. Ook een glansrol weggelegd voor Mike Tyson en de hit 'In the air tonight' van Phil Collins.
3. Trainspotting. Zwarte komedie uit 1996 met onder andere Ewan McGregor en Jonny Lee Miller in de hoofdrollen. Ik heb deze zelf nog niet gezien, maar wist wel dat 'Born Slippy' een hit was van Underworld. De song die we echter hoorden in het getoonde fragment was echter 'Lust for Life' van Iggy Pop.
4. Scream. Film uit 1996 met David Arquette, Courteney Cox, Rose McGowan en Drew Barrymore o.a. Gekend inderdaad van dat masker dat gebaseerd is op het kunstwerk 'De Schreeuw' van Edvard Munch.
5. Inte...


Je zou kunnen zeggen dat het gehele thema drugs/drank of verslaving is.

Bridget Jones (Drank/Drugs en Sex)
The Hangover (Drank en Drugs)
Trainspotting (Drank en Drugs)
Scream (You will not survive if you drink or do drugs same with sex)
Interstellar (an instance or period of being under the influence of a hallucinogenic drug, esp. LSD, Marijuana.) het buiten beentje in de lijst.
As Good as It Gets (Werkt in een bar (drank) en heeft een zieke zoon (Drugs oftewel medicijnen) de man is dan weer verslaafd aan de vrouw die werkt in de bar)

Je zou ook kunnen zeggen dat het over de 7 hoofdzonden gaat al heb ik mij daar niet in verdiept. I know het zijn maar 6 films maar één van de andere kandidaten kan het 7de hoofdzonde gedaan hebben (Pieter bijvoorbeeld hebzucht)

De traditionele Mexicaanse piñata is een zevenpuntige ster, waar elke punt voor een van de zeven hoofdzonden staat. Dit kan bijvoorbeeld de hint hiernaar zijn geweest of wie weet is er een hoofdzonde in iedere aflevering die de mol uitbeeld nog niet op gelet. Het thema is religie dusja.
Gebruikersavatar

Cedric29 apr 2018, 12:41

 2834  Uma
Nice, JKpowned! Die theorie van de 7 hoofdzonden vind ik wel wat. Jammer genoeg heb ik niet al deze films gezien om te kunnen oordelen, maar als die allemaal aan 1 van de hoofdzonden zouden verwijzen, dan zou de overgebleven hoofdzonde naar de Mol kunnen wijzen?

De 7 hoofdzonden volgens wikipedia:
Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
Avaritia (hebzucht - gierigheid)
Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
Ira (woede - toorn - wraak - gramschap )
Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid, afkomstig van het Griekse "ἀκηδία" )

Me hierop baserend en wetend dat ik 'As Good as it gets', 'Bridget Jone', 'Trainspotting' en 'Scream' niet gezien heb, ga ik voor:

SUPERBIA: Interstellar (het verkennen van andere sterrenstelsels)
AVARITIA: As Good as it Gets (gebaseerd op jouw uitleg dat het gaat om een man verslaafd aan de vrouw die werkt in die bar)
LUXURIA: Bridget Jones (sex, mr Darcy)
INVIDIA: /
GULA: hier dan Trainspotting?? (overmatig druggebruik)
IRA: Scream?? (film niet gezien, was wraak de reden voor de 'bad guy', de 'moordenaar', de 'persoon met het masker'?)
ACEDIA: The Hangover (overdreven uitgaan, drank en drugs, ...)

Stuur gerust bij waar nodig.
Ik hou in elk geval 'Invidia' over wat staat voor jaloersheid en afgunst.. Is er al iemand in deze reeks jaloers gebleken op/over iemand anders? Misschien jaloers op de vrijstelling van Joke? Of jaloers op het 6000€ koffertje van Lloyd?
Of gaat het simpelweg om afgunst tegenover de Mol en moeten we er verder niks achter zoeken?
Of is gans deze 'theorie' gewoon bs? 😃


EDIT/ Pieter die jaloers is op de anderen die in het hotel kunnen slapen?? :O
Laatst gewijzigd door Cedric op 29 apr 2018, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 apr 2018, 12:50

 8153
Ik ken geen barst van films. Alleen Bridget Jones heb ik ooit gezien doordat ik er een ticket voor won (met receptie achteraf).
Zelfs zonder de film wist ik Jane Austen en zonder de film Scream wist ik Edvard Munch.
Dus iemand die niets weet van films zou die films moeten kunnen koppelen aan de hoofdzonden (die ik ook moet opzoeken omdat ik ze niet allemaal ken).
Als dat een hint is, is het toch een hint voor ver gevorderden hoor.
Gebruikersavatar

JKpowned29 apr 2018, 12:59

 259
chicawah schreef:Ik ken geen barst van films. Alleen Bridget Jones heb ik ooit gezien doordat ik er een ticket voor won (met receptie achteraf).
Zelfs zonder de film wist ik Jane Austen en zonder de film Scream wist ik Edvard Munch.
Dus iemand die niets weet van films zou die films moeten kunnen koppelen aan de hoofdzonden (die ik ook moet opzoeken omdat ik ze niet allemaal ken).
Als dat een hint is, is het toch een hint voor ver gevorderden hoor.
Was maar een idee hoor :p maar het thema drugs wat de films gemeen hebben zijn wel te linken aan het land Mexico.
De QR code van vorige jaar vond ik ook al gevorderd en aangezien ze de proeven al zo moeilijk hebben gemaakt wat gaan die hints wel niet zijn. Ik ben alvast benieuwd naar de laatste aflevering om te zien hoe ver gezocht de hints dit jaar niet zijn 🙂 Natuurlijk zal dit hoogstwaarschijnlijk niets zijn zoals de meeste theorieën. Een theorie rond de 7 hoofdzonden kan wel maar kan niets te maken hebben met die films hier aangezien de piñata bij het dorpsfeest de traditionele piñata de 7 hoofdzonde symboliseren maar ook dat kan niets zijn.
Gebruikersavatar

james.waker29 apr 2018, 13:26

 417
JKpowned schreef:Je zou kunnen zeggen dat het gehele thema drugs/drank of verslaving is.
aha ; dus een link naar zatte Rita 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 apr 2018, 13:32

 8153
james.waker schreef:aha ; dus een link naar zatte Rita 😎
Die softie waren we uit het oog verloren. Misschien omdat we intussen verslaafd zijn aan het hardere spul? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen21 mei 2018, 08:58

 3423  Yens
chicawah schreef:Inderdaad! 😂
Maar stel je eens voor de Jasper de laatste vraag juist had! Wat zou Pieter dan gedaan hebben? :mrgreen:
Ja, dat had zeker gekund, als hij tenminste een beetje filmkennis had gehad. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Jasper daar veel kaas van gegeten had: als je Judy Dench met Helen Hunt verwisseld... 😲
Gebruikersavatar

Yvo21 mei 2018, 11:27

 1111  Uma
chicawah schreef:Maar stel je eens voor de Jasper de laatste vraag juist had! Wat zou Pieter dan gedaan hebben? :mrgreen:
Hij zou geprobeerd hebben Jasper op andere gedachten te brengen door hem te doen twijfelen bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar

marc.koenen22 mei 2018, 20:05

 122
Maar stel je eens voor de Jasper de laatste vraag juist had! Wat zou Pieter dan gedaan hebben? :mrgreen:
Ik denk dat Pieter de makers ook wel ingelicht zal hebben over de film kennis van Jasper