Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

lucu17 mei 2018, 19:32

 551  Sven
commisaris Witse schreef:Lees ook de andere posts even. Neckermann is sponsor en waarheen zij vliegen zal de lokatie bepalen voor volgende editie... :twisted:
Goed nieuws dan: Neckermann is geen vliegtuigmaatschappij met een beperkt aantal bestemmingen maar een innovatieve en creatieve reisorganisatie.

Uit hun website:

"Je bent bij ons net zo goed aan het juiste adres voor een reis uit één van onze brochures als voor een volledig op maat uitgewerkte incentive. Je kunt het zo gek niet bedenken of wij hebben het georganiseerd."


Anything is possible… 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mei 2018, 21:37

 8153
lucu schreef:Op zoek naar mogelijke locaties voor DE MOL: een bijzonder leuk tijdverdrijf op het terras in het zonnetje...

Omdat ik niet voldoende kan inschatten welke locaties logistiek haalbaar zijn, ben ik de locaties gaan oplijsten waar andere organiserende landen DE MOL reeds gedraaid hebben en waar de Vlaamse ploeg nog niet gepasseerd is. Europese locaties (met uitzondering van de Euro-Aziatische bestemmingen) heb ik niet opgenomen in de lijst.

Deze lijst is verre van volledig. Ik moest me tevredenstellen met wat ik op Wikipedia aantrof...

Afbeelding

De combinatie HONG KONG / FILIPIJNEN heeft mijn voorkeur, maar budgettair is dit wellicht geen lachertje...
Japan!!! 😃
Budgettair ook niet haalbaar waarschijnlijk.
Gebruikersavatar

lucu18 mei 2018, 10:28

 551  Sven
chicawah schreef:Japan!!! 😃
Budgettair ook niet haalbaar waarschijnlijk.
Wie weet...
Net even gespiekt in het kladschriftje van GDC:

Origami- en Ikebanaproef in Osaka/Kyoto ???
Robot Rally in Tokio !
Samoeraiproef in de kastelen van Nagano ??
Masterchef sushi in Kyoto/Osaka ?
Het raadsel van de gedoofde lampions in de tempel (Kyoto) !!!


Maar dat is misschien al de voorbereiding voor 2021, na HONG KONG / FILIPIJNEN en KENIA ???
😉
Gebruikersavatar

Cedric18 mei 2018, 10:45

 2834  Uma
Japan zou ik eerlijk gezegd niet zo leuk vinden. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat mijn beeld van Japan eigenlijk hetzelfde is aan het beeld van Tokyo: veel te druk.
Zoals Mexico nu was bijvoorbeeld, met maar 3-4 dagen in Mexico City en de rest meer "op den buiten", dat lijkt me ideaal. Zuid-Afrika en Argentinië waren ook zoiets. Japan lijkt me echter veel te grootstedelijk.
Al is de kans uiteraard heel groot dat ik het verkeerd zie doordat ik Tokyo als pars pro toto zie. Maar goed, neemt niet weg dat ik niet bepaald wild wordt van het idee Japan..
Gebruikersavatar

Jansen18 mei 2018, 10:47

 3423  Yens
lucu schreef:Maar dat is misschien al de voorbereiding voor 2021, na HONG KONG / FILIPIJNEN en KENIA ???
😉
Ik vraag me eigenlijk af waarom Hong Kong gekoppeld werd aan de Filipijnen? Met het vliegtuig duurt het toch meer dan 2 uur om van Hong Kong naar Manilla te vliegen. Ik vermoed dat Hong Kong er bij genomen werd omdat Manilla niet aan de veiligheidscriteria voldeed en ze er graag een grote stad bij hadden. My two cents, niet meer 😉 .

EDIT: ik zou eigenlijk niet zo zot zijn van Hong Kong, dan liever Macau 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mei 2018, 12:21

 8153
Cedric schreef:Japan zou ik eerlijk gezegd niet zo leuk vinden. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat mijn beeld van Japan eigenlijk hetzelfde is aan het beeld van Tokyo: veel te druk.
Zoals Mexico nu was bijvoorbeeld, met maar 3-4 dagen in Mexico City en de rest meer "op den buiten", dat lijkt me ideaal. Zuid-Afrika en Argentinië waren ook zoiets. Japan lijkt me echter veel te grootstedelijk.
Al is de kans uiteraard heel groot dat ik het verkeerd zie doordat ik Tokyo als pars pro toto zie. Maar goed, neemt niet weg dat ik niet bepaald wild wordt van het idee Japan..
Eerlijk gezegd ben ik persoonlijk ook niet echt geïnteresseerd in Japan, maar het is zo'n danig andere cultuur dat ik het voor De Mol wel leuk zou vinden. Denk ik.
Gebruikersavatar

masterveecee18 mei 2018, 12:47

 3547  Sven
Kongo valt voor het moment wsl af...
Gebruikersavatar

lucu18 mei 2018, 16:10

 551  Sven
eveline.vanhemel schreef:Ik vraag me eigenlijk af waarom Hong Kong gekoppeld werd aan de Filipijnen? Met het vliegtuig duurt het toch meer dan 2 uur om van Hong Kong naar Manilla te vliegen. Ik vermoed dat Hong Kong er bij genomen werd omdat Manilla niet aan de veiligheidscriteria voldeed en ze er graag een grote stad bij hadden. My two cents, niet meer 😉 .

EDIT: ik zou eigenlijk niet zo zot zijn van Hong Kong, dan liever Macau 😉.
Ik vermoed dat Macau me zeker zou kunnen bekoren! 😃

Toen WIDM in 2014 in HONG KONG neerstreek was ik aanvankelijk eerder sceptisch maar elke aflevering geraakte ik steeds meer in de ban van deze bijzonder gevarieerde regio. Zelfs het groepje BN'ers van dienst kon mijn pret niet bederven. Halverwege het programma verkasten de overgebleven kandidaten naar de Filipijnen, waar er vooral paradijselijke locaties waren geselecteerd. Smaken verschillen uiteraard maar op het gebied van beeldvariatie vind ik de combinatie Hong Kong / Filipijnen nog steeds een hoogtepunt. 😎

Dit gezegd zijnde: elke bestemming is voor mij OK, zolang de landschappen maar gevarieerd zijn, de locaties kleurrijk en - niet te vergeten - de opdrachten ingenieus... Uiteindelijk geven die toch de doorslag. 😉
Gebruikersavatar

Laleia18 mei 2018, 16:23

 306
Cedric schreef:Japan zou ik eerlijk gezegd niet zo leuk vinden. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat mijn beeld van Japan eigenlijk hetzelfde is aan het beeld van Tokyo: veel te druk.
Zoals Mexico nu was bijvoorbeeld, met maar 3-4 dagen in Mexico City en de rest meer "op den buiten", dat lijkt me ideaal. Zuid-Afrika en Argentinië waren ook zoiets. Japan lijkt me echter veel te grootstedelijk.
Al is de kans uiteraard heel groot dat ik het verkeerd zie doordat ik Tokyo als pars pro toto zie. Maar goed, neemt niet weg dat ik niet bepaald wild wordt van het idee Japan..
Een van de oudere Nederlandse seizoenen is daar gefilmd en dat was mooi, hoor. Veel mogelijkheden voor natuur ook, niet enkel de grootstad van Tokyo.
Gebruikersavatar

joachim.morrens18 mei 2018, 16:25

 200  Yens
Ik denk dat ik Japan eigenlijk echt fantastisch zou vinden!! Ook met die eilandjes errond enzo. Maar zoals chichwah al zei: niet zo goed voor het budget denk ik :-D
Gebruikersavatar

ischa.bijl03 aug 2018, 22:59

 3
lucu schreef:Op zoek naar mogelijke locaties voor DE MOL: een bijzonder leuk tijdverdrijf op het terras in het zonnetje...

Omdat ik niet voldoende kan inschatten welke locaties logistiek haalbaar zijn, ben ik de locaties gaan oplijsten waar andere organiserende landen DE MOL reeds gedraaid hebben en waar de Vlaamse ploeg nog niet gepasseerd is. Europese locaties (met uitzondering van de Euro-Aziatische bestemmingen) heb ik niet opgenomen in de lijst.

Deze lijst is verre van volledig. Ik moest me tevredenstellen met wat ik op Wikipedia aantrof...

Afbeelding

De combinatie HONG KONG / FILIPIJNEN heeft mijn voorkeur, maar budgettair is dit wellicht geen lachertje...
Een aantal landen zijn gemist in dit overzicht:

NOORD-AMERIKA
  • Canada (verschillende series)
  • USA (Nederland 2017)
ZUID-AMERIKA
  • Chili (USA 2008)
OCEANIË
  • Hawaï (USA 2003)
Gebruikersavatar

ischa.bijl03 aug 2018, 23:02

 3
Verder is het misschien de moeite waard om te vertellen dat ze in Nederland voor het 2012-seizoen overwogen om naar Marokko te gaan, maar dat ze last-minute uitweken naar IJsland vanwege de Arabische lente. Ook wilden ze in het 2015-seizoen naar Texas (VS), maar ook daar hebben ze vanaf gezien omdat de locaties te ver uit elkaar lagen (dat werd toen Sri Lanka). Bij jullie in Vlaanderen lijkt Texas me echter nog best een denkbare bestemming; jullie gaan gewoon de lange reisafstanden aan! 😃
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7