Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy11 mar 2019, 19:45

Site Admin  1167  Uma
De Mol heeft maar één opdracht, en dat is er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de groepspot belandt.
In de gaten houden hoeveel elke kandidaat bijdraagt aan de pot is dus belangrijk om de saboteur in de groep te ontmaskeren.

Op deze pagina houden we opnieuw een overzicht bij:
➡️ http://wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php

Benieuwd naar jullie eigen interpretaties ... je kan ze hieronder kwijt 🙂
Gebruikersavatar

MolWout11 mar 2019, 19:47

 348
Hoe komt het dat iedereen elk 200 euro verdiend heeft? Ik dacht dat het zou berekend worden op hoeveel ieder daadwerkelijk opbracht (door bijvoorbeeld te springen enzovoort)
Gebruikersavatar

Cedric11 mar 2019, 19:52

 2834  Uma
Waarschijnlijk is dat zo bepaald vanuit de wetenschap dat er nog geen Mol was en dat iedereen er dus vol voor ging. Het was ook 1 groepsopdracht, dus iedereen speelde voor dezelfde groepspot.
Dus als het 1 opdracht is voor iedereen, dan verdeel je het gewonnen bedrag over iedereen, dus iedereen heeft een even groot aandeel hierin.
Objectief gezien correct dus.

Anderzijds kan je het inderdaad nog subjectief gaan bekijken, bijvoorbeeld in de zin dat iemand die gesprongen heeft een groter aandeel heeft in het gewonnen bedrag dan iemand die niet gesprongen heeft. Of dat iemand die 500€ haalde met het jongleren een groter belang had dan iemand die minder behaalde.
Maar puur objectief gezien: 1 gewonnen bedrag, 1 opdracht, de ganse groep, dus iedereen even groot aandeel.
Gebruikersavatar

Davy11 mar 2019, 19:55

Site Admin  1167  Uma
MolWout schreef:Hoe komt het dat iedereen elk 200 euro verdiend heeft? Ik dacht dat het zou berekend worden op hoeveel ieder daadwerkelijk opbracht (door bijvoorbeeld te springen enzovoort)
Er zijn altijd verschillende interpretaties en berekeningen mogelijk bij Follow the money.

De start van dit seizoen was wat speciaal. In de eerste opdracht was er nog geen mol dus kan deze ook geen invloed hebben gehad op het gewonnen bedrag.
De opbrengst van deze opdracht heb ik daarom gewoon gesplistst in 10.
Gebruikersavatar

BeaVer11 mar 2019, 19:59

 1293  Uma
Stel dat er al een mol zou geweest zijn, dan zou ik dit wel opgesplitst hebben. De jongleur die 500 bij elkaar gooit ten opzichte van de persoon die 0 euro heeft gegooid, dat is een groot verschil.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 mar 2019, 20:02

 2354  Uma
OPDRACHT 1 - De bungeesprong:
Hier is het gewonnen geld toegekend aan 3 kandidaten, degene die heeft gejongleerd en het duo.
Martijn, Bruno en Joeri waren een trio. Zij verdienden samen 500 euro, 500/3 = 166 euro.
Kaat, Eva en Liesbeth verdienden ook 500 euro en krijgen ook ieder apart 166 euro.

Maar door dat Joeri en Liesbeth sprongen, hebben zij ook het geld kunnen verdubbelen door de zin correct te vervolledigen. maar Bas heeft ook gesprongen, maar de inzet was daar toen 0 euro. 1.000 euro wordt over hun 3 verdeeld, 1.000/3 = 333 euro.

OPDRACHT 2: de selectie van De Mol
Hier kon geen geld worden verdiend.

TOTAAL:

Axel = 0 euro
Bas = 333 euro
Bruno = 166 euro
Elisabet = 0 euro
Eva = 166 euro
Ingrid = 0 euro
Joeri = 499 euro
Kaat = 166 euro
Liesbeth = 499 euro
Martijn = 166 euro

Ik zat te denken om volgende aflevering de 2.000 euro gewoon over iedereen te verdelen om een gelijke start te maken, want nu was er nog geen mol aanwezig.... Wat denken jullie? Deel zeker jullie interpretaties hieronder!

Extra info:
Wekelijks zal ik 2x een foto plaatsen, iedere maandag/dinsdag een foto van alleen het plusgeld, later in de week zal hier ook het mingeld bij staan.
Gebruikersavatar

BeaVer11 mar 2019, 20:06

 1293  Uma
Het verdubbelen van de pot vond ik dan eerder wel een groepsgegeven. Wie er sprong, daar kon de jongleur ook invloed op hebben. En zonder sprong, geen letters. Het hangt allemaal wat aan elkaar imo.
Gebruikersavatar

MolWout11 mar 2019, 20:26

 348
Vermoljoen schreef:
TOTAAL:

Axel = 0 euro
Bas = 333 euro
Bruno = 166 euro
Elisabet = 0 euro
Eva = 166 euro
Ingrid = 0 euro
Joeri = 499 euro
Kaat = 166 euro
Liesbeth = 499 euro
Martijn = 166 euro
Is het normaal dat bij Ingrid geen bedrag staat?
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 mar 2019, 20:29

 1690  Sven
@Robbe; Ik zou dat ook zo doen, gewoon ieder evenveel. Kunnen we vanaf de 2de aflevering met mol ook ineens met een schone lei beginnen.
Gebruikersavatar

MolWout11 mar 2019, 20:30

 348
Ik zou ook gewoon ieder 200 euro, nu ik de theorie erachter begrijp. 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 mar 2019, 20:42

 2354  Uma
Ik heb toch even voor nu dit overzicht gemaakt, vanaf volgende week wordt dit allemaal gelijk verdeeld.
MolWout schreef:[Is het normaal dat bij Ingrid geen bedrag staat?
Ja, als mijn schema met het mingeld erbij er ook is, zal bij haar wel mingeld verschijnen.
Laatst gewijzigd door Vermoljoen op 11 mar 2019, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Andreas11 mar 2019, 20:42

Molerator  113
Ik zou bij de eerste aflevering vooral kijken naar wie wat gedaan heeft of niet gedaan heeft, als we de productie moeten geloven was er op dat moment nog geen mol gekozen dus speelde iedereen als kandidaat.
Wie maakt zich verdacht in de eerste aflevering, dat kan belangrijke info zijn. Uit het verleden blijkt dat de mol in de meeste gevallen zich nog niet verdacht opstelt in de eerste aflevering t.o.v. de kandidaten die zelf ver willen geraken.

Hoe je de bedragen ook verdeelt dat maakt op zich niet zo veel uit. Binnen X aantal afleveringen kan de info van de eerste aflevering wel wat informatie opleveren. Wat Davy hier doet is neutraal wat op zich de beste optie is aangezien er zoveel mogelijkheden zijn. Bekijk dit eerder als een introductie naar de kandidaten aflevering 🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13