Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mateo14 mar 2019, 17:34

 870
Voor de duidelijkheid: In mijn eerste 'zeven-post' (van 13:14 uur) bedoelde ik dus, dat Elisabet weliswaar als tiende in beeld verschijnt, maar in wezen als nummer 7, want drie andere kandidaten zijn vóór haar twee keer in beeld geweest bij deze filmpjes over de selectieronde.
Maar er waren er minimaal twee, die mij ook zonder deze verbetering van mijn kant al begrepen hadden. 😉
Gebruikersavatar

billie.holiday14 mar 2019, 18:03

 462  Bert
Mateo schreef:Ik meld zelf al dat 9 minus 2 mogelijk te flauw is, Klaartje, al kan ik jouw fijnzinnige gevoel voor ironie en vooral de versluierde vertaling in woorden daarvan wel waarderen.
Maar het zou me niet verbazen wanneer toch hier en daar een opzettelijk door de makers verstopte 'zeven' ( en ja, inderdaad doelde ik ook op seizoen 7, zoals jij al feilloos had geconcludeerd) straks tevoorschijn komt als aanwijzing, al dan niet in de vorm van een als nummer 7 verschijnend persoon.
9-7= 2

10 kandidaten - 3 misschien mol = 7 :mrgreen:

Btw ik lees alle hints heel graag, we zullen er dit seizoen heel wat verzinnen , we zullen alle codes zien,alle kleuren, we gaan terug de bijbel lezen , of misschien niet want Pieter doet niet mee. Dit jaar gaan we ons misschien in poker verdiepen, jongleren ,... Ik denk dat we weer een toffe tijd tegemoet gaan. Ik heb er zin in .
Gebruikersavatar

Mateo14 mar 2019, 19:53

 870
Inderdaad, BillieHoliday, alle mogelijke en onmogelijke hints zien we nu al, en er komen er vast - en hopelijk- nog veel meer.

Ik ben overigens van mening dat een hint weliswaar te vergezocht of juist te makkelijk kan zijn, maar desondanks toch wel mogelijk. Daarbij vind ik dat het plezier van het speuren naar hints aan ieder is voorbehouden, graag zonder dat er in reacties daarop op de man wordt gespeeld en zonder dat je door sommigen, omdat je volgens hen een te makkelijke of juist te vergezochte hint hebt bedacht, als de risee van het forum wordt bestempeld. Hiermee bedoel ik overigens niet een serieuze reactie die de hint zélf kwalificeert als niet-kloppend, want daar is niets mis mee. Dat zorgt voor levendige discussie en verfriste hersencellen.

Voor het belachelijk maken en/of bedenken van belachelijke hints is, denk ik, het offtopic topic bedoeld, waar al heel wat niet bepaald serieuze, vaak grappige en soms ingenieuze zogenaamde aanwijzingen zijn bedacht. Leuk leesvoer!

Over, mijns inziens, vergezochte en/of onmogelijke hints gesproken, even ter illustratie enkele 'echte' hints uit eerdere series:
2016
SPOILER
2017
SPOILER
Tot slot zal ik, áls ik hier nog post, het weer over de betreffende opdracht hebben.
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 mar 2019, 21:21

 2354  Uma
Ik geloof erin dat er echt 3 mensen het misschien-scherm hebben gezien, maar zijn er ook mensen di er in geloven dat alleen de Mol het misschien-scherm heeft gekregen of iedereen?
Ik zou het nog wel grappig vinden als iedereen het misschien-scherm heeft gezien.
Gebruikersavatar

Frolva14 mar 2019, 21:35

 2204
Ik geloof dat niet.

Als ze zeggen dat er 3 misschien-schermen zijn dan is dat zo (hoop ik :mrgreen: ).
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2019, 22:44

 3423  Yens
Frolva schreef:Ik geloof dat niet.

Als ze zeggen dat er 3 misschien-schermen zijn dan is dat zo (hoop ik :mrgreen: ).
100% gelijk Frolva! Ik heb al ergens gepost - maar ik vind het niet erg om het te herhalen - als dit opgezet spel is, dan zou ik verontwaardigd en geschokt zijn. Er zullen hier zeker mensen zijn, die ons zullen verwijten van naïef te zijn, maar liever naïef dan cynisch...
Gebruikersavatar

Yvo15 mar 2019, 14:01

 1111  Uma
Als je geen 'misschien'-scherm hebt gekregen heb je misschien meer de neiging om te doen alsof je wel één gehad hebt en je verdacht te maken zoals nep-mollen dat doen. (De strategie is oud en bekend. Anderen verdenken jou en vullen de vragenlijst op de laptop aan het einde van de aflevering verkeerd in omdat ze een verkeerde kandidaat verdenken. Zo heeft de nep-mol een beetje meer kans om door te gaan.) Je weet ten slotte toch dat je de mol niet meer kan zijn. Dus ga je mollen als een goeie ouwe nep-mol.

Als je wel een 'misschien'-scherm hebt dan heb je misschien de neiging om te doen alsof je er geen gehad hebt.
Als je dan uiteindelijk gekozen wordt als mol verdenken de anderen je misschien minder.

Als ik deze theorie volg, dan zijn er twee reacties die er voor mij tussenuit springen.
Die van Elisabet en die van Liesbeth.

Elisabet zei dat ze het wel verwacht had, wat natuurlijk multi-interpretabel is.
Maar het kan dat ze ermee insinueert dat ze geen misschien scherm heeft gekregen.
Liesbet vond haar scherm wel ça va. Dit kan je uiteraard ook op meerdere manieren interpreteren.
Eén daarvan is dat ze doet alsof ze zich erbij neergelegd heeft dat ze geen misschien-scherm kreeg.

Ik heb de indruk, en die kan verkeerd zijn, dat anderen zoals Joeri, Eva en Martijn zich wel verdacht probeerde te maken
en misschien de anderen wilden laten denken dat ze een misschien-scherm kregen.

Ik weet dat het heel vroeg in het seizoen is en dat er nog van alles kan gebeuren. Het is ten slotte ook maar een theorietje. Neem het met een klein korreltje zout.
Gebruikersavatar

Cedric15 mar 2019, 14:03

 2834  Uma
Klaartje schreef:Volgens het filmpje "GDC brieft de mol in slechts geïsoleerde hotel van de wereld" (zie site De Mol https://www.vier.be/video/de-mol/gilles ... -de-wereld ) is de doorslaggevende factor in de keuze van de mol geweest: "Je bent helemaal gebleven wie je de rest van de dag was."

Mmh, dat lijkt me bijzonder belangrijke informatie.
Vond ik ook een opvallende uitspraak. "Je bent helemaal gebleven wie je de rest van de dag was".
- "De rest van de dag" = alles voorafgaand aan de Molselectie met de schermen
- "Gebleven" slaat dan puur op die Molselectie (want alles achteraf gaat over NA het kiezen van de Mol en konden ze dus nog niet over oordelen toen ze de Mol kozen).

Heel moeilijk voor ons om te oordelen, gezien beide stukken voor ons zowat even lang duurden (qua schermtijd).
Ik moet echt eens de aflevering zien te herbekijken (volgende week!), maar denk in eerste instantie aan Elisabet, Bas, Kaat en Axel. Zij leken me het meest hetzelfde.
- Joeri was plots gereserveerder (gekruiste armen)
- Liesbeth leek wat relaxter en spontaner (al weet ik de vooraf bij haar niet meer)
- Martijn was best ontgoocheld (of toch in de auto later)
- Bruno bleef ietwat twijfelachtig (als ik me goed herinner)
- Eva probeerde beredeneerder te zijn dan ze anders is (nogal flapuit).
- Ingrid was misschien ook nog vrij zichzelf, maar herinner ik me niet echt.
- Elisabet lijkt me altijd wel een vrij koele, slimme, beredeneerde dame in gespannen situaties, wat ook wel moet gezien haar beroep, terwijl ze dat vooraf ook al wat leek bij de eerste opdracht (in haar zoektocht naar de Mol?). Zal ook niet meer zeggen dan nodig is.
- Bas blijft zijn hautaine uitstraling behouden.
- In Kaat zag ik ook weinig verschil bij vooraf. (Wel verschil met wat we voor de uitzending wisten, maar in de uitzending zelf weinig verschil).
- Idem bij Axel die even nerveus bleef... Vooraf door de bungeesprong en achteraf door de molselectie? Maar of nervositeit een goed beoordelingskenmerk is...

Elisabet, Bas en Kaat passen dan misschien wel het beste in het plaatje van "hetzelfde gebleven"? Maar goed, het gaat slechts om 1 persoon.
"Je bent helemaal gebleven wie je de rest van de dag was".
Gebruikersavatar

nele.pottie15 mar 2019, 14:36

 62
Yvo schreef:Als ik deze theorie volg, dan zijn er twee reacties die er voor mij tussenuit springen.
Die van Elisabet en die van Liesbeth.
Ik heb die selectie ook eens opnieuw bekeken en eerst gelet op de reacties bij het krijgen van de schermen. Hier lette ik op opluchting, nervositeit en opluchting. Alleen bij Bas, Elisabet en Liesbeth zag ik iets dat kon wijzen op een misschien scherm. Bij de rest was er een duidelijke teleurstelling of opluchting aanwezig. Bij mensen die vooraf aangaven van wel de mol te willen zijn maar er toch niet 100% van overtuigd leken zag ik een opluchting. En anderzijds bij diegene die echt ervan overtuigd waren dat ze het super zouden doen als mol en waarbij ik teleurstelling zag, had ik eventjes uitgeschakeld.
Door deze techniek toe te passen kwam ik dus bij Bas, Liesbeth en Elisabet.

Daarna keek ik verder om te kijken hoe die 3 reageerden op de vragen van Gilles. Bas leek mij te zeker van zijn stuk en wilde precies te hard bewijzen dat hij een ideale mol zou zijn waardoor hij bijna duidelijk maakt aan de rest van de kandidaten dat hij een misschien scherm kreeg.
Liesbeth en Elisabet reageren dan vrij neutraal waardoor er moeilijk op te maken valt, naar de kandidaten toe, welk scherm ze kregen.
Dus hierdoor zet ik hen beiden bovenaan mijn lijstje met een lichte voorkeur voor Elisabet omdat zij mij nog net dat ietsje rustiger leek. Liesbet leek mij vrij nerveus te worden na het zien van haar scherm (ze zat plots onrustig op haar stoel en tikte met haar voeten).
Gebruikersavatar

Yvo15 mar 2019, 14:53

 1111  Uma
nele.pottie schreef:Liesbet leek mij vrij nerveus te worden na het zien van haar scherm (ze zat plots onrustig op haar stoel en tikte met haar voeten).
Ik heb het stukje nog eens herbekeken maar ik vind nergens een gedeelte waar Liesbeth met haar voet zit te tikken. Wil je de minuten en seconden geven?
Gebruikersavatar

nele.pottie15 mar 2019, 15:34

 62
Eerst zie je een algemeen beeld van achter Liesbeth op 35:12. Hier zit ze nog stil.
Dan krijgt ze haar scherm te zien en dan op 35:20 zie je dat ze onrustig zit en met haar voeten zenuwachtig beweegt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 21