Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2019, 10:05

 2204
Jay-Lo schreef:Ja, maar toch, als mens waar niet de hele tijd camera's op gericht zijn, denk ik toch dat je blik daarop gefocust is, als in " is die mij nu aan 't filmen?". Ik denk dat iedereen dat wel doet
Uiteraard doet iedereen dat wel eens. Maar nu is ervoor gekozen om het beeld van Bruno te tonen en de voice over de zin te laten zeggen.

Voor mij is het (samen met "Bas gekozen") een te duidelijke hint. 😉
Gebruikersavatar

Cedric12 mar 2019, 12:49

 2834  Uma
pieter.grauwels schreef:Wat me opviel is dat Gilles zei 'Voor het eerst' kijkt de mol de kandidaten recht in de ogen (bij het avondeten).

Nu ze hadden al samen in de auto gezeten. Als de mol op de voorste rij zat, dan kon hij zich omdraaien en de kandidaten recht in de ogen kijken. Maar als hij op de achterbank zat kon hij dus de kandidaten niet recht in de ogen kijken.

Als het klopt wat Gilles zei, zit de mol dus op de achterbank?
Ik denk dat we niet met de auto moeten rekening houden?
De zin was: "Voor het eerst kijkt de kersverse mol de mensen die hij of zij wekenlang zal moeten bedriegen, recht in de ogen."

Als je enkel op "Voor het eerst" zou focussen, dan kan je inderdaad de auto meenemen in je redenering, maar er staat ook "de mensen die hij of zij wekenlang zal moeten bedriegen", wat neerkomt op alle andere kandidaten. Want de Mol moet ALLE andere kandidaten bedriegen, niet alleen diegene die bij hem/haar in de auto zaten.

Vandaar: op de achterbank of voorin, maakt niet uit volgens mij, want dat kan enkel indien iedereen in dezelfde auto zou zitten.
Gebruikersavatar

vincent.coomans14 mar 2019, 16:37

 23
Als je het niet letterlijk neemt dan kan 'recht in de ogen' ook een verwijzing zijn naar recht als in rechten, ofte Eva de advocate die rechten heeft gestudeerd.
Ze is ook de eerste die in beeld komt in het vliegtuig en daarbij rond kijkt in het vliegtuig naar de kandidaten.
Gebruikersavatar

Frolva14 mar 2019, 16:38

 2204
vincent.coomans schreef:Maar als je het niet letterlijk neemt dan kan 'recht in de ogen' ook een verwijzing zijn naar recht als in rechten, ofte Eva de advocate die rechten heeft gestudeerd.
Leuk gevonden. 👍🏻

Ik houd het in mijn achterhoofd (moest er in een van de volgende afleveringen 'iemand het pleit winnen', 'gerechtigheid geschieden', ...).
Gebruikersavatar

Cedric14 mar 2019, 16:43

 2834  Uma
Die link naar Eva had ik nog niet gelegd. Slim bekeken.
Ik zal het ook maar in het achterhoofd houden, ook al had ik haar al van mijn verdachtenlijstje geschrapt.
Gebruikersavatar

vincent.coomans14 mar 2019, 16:46

 23
Ze is ook de eerste die in het vliegtuig in beeld komt en opzichtig rond kijkt.
Gebruikersavatar

Jay-Lo14 mar 2019, 19:55

 1690  Sven
Cedric schreef:Die link naar Eva had ik nog niet gelegd. Slim bekeken.
Ik zal het ook maar in het achterhoofd houden, ook al had ik haar al van mijn verdachtenlijstje geschrapt.
Ik heb haar ook voorlopig onderaan staan. Ik vind haar zo'n flapuit. Ze zegt meteen "de lady in pink", stelt voor om Elisabet maar Eli te noemen. Kaat was wel in beeld, maar de stem is Eva. En dan in de auto gaat ze meteen Axel als piloot een flierefluiter noemen, met die stewardeskes. Ik heb zo mijn bedenkingen dat ze een haantje de voorste, flapuit zo maar de mol gaan maken.
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2019, 23:07

 3423  Yens
vincent.coomans schreef:Ze is ook de eerste die in het vliegtuig in beeld komt en opzichtig rond kijkt.
Dat is voor mij nu net een reden om iemand niet te verdenken 😎
Gebruikersavatar

vincent.coomans17 mar 2019, 22:52

 23
Een moordenaar die slachtoffers zoekt. Verwijzing naar Assisen. Link met advocaat.
Gebruikersavatar

arthur.vanobost18 mar 2019, 10:09

 29
In aflevering 2 zag je een flashback naar de 'Ik ben misschien de mol' proef. (op minuut 2:40) Daar kijken er 5 kandidaten weg en 4 kandidaten 'recht' in de camera. Liesbeth zit daar ook tussen maar zij was de afvaller in die aflevering. Er blijven er dus 3 over. Misschien een link met de 3 mogelijke mollen? Ik vind het zelf wat ver gezocht maar deel het toch maar mee 😉

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2019, 10:28

 3547  Sven
lijkt mij zelfs te weinig 'recht' in de camera 🙂
ze kijken allemaal recht naar GDC, en dat is natuurlijk lastig voor een camera om min of meer een frontaal beeld te hebben
Gebruikersavatar

skred18 mar 2019, 10:40

 110  Uma
Volgens mij ligt de nadruk op 'recht'. Vóór de reeks begon stond alles 'ondersteboven', want er was geen mol. Vanaf de eerste aflevering is er terug een mol. Dus alles is terug 'recht'.