Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy24 mar 2019, 20:32

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Na een opleiding van mister Thim in de Vietnamese gevechtsport vovinam, moeten de drie sterke kandidaten een bal op een sokkel beschermen. Er zijn 5 rondes en die duren elk 1 minuut. De aanvallers zijn de leerlingen van mister Thim; maar elke ronde komt er wel iemand met een hogere gordel bij. De overige zes spelers hebben de keuze om na elke geslaagde ronde het geld te verzilveren of te verdubbelen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

Klaartje24 mar 2019, 22:30

 2245  Uma
Ik vind het opvallend dat Axel niet gekozen werd door de groep om deze opdracht te doen.
Joeri is een logische keuze, Bas is ook geen mager ventje en redelijk groot. Maar waarom de kleinere, oudere Bruno verkiezen bovenAxel, wanneer er sterke kandidaten worden gevraagd?

Dat is nu al de tweede keer dat Axel niet in een sterke groep wordt ingedeeld. Hoe flikt hij dat?

Axel is bijna twee meter groot, weegt normaliter tussen de 90 en 100 kg. Als zo iemand als Vovinamkrijger wordt opgesteld, dan vliegen die jonge Vietnamese gastjes van rond de 50, 55 kg zelf twee meter terug achteruit als Axel uithaalt met zijn stootkussen!
Gebruikersavatar

BeaVer24 mar 2019, 22:37

 1293  Uma
Ofwel is het effectief een watje die makkelijk blaren krijgt of hij speelt er een. Volgens mij wil die ook zo'n opdrachten nie doen. Bruno heeft zich trouwens zelf opgegeven.
Gebruikersavatar

Frolva24 mar 2019, 22:40

 2204
Ze wisten natuurlijk niet op voorhand wat de proef juist ging inhouden.
En ik weet eerlijk gezegd niet of lengte zo'n voordeel is bij deze proef (hefbomen, weet je wel).

Axel is groot, maar heeft volgens mij niet echt een goede conditie. Toen ze bij het Vietnamees koken naar het kookstalletje moesten lopen zei hij meteen iets van 'niet te snel, want dat ga ik niet volhouden'.
Gebruikersavatar

Klaartje24 mar 2019, 22:48

 2245  Uma
GDC vroeg duidelijk om "sterke kandidaten". Als je de vijf mannen van de kandidaten niet zou kennen en voor het eerst in levende lijve zou zien, en ze vragen je wie je denkt dat de twee sterksten zijn, dan zeg je toch Joeri en Axel.

De proef had duidelijk meer met kracht dan met uithoudingsvermogen. Je moest gewoon sterk zijn en stevig op je benen staan. En als die aanvallers enkel mogen stoten op het kussen, dan hebben ze bij een mens van bijna twee meter groot toch een probleem: ze moeten dertig centimeter hoger springen om dat kussen goed te raken, dan kunnen ze sowieso minder kracht zetten, want je verliest als aanvaller aan kracht in de horizontale richting.
Gebruikersavatar

Jay-Lo24 mar 2019, 23:03

 1690  Sven
Ik dacht dat ze Axel als eerste keus hadden, maar dan werd het opeens, Bruno wil ook. Ik denk dat Axel eerlijk heeft gezegd dat hij niet sterk is, maar dat dat stukje eruit is gelaten. Ik vond ook hier trouwens het mollen vanuit de andere groep komen. Kan natuurlijk ook dat de mol zijn best doet als ze niet blijven verdubbelen, maar dan is hij nog afhankelijk van 2 kandidaten. Joeri zou altijd zijn best doen, hij zegt dat ook in zijn selectiegesprek, dat hij het moeilijk zou vinden als mol omdat hij alles goed wil doen.
Gebruikersavatar

jens.vanneyghem24 mar 2019, 23:20

 12
Klaartje schreef:GDC vroeg duidelijk om "sterke kandidaten". Als je de vijf mannen van de kandidaten niet zou kennen en voor het eerst in levende lijve zou zien, en ze vragen je wie je denkt dat de twee sterksten zijn, dan zeg je toch Joeri en Axel.

De proef had duidelijk meer met kracht dan met uithoudingsvermogen. Je moest gewoon sterk zijn en stevig op je benen staan. En als die aanvallers enkel mogen stoten op het kussen, dan hebben ze bij een mens van bijna twee meter groot toch een probleem: ze moeten dertig centimeter hoger springen om dat kussen goed te raken, dan kunnen ze sowieso minder kracht zetten, want je verliest als aanvaller aan kracht in de horizontale richting.
Ik denk dat Axel zich serieus zou moeten bukken om stevig op zijn benen te staan. Hierdoor zou die balans van grootte vrijwel onmiddellijk verloren gaan.
Gebruikersavatar

marc.koenen24 mar 2019, 23:36

 122
Ik denk dat Axel zich serieus zou moeten bukken om stevig op zijn benen te staan. Hierdoor zou die balans van grootte vrijwel onmiddellijk verloren gaan.
Hij kan zijn benen verder uiteen zetten waardoor hij steviger kan staan denk ik
Gebruikersavatar

wim.geuens24 mar 2019, 23:38

 57  Uma
Ik zou me als Mol hier niet willen opstellen, vermits je geen controle hebt over het te verdienen geld.
Gebruikersavatar

Gillesisdemol24 mar 2019, 23:46

 373
Axel is extreem verdacht in deze aflevering.

In de 2de aflevering zit hij in de sterke groep maar zegt zelf: “Ik ben niet van suiker, hoor.”, wanneer hij 10 kg extra moet dragen. Gaat ook graag op de foto met de lokale vrouwelijke bevolking als ‘boom’ 😉

In de 3de aflevering klaagt hij over een blaar op zijn pollekes, geraakt moeilijk vooruit en wordt niet bij de sterke groep ingedeeld.

Mocht hij de Mol zijn, maakt hij handig gebruik van:

1) indeling bij de zwakke groep in de vorige aflevering
2) het enthousiasme van Bruno
3) acteertalent (?)

En dan hebben we het nog niet gehad over dat vreemde voorval met de gong tijdens de 4de ronde. “Doe maar twee keer om hen aan te moedigen...” Hopla, weer bijna €200 kwijt. Ze hadden het weliswaar gehaald op het einde, maar ik zou hun die laatste 200 euro niet meer gegeven hebben. De bal was niet meer op de paal toen de tijd om was.
Gebruikersavatar

jelle.mayeur25 mar 2019, 09:24

 11
Wat ik hier vreemd vind, is dat Martijn niet bij de '3 sterke' gezet wordt. In Aflevering 2 zat hij toch ook bij de 'sterke groep' bij de kettingproef? En hij wou hier heel snel gaan ook, dus hij wou zich zeker profileren als sterke man.

Maar nu zit hij dus niet bij de 3 sterke, waar er trouwens redelijk wat geld verdiend wordt (1.000€ om de sleutel op tijd er uit te krijgen, en 1.200€ bij de Vovinamkrijgers). Dus ik denk niet dat we de mol moeten zoeken bij Joeri, Bas of Bruno.

Martijn kan hier dus de voorkennis gehad hebben van de proeven, zodat hij wist dat hij bij het roeien moest zitten, waar er volgens mij meer geld verloren kon gaan. Door bepaalde keuzes te maken (niet als eerste een roeier inzetten), beïnvloedt hij het spel hier toch, waardoor er heel wat geld verloren gaat. En hij maakt zichzelf dan minder verdacht omdat hij toch als enige, met Elisabet, een schamele 500€ heeft binnengehaald.

Nog iemand die met deze redenering zit? Of zit ik al in mijn Martijn-tunnel? 🙂
Gebruikersavatar

Mola Lisa25 mar 2019, 12:21

 328  Uma
Ben ik de enige die ergens gelezen (gehoord ?) heeft dat Axel rugproblemen heeft ? Als de kandidaten dat ook weten (is natuurlijk ook een gemakkelijk excuus om te gebruiken indien nodig) gaan ze Axel niet in de sterke groep plaatsen.