Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 23:13

 8153
Niet de L staat omgekeerd maar de A.
Maar voor het resultaat maakt het geen verschil. Mooi gevonden!
Gebruikersavatar

jos.jansen31 mar 2019, 23:14

 328  Uma
chicawah.janssen schreef:Niet de L staat omgekeerd maar de A.
Maar voor het resultaat maakt het geen verschil. Mooi gevonden!
kijk naar de rest van de letters (bvb naar de G), de L staat wel degelijk fout (en de M die er getoond word is waarschijnlijk een W)
Gebruikersavatar

Jansen31 mar 2019, 23:15

 3423  Yens
Die hangsloten... elk jaar komen ze wel terug he 🙂.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 23:34

 8153
jos.jansen schreef:kijk naar de rest van de letters (bvb naar de G), de L staat wel degelijk fout (en de M die er getoond word is waarschijnlijk een W)
Het gaat om dat ene rijtje dat je volledig op zijn kop moet zetten. Dan krijg je A (die dan op zijn kop staat) I M (dat is de W op zijn kop) O L : Axel Is MOL.
Gebruikersavatar

skred01 apr 2019, 06:02

 110  Uma
In aflevering 3 een i (een aangepaste L) aan kamer 1, nu een L (een aangepaste T?) aan het slot. Misschien is dit zoals het 'telefoon nummer' vorig jaar...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 07:46

 8153
... en krijg je uiteindelijk eLIsabet? Dan klopt het aantal letters niet. Ik betwijfel trouwens dat ze met een gelijkaardige hint als vorig jaar zouden werken.
Gebruikersavatar

skred01 apr 2019, 07:55

 110  Uma
Nee, zeker geen herhaling van vorig jaar en het lijkt me niet echt mogelijk om naar de naam te verwijzen, aangezien de mol niet op voorhand gekozen is.

Ik duid op een hint samengesteld uit de 'aangepaste' letters over de verschillende afleveringen heen.
Gebruikersavatar

Killda01 apr 2019, 09:35

 26  Bert
Afbeelding

Hier kan je volgens mij ook gewoon 'AIMOL' uithalen
Gebruikersavatar

joris.kiekens01 apr 2019, 10:00

 2
Maar hier gaat het hem niet over interpretatie zoals bij het bordje boven de bungalow.

Dit is een vaststaand feit lijkt me: er is geprutst met de letters van dit letterslot...
Gebruikersavatar

BogersAsset01 apr 2019, 10:20

 65
"ai mol" zou ook kunnen verwijzen naar:
- ad interim
- artificial intelligence
- Ai, dat is vervelend!/kreet van pijn
- Alles inbegrepen
- Amnesty International
- Japanse meisjesnaam
- Bijbelse stad: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ai_(stad)
- Articulatie Index

Mijns inziens is 'axel is mol' een beetje té opvallend eigenlijk en slaat het meer op de 'ai dat is vervelend voor de mol' = er wordt geld verdiend in deze proef 'door' de mol?
- bij de diertjes: Elisabet en Martijn zijn de enige die daar geld binnenhalen
- bij het schip: Elisabet en Bruno zitten in een cruciale positie ofwel de twee die dit hangslot hebben (= Joeri en Bas)?

Voor de andere betekenissen vind ik niet direct een link buiten erg indirecte (meisjesnaam --> mol = vrouw), Amnesty International zou op Eva kunnen slaan (advocate)... Is er iemand die 'interim' jobs doet? Of iemand die in de IT zit (Artifical intelligence)?

Ai, kreet van pijn zou kunnen slaan op de mol die in die aflevering 'pijn' heeft --> Axel met zijn blaar, Joeri die zich pijn doet bij het klimmen op het schip, de 'pijnlijke' vechtscènes bij de vovinam, in aflevering 4 zag je ook ergens een hand met schrammen op? In aflevering twee wordt er wel wat afgezien bij het beklimmen van de berg... Is heel breed dus lijkt me minder vanzelfsprekend.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 11:02

 8153
Killda schreef:Afbeelding

Hier kan je volgens mij ook gewoon 'AIMOL' uithalen
Inderdaad.
A I en low op zijn kop = MOL
joris.kiekens schreef:Maar hier gaat het hem niet over interpretatie zoals bij het bordje boven de bungalow.
Met het bordje is alleszins iets niet pluis. Zie Afl 3 - Bordje bungalow 1