Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju01 apr 2019, 11:33

 507  Yens
joris.kiekens schreef:Dit gaat rond op Twitter...
A I M O L
De L staat omgekeerd, dus zou wel eens bewust kunnen gedaan zijn.
Axel Is de MOL?
Afbeelding
Waar komt die afbeelding vandaan? Op 50:26 zie ik het volgende:
Afbeelding
Lijkt dezelfde opname alleen de bovenste rij is anders ... OXWWA ipv de "omgekeerde AIMOL" De eerste afbeelding vind ik niet terug. Kan iemand zeggen waar die eerste shot ergens zit?
Gebruikersavatar

BogersAsset01 apr 2019, 11:45

 65
In principe zou het ook kunnen dat er AIWOL staat (waarin de omgekeerde W aanzien wordt als M wegens MOL) maar zou het ook niet kunnen dat het een woordspeling is op het engelstalige 'AWOL' of 'Absent without leave'?

Edit: AWOL werd eerst gebruikt in het leger, heeft één van de kandidaten ooit een tijdje in het leger gezeten/willen gaan? Een Joeri of een Axel zie ik dit nog wel proberen, ook Kaat lijkt mij hier nog wel een mogelijke kandidaat voor zulk een sportieve uitdaging... Iemand die hier meer info over heeft?

Misschien had de Mol in kwestie geen verlof maar een onbetaalde vakantie genomen om deel te kunnen nemen aan het programma? Alleen de 'I' staat dan nog voor een raadsel maar daar valt wel een mouw aan te passen :')

Ik denk echt soms wel te ver na denk ik :')
Gebruikersavatar

florian.callens01 apr 2019, 12:42

 9
Moldedju schreef:Waar komt die afbeelding vandaan? Op 50:26 zie ik het volgende:
Afbeelding
Lijkt dezelfde opname alleen de bovenste rij is anders ... OXWWA ipv de "omgekeerde AIMOL" De eerste afbeelding vind ik niet terug. Kan iemand zeggen waar die eerste shot ergens zit?
Dat heb ik ook ...
Het slot komt 3 keer in beeld, maar telkens de tweede printscreen.

Al kan je daar ook wel de letters AXL MOL uithalen


Afbeelding
Gebruikersavatar

Dominique01 apr 2019, 12:49

 61
Ik heb het ook net herbekeken, 3x komt het in beeld en nergens is er AIMOL te zien.

Misschien heeft iemand zich vergist en dacht dat het gisteren al 1 april was.
Gebruikersavatar

lsl01 apr 2019, 12:54

 3
Ik zie hierin mogelijk een link met de theorie rond het witte konijn van Alice in wonderland. Als je een image search doet op de caterpillar uit die film vind je een afbeelding waarin hij de letters "A I" blaast. Zie mijn post in een ander topic:

lsl @ Afl 3 - Konijnentheorie

Caterpillar = Joeri (caterpillar gekend merk van werfschoenen en machines)
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh01 apr 2019, 13:15

 344  Sven
florian.callens schreef:Dat heb ik ook ...
Het slot komt 3 keer in beeld, maar telkens de tweede printscreen.

Al kan je daar ook wel de letters AXL MOL uithalen


Afbeelding
UCFFG is in ieder geval geen rare link op de website van Vier.
Gebruikersavatar

astridm01 apr 2019, 14:42

 287
BogersAsset schreef:In principe zou het ook kunnen dat er AIWOL staat (waarin de omgekeerde W aanzien wordt als M wegens MOL) maar zou het ook niet kunnen dat het een woordspeling is op het engelstalige 'AWOL' of 'Absent without leave'?
absent without OFFICIAL leave
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2019, 16:28

 2245  Uma
Ik heb net de hele opdracht op een groot scherm herbekeken: dat letterslot komt drie keer in beeld, geen enkele keer is die zogezegde omgekeerde L of zo te zien.

Een aprilvis van een flauwe plezante op twitter dus.

Spijtig voor hem of haar is het morgen alweer 2 april en moet hij of zij weer een jaar wachten om zich onsterfelijk te maken. Wat een leven hebben sommigen toch! 😂
Gebruikersavatar

Gylfie01 apr 2019, 17:17

 33
Dat de letters die die aprilgrapper heeft gekozen dan overeenkomen met die op het bordje vind ik toch wel sterk. Dit verklaart dan wel weer waarom ofwel de L ofwel de A op het hangslot ondersteboven staat. Zo'n fout zou de productie denk ik niet maken (tenzij er een betekenis achter zou zitten, maar dat lijkt me hier niet). 😃
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2019, 20:00

 2245  Uma
Die persoon heeft gewoon een screenshot vervalst.

Het shot dat hij toont is (zijn bewerkte versie van) de eerste keer dat het slot in beeld komt. In het ware shot is de bovenste lijn van het slot die zichtbaar is: OXWWA

Dat shot dat rond ging op twitter en dat de topic starter hier toont is overduidelijk een vervalsing. Het was hem te doen om de omgekeerde MOL en dan heeft hij die A ook maar omgekeerd gezet.

Dat het zou overeenkomen met de rare L in dat bordje bij bungalow 1: tja, logisch, want die laatste drie letters LOW omgedraaid leest ook als MOL, dus echt straf vind ik dat niet. Goed gefoefeld, maar meer ook niet. 🙂