Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2019, 10:50

 8153
We weten in ieder geval dat Eva Bruno niet verdacht, want ze vertrouwde hem haar tags toe. En aangezien ze die niet aan Kaat gaf - wat toch een beetje raar was gezien het feit dat ze het zo goed met elkaar konden vinden - heb je misschien wel gelijk.
En als je gelijk hebt, kan Kaat niet de mol zijn. Dan is ze een kandidate die de mol niet in het vizier had en nu het roer volledig om zal moeten gooien.
Gebruikersavatar

Torremolinos13 apr 2019, 11:11

 264
Het feit dat Eva haar naamplaatjes aan Bruno gaf vond ik eigenlijk ook vreemd. De keuze om ze door te geven is in mijn ogen drieledig:
- je geeft ze aan iemand die je vertrouwt, dat die persoon je pasvragen gunt als hij zelf het einde bereikt.
- je geeft ze aan iemand waarvan je verwacht dat die een fysieke paintballproef kan beëindigen.
- je geeft hem NIET aan je mol, want die wil niet mee eindigen?
Als Kaat en Eva inderdaad goed overeenkomen, waarom dan niet gekozen voor Kaat? Denkt ze dat Kaat de paintball niet zal overleven? Of denkt ze dat Kaat de mol is?
Als ze niet wil kiezen voor Kaat? Waarom dan niet voor Joeri, die me van op voorhand toch al een paintballrambo leek. Waarom Bruno?
Waarom vertrouwt ze hier Bruno het meest? De mol zegt zelf ook dat mensen hem vlug vertrouwen...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2019, 11:17

 8153
Joeri zou inderdaad de meest logische keuze zijn, maar aangezien die het spel zo gedreven speelt, dacht ze misschien dat hij haar tags zou weggooien om zelf meer kansen te hebben (toch denk ik dat hij dat misschien niet zou gedaan hebben omdat ze echt serieus ziek was). Aan Elisabet zou ik ze ook niet geven, om dezelde reden. Maar ze dacht wellicht dat als er iemand was die ze echt in vertrouwen kon nemen het Brave Bruno was.
Gebruikersavatar

Jay-Lo13 apr 2019, 11:36

 1690  Sven
Bruno zei trouwens ook dat hij alleen die van Eva zou meepakken en de rest zou wegsmijten. Uit mol standpunt is dat slim om iemand die jou niet verdenkt langer in het spel te willen houden.
Gebruikersavatar

Hesper13 apr 2019, 22:22

 2
ivm Kaat die alles op Eva gezet zou hebben en er toch niet uitligt (gesteld dat ze de mol niet is)
=> zou het niet kunnen dat de ziekte van Eva zodanig intens was dat
a) zij expres geprobeerd heeft zich te laten elimineren b) de productie besloten heeft haar naar huis te sturen omdat zij gewoon niet meer verder zou kunnen spelen in de volgende proeven
en dat Kaat dus gewoon effectief "hoerenchance" gehad heeft?

Enfin, dit gezegd zijnde denk ik zelf nog altijd dat Kaat de mol is, maar indien niet, is dit wel een mogelijke verklaring?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT13 apr 2019, 22:39

 767  Yens
Ik betwijfel het, Eva zag er bij de eliminatie al heel wat beter uit. En het was ook duidelijk dat ze toch nog altijd heel graag wou doorgaan. Anders had ze er in haar gesprekken met de pers ook zeker wel iets over gezegd, denk ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2019, 08:51

 8153
Ik las (maar ik weet niet meer waar) dat ze Bali Belly had. Dat duurt maar 1 (verschrikkelijke) dag waarin alles eruit komt. De volgende dag ben je beter en kan je weer vooruit. Ik denk dat het gebrek aan info haar parten gespeeld heeft.
Gebruikersavatar

Jansen14 apr 2019, 09:00

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik las (maar ik weet niet meer waar) dat ze Bali Belly had. Dat duurt maar 1 (verschrikkelijke) dag waarin alles eruit komt. De volgende dag ben je beter en kan je weer vooruit. Ik denk dat het gebrek aan info haar parten gespeeld heeft.
Ik heb het net eens gegoogled, had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Toch redelijk verontrustend als je hoort dat het meestal veroorzaakt wordt door onhygiënische omgang met voedsel. Hopelijk geen epidemie op komst tussen de kandidaten 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2019, 09:08

 8153
Er zijn verschillende namen in omloop, maar het komt altijd op hetzelfde neer: je voelt je afschuwelijk, alles komt eruit enz. (ik denk dat ik best niet teveel beschrijf). Oorzaak is vaak besmet voedsel, dus vermijd je beter zaken die niet gekookt zijn. Ook water kan gevaarlijk zijn. Of stomweg ijsblokjes als die met kraanwater gemaakt zijn. En de ene mens is er al wat gevoeliger voor dan de andere.
Gebruikersavatar

Torremolinos14 apr 2019, 10:26

 264
Hesper schreef: a) zij expres geprobeerd heeft zich te laten elimineren b) de productie besloten heeft haar naar huis te sturen omdat zij gewoon niet meer verder zou kunnen spelen in de volgende proeven
In De Mol is dit nog niet voorgekomen, dus we weten niet hoe ze dat zouden oplossen. Maar in WIDM (Nederlandse mol) is het wel al gebeurd dat kandidaten ziek werden. In één van de allereerste seizoenen in Nederland (toen was het concept nog zo goed als gekopieerd van de Vlaamse mol), werd iemand ziek. Dat zeiden ze ook openlijk en er viel een eliminatieronde weg ter compensatie. Ik vermoed dat ze dat bij ons ook nog steeds zo zouden doen.
Gebruikersavatar

Jansen14 apr 2019, 10:32

 3423  Yens
Torremolinos schreef:In De Mol is dit nog niet voorgekomen, dus we weten niet hoe ze dat zouden oplossen. Maar in WIDM (Nederlandse mol) is het wel al gebeurd dat kandidaten ziek werden. In één van de allereerste seizoenen in Nederland (toen was het concept nog zo goed als gekopieerd van de Vlaamse mol), werd iemand ziek. Dat zeiden ze ook openlijk en er viel een eliminatieronde weg ter compensatie. Ik vermoed dat ze dat bij ons ook nog steeds zo zouden doen.
Helemaal akkoord, ik zou het trouwens ook nogal cru vinden dat ze iemand die echt ziek is, via een eliminatie naar huis zouden sturen, zonder enige verduidelijking omtrent de reden... Ik geloof totaal niet dat ze zoiets zouden doen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 apr 2019, 11:05

 767  Yens
Ik houd sinds vorig jaar voor mezelf ook een overzichtje bij van wie wiens naam uitspreekt als verdachte. Ik besef dat dit niet altijd betekent dat dat de hoofdverdachte is van die persoon of dat die de test daarop ingevuld heeft, maar misschien worden we er wel iets wijzer uit. Dit is wat ik tot nu toe heb:

Afbeelding
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 20