Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Jansen14 apr 2019, 12:58

3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Tussen de L en de E staat nog een woord. Ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met een wijnmerk, zoals op het wijnvat. Lager op het kastje komt die LE nog eens terug.
Denk het ook, heb al zitten zoeken op L E Wine maar dan krijg je vooral veel links naar "Le Wine" (van een belachelijke naam gesproken).

anja.mathijs14 apr 2019, 13:22

391  Uma
Cedric schreef:Ah ok. Dan kunnen we de 94 er dus eventueel ook ineens bij betrekken: LIED 94. Een liedje uit 1994 dat naar een kandidaat verwijst?
Knap gevonden !
Die LE had ik ook opgemerkt maar kon er maar geen hint aan knopen !

Taupe07714 apr 2019, 15:16

767  Yens
Cedric schreef:Ah ok. Dan kunnen we de 94 er dus eventueel ook ineens bij betrekken: LIED 94. Een liedje uit 1994 dat naar een kandidaat verwijst?
Veel songs uit dat jaar. Zoals sabotage van Beastie Boys. Sabotage van de mol? De leden waren 2 Adams en een Mike. Dus geen hint tenzij tweede of derde naam kandidaat maar dan nog. Er was wel ooit een Kate in beginperiode maar te ver gezocht.
Geen kandidaat uit dat jaar?
Anderzijds wisten de eigenaars niet wat bedoeling was en is het misschien allemaal toeval.

Black_6414 apr 2019, 16:01

5
Cedric schreef: 'Het Laatste Avondmaal' door Vicente Juan Masip (aka Juan de Juanes), te bezichtigen in het Museo del Prado in Madrid. Dateert uit halfweg de 16e eeuw. Op deze versie is Judas de man uiterst rechts in het gele gewaad en zonder aureool.
Afbeelding
Het staat op Judas zijn stoeltje geschreven. De andere namen staan in het aureool geschreven.
Afbeelding

Taupe07714 apr 2019, 16:26

767  Yens
Stond er iets op een stoel van een kandidaat?
Dan moet je natuurlijk en daar gaan zitten en mag een andere kandidaat het niet zien...

annie.delen14 apr 2019, 18:19

238  Uma
misschien L
E
interpreteren als de vijfde van de twaalf apostelen.
Ik weet het, het is ver gezocht.

Dan zit Kaat op de plaats van Andreas.

Mateo14 apr 2019, 19:16

870
Er stond wel iets op een stoel geschreven in de promo van Vier, meen ik me te herinneren (die met alle verborgen namen van de kandidaten). Moet even terugkijken of dat klopt en welke naam dat ook alweer was.

Stond daar niet Axel?

Cedric14 apr 2019, 19:26

2834  Uma
Yep! Dat was Axel!

Zou ik wel een goede tip vinden eigenlijk...
1. Het schilderij 'Het Laatste Avondmaal' van Juan de Juanes waar de naam van Judas op de stoel geschreven staat.
2. De trailer van 'De Mol' waarin de naam van Axel.. op de stoel geschreven staat.

ALS Axel de Mol zou zijn, zou ik dit een erg goeie hint vinden eigenlijk 😃
Knap de link gelegd, Mateo!

Mateo14 apr 2019, 19:28

870
Dank je, Cedric.
Dan werkt die ene hersencel van mij toch nog steeds... :mrgreen:

Jansen14 apr 2019, 19:42

3423  Yens
Cedric schreef:Yep! Dat was Axel!

1. Het schilderij 'Het Laatste Avondmaal' van Juan de Juanes waar de naam van Judas op de stoel geschreven staat.
2. De trailer van 'De Mol' waarin de naam van Axel.. op de stoel geschreven staat.

Vind dit ook een goeie hint... spijtig genoeg :(

Mateo schreef:Dank je, Cedric.
Dan werkt die ene hersencel van mij toch nog steeds... :mrgreen:
Ik denk toch dat je er nog wat meer hebt 😉.

Moldedju15 apr 2019, 10:27

507  Yens
Cedric schreef:Yep! Dat was Axel!
Mooi gevonden! En Axel kruipt dan ook nog eens in de rol van "onderkruiper " als hij onder tafel gaat 😉 (Judas wordt trouwens in veel gevallen afgebeeld aan de "andere kant van de tafel", maar soms ook "onder de tafel".)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8