Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Mollejoenk15 apr 2019, 13:17

 10
Wanneer GDC de kandidaten tijdens hun tête-a-tête met de familie onderbreekt gebruikt hij het woord "zoetjesaan". Hij zegt iets in de trant van "het wordt zo zoetjesaan tijd..."
Dit lijkt mij een ietwat vreemd woord en het komt naar mijn aanvoelen ook niet natuurlijk over (stilletjesaan leek me bv. meer in het normale woordgebruik van GDC te passen).

Ik kon dit echter niet meteen linken aan iets, behalve het feit dat Axel 'gevulde koek' kreeg en dat dat waarschijnlijk zoet is, maar dat lijkt het me niet te zijn. Toen dacht ik aan het sleutelwoord Polly en de lolly's op Elisabet haar pinterestpagina. Ik ben ervan overtuigd dat die pinterestpagina geen tip is, maar ik besloot om via google te zoeken naar de combinatie 'polly' en 'zoet'. Dan kom je bij een parfum van Ted Baker uit dat Polly heet en in een knalroze flesje zit. Een verwijzing naar "the lady in pink" (Elisabet)?

Ik hoop (en denk) dat Elisabet niet de mol is, maar volgens mij zit er dus wel iets in het woord "zoetjesaan". Zeker gezien de andere vreemde uitspraken die eerder al aan bod kwamen...
* het wit konijn
* mol in het vizier (werd in afl. 6 trouwens opnieuw gebruikt)
* de mol is op toerental
* het woord 'regenpijp'
* ...

Iemand die anders nog een link kan vinden?
Gebruikersavatar

BogersAsset15 apr 2019, 13:24

 65
Ik heb mijn theorie hier elders ook al eens vermeld en vond de volgende mogelijke 'tips'.

* het wit konijn --> in de volgende aflevering moest Eva de konijntjes vinden
* mol in het vizier (werd in afl. 6 trouwens opnieuw gebruikt) --> in een van de volgende afleveringen was de paintball proef)
* de mol is op toerental ---> in een van de volgende afleveringen was er een proef met motors (brommertjes)
* het woord 'regenpijp' --> hier nog geen link mee gevonden
* zoetjesaan --> in een van de volgende aflevering een opdracht met suiker/zoetigheden/plakkerige dingen?

Tot zover wel nog geen 'constante' over de mol maar daar heb ik ook nog niet goed genoeg op gelet eigenlijk...
Gebruikersavatar

Gylfie15 apr 2019, 14:48

 33
Tijdens de eliminatie van gisteren viel het mij toch ook weer op dat hij weer (diezelfde) uitdrukkingen gebruikte (een versnelling hoger schakelen, de mol in het vizier krijgen, ...). Dus het zou mij inderdaad niet verbazen als er een hint stak in een van zijn bizarre uitspraken. 😛

Of zoals Cedric zei, Gilles is zelf de mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 16:11

 8153
BogersAsset schreef:Ik heb mijn theorie hier elders ook al eens vermeld en vond de volgende mogelijke 'tips'.

* het wit konijn --> in de volgende aflevering moest Eva de konijntjes vinden
* mol in het vizier (werd in afl. 6 trouwens opnieuw gebruikt) --> in een van de volgende afleveringen was de paintball proef)
* de mol is op toerental ---> in een van de volgende afleveringen was er een proef met motors (brommertjes)
* het woord 'regenpijp' --> hier nog geen link mee gevonden
* zoetjesaan --> in een van de volgende aflevering een opdracht met suiker/zoetigheden/plakkerige dingen?

Tot zover wel nog geen 'constante' over de mol maar daar heb ik ook nog niet goed genoeg op gelet eigenlijk...
Regenpijp is geen woord dat GDC gebruikt heeft en past dus eigenlijk niet in dit rijtje.

Gylfie schreef:Tijdens de eliminatie van gisteren viel het mij toch ook weer op dat hij weer (diezelfde) uitdrukkingen gebruikte (een versnelling hoger schakelen, de mol in het vizier krijgen, ...). Dus het zou mij inderdaad niet verbazen als er een hint stak in een van zijn bizarre uitspraken. 😛
Gisteren was het vizier er inderdaad ook weer. En nu ook een versnelling hoger.


Tot nu toe lijken de uitspraken altijd te wijzen naar een volgende proef.

Ik vond die zoetekoek van Axel een nogal bizar cadeau van zijn Marie.
Bruno was wel hilarisch toen hij naar zijn cadeautje keek en aarzelend vroeg "Hebben wij dat thuis?" (of zoiets) waarop zijn Vera droog "Al 10 jaar".
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 15 apr 2019, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Zatte Ru16 apr 2019, 09:12

 28
Mollejoenk schreef:Wanneer GDC de kandidaten tijdens hun tête-a-tête met de familie onderbreekt gebruikt hij het woord "zoetjesaan". Hij zegt iets in de trant van "het wordt zo zoetjesaan tijd..."
Dit lijkt mij een ietwat vreemd woord en het komt naar mijn aanvoelen ook niet natuurlijk over (stilletjesaan leek me bv. meer in het normale woordgebruik van GDC te passen).
.
Dit was in de aflevering waarbij de partners op bezoek kwamen.
Was er iemand die als koosnaampje zijn partner "zoetje" noemde ofzo?
Gebruikersavatar

Mollejoenk16 apr 2019, 09:42

 10
Geen idee, ik herinner me alleen dat Axel 'lief' zei tegen zijn partner.
Gebruikersavatar

annie.delen16 apr 2019, 09:52

 238  Uma
Kaat krijgt een cha cha.
Ligt naast de pennenzak.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2019, 09:55

 8153
Dat zijn er dus 2 die iets zoets kregen. Daar schieten we niets mee op.
Wel grappig dat het bij Kaat een Cha Cha was. Dat is maar 1 lettertje minder dan Cha Ca. 😉
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2019, 12:57

 2834  Uma
De 'cadeau' van Kaat zal naar volgende aflevering nog belangrijk worden. We weten dat er in volgende aflevering een "schilderij van de Mol" (as in: door de Mol gemaakt) zal zijn.
Elisabet bleek erg goed in het tekenen van Vietnamese gebouwen.
Maar het geschenk (de tekenblok) die Kaat kreeg duidt erop dat zij ook wat artistiek talent heeft.
De vraag is of Axel, Bas en Joeri over enige kunstige gaven beschikken..
Gebruikersavatar

Jansen16 apr 2019, 15:46

 3423  Yens
Cedric schreef:Maar het geschenk (de tekenblok) die Kaat kreeg duidt erop dat zij ook wat artistiek talent heeft.
Kaat maakt ook dream catchers, dus dat artistiek talent is er zeker 🙂.
Gebruikersavatar

annie.delen16 apr 2019, 15:52

 238  Uma
Aflevering 3 op 41.10 zegt Kaat dat ze restaureren van schilderijen en keramiek gevolgd heeft.
Dus artistiek is ze zeker wel.