Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Moldedju18 apr 2019, 01:21

 507  Yens
Ik denk dat ze beiden weten wie de mol is.
Gebruikersavatar

Taupe07718 apr 2019, 09:14

 767  Yens
Dan weten ze meer dan ons 😃
Gebruikersavatar

masterveecee18 apr 2019, 10:02

 3547  Sven
FVBT schreef:Ik denk dat ze beiden weten op wie Bruno gestemd heeft. Ik gok op Axel.
Denk ik ook:
masterveecee schreef: Of die is nu voor Axel gegaan. ik denk dat de boot proberen mee te pakken bij de scooter opdracht een test was om te kijken wat Axel zou doen.
Gebruikersavatar

magali.dereu18 apr 2019, 14:56

 184  Sven
Moldedju schreef:Ik denk dat ze beiden weten wie de mol is.
Net door dat knikje drijf ik verder uit mijn Kaat tunnel :-(
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 apr 2019, 15:16

 1690  Sven
Verdenkingen aflevering 6:
Joeri: Er is veel gemold bij de game proef. Nu blijkt dat het idee van Kaat kwam, heeft Bas me verteld.
Elisabet: Instagram met Joeri. Na de eerste stop hebben we heel lang moeten wachten. De communicatie met Kaat en bas liep heel vreemd. Zei eerder nog te spreiden.
Kaat: De laatste locatie is niet gelukt. Elisabet is naar het toilet geweest, en dat was een duur toiletbezoek denk ik.
Bruno: In deze fase van het spel, en ge hebt nog geen vaste mol en ge neemt een risico, lig je eruit. Elimineren en gaan voor 1 partij. Ging er bij zijn vertrek prat op dat hij de juiste had, maar de minste juiste vragen heeft ingevuld.
Bas: Axel heeft die boot aan zijn brommer gebonden. Hij wist wat hij wel moest pakken en dan pakt hij de boot waarvan hij de consequenties niet kent.
Axel: Het voordeel van Elisabet, als ze nog twijfelt tussen 2 personen kan dat een voordeel zijn. Het is niet gemakkelijk voor Michael om dat in te vullen. Het is een mes dat aan twee kanten snijdt.
Gebruikersavatar

Klaartje19 apr 2019, 11:25

 2245  Uma
Iets dat me ook al een paar keer is opgevallen in vorige reeksen van De Mol met betrekking tot de 'verdenkingen' die de makers ons laten zien: de kandidaten die al vrij snel op de juiste mol zitten, zoals Davey (bij mol Eline) en Lloyd (bij mol Pieter), van die mensen laten de makers in hun stukjes over "wie verdenk je en wie vond je verdachte dingen doen?" slechts 1 keer een verdenking zien waarin ze het hebben over hun mol.

Zo herinner ik me dat Davey slechts 1 keer Eline heeft vernoemd in zijn verdenkingen, toen hij het verdacht vond dat een politieagente naar links liep terwijl iedereen duidelijk wist dat het naar rechts was (in de opdracht met de hop-on hop-off bus, subopdracht in die voormalige gevangenis, alf. 2). Voor de rest meen ik me te herinneren hebben de makers niks meer over Davey's verdenkingen richting Eline laten zien, terwijl die al na dag 1 op Eline zat als mol.

Hetzelfde vorig jaar eigenlijk met Lloyd, die al vanaf de eerste aflevering Pieter verdacht. Lloyd sprak slechts 1 keer en dan nog niet in expliciete termen, over Pieter: we zagen Lloyd alleen zeggen dat "de mol op het baseballveld stond, in zo'n mooi rood tenuetje". In de rest van dat seizoen lieten de makers Lloyds verdenkingen richting Pieter niet zien.

Ik weet natuurlijk niet hoe ze het dit seizoen aanpakken, maar stel dat ze die lijn doortrekken, dan moeten we misschien op zoek naar iemand die nog maar zelden in de verdenkingen is genoemd.

Bas hebben we al meerdere keren Joeri zien verdenken (bij de steen, bij de geketende wandeltocht, bij de scheepsopdracht). Joeri heeft het al een paar keer over Bas gehad in de acties die hij verdacht vond, maar nu na de Choose your avatar opdracht verdenkt hij voor de eerste keer Kaat. Axel heeft zowat iedereen die eruit ligt al "beschuldigd" van dingen die hij verdacht vond, Axel lijkt maar wat zever in pakskes te verkopen in die verdenkingen, iets wat alleen de mol kan doen. Maar misschien is Axel steeds uitvoerig in zijn verdenkingen en knippen ze net die stukjes eruit waarin hij het heeft over zijn echte verdachte? Kaat hebben we horen beweren dat ze bij Eva als enige molgedrag zag en bij de rest niet (maar dat kan ook een flagrante leugen zijn geweest als ze de mol is). Maar gesteld dat Kaat inderdaad op Eva zat en inderdaad de waarheid sprak ivm alles inzetten op Eva, dan heeft ze het roer moeten omgooien en een andere verdachte nemen. Kaat is de eerste die expliciet Elisabet verdenkt owv de sanitaire stop. Kaat zit er nog in, dus wie weet zit ze nu wel op de juiste mol. Elisabet vond Eva verdacht: toen ze ziek forfait moest geven voor de paintballopdracht werd de groepspot gewonnen, was haar argument. Ze stelde zich ook vragen bij het feit dat Kaat in de Silent Disco de link 'reanimatie' niet had ingetikt. En in de laatste aflevering 6 vond ze de communicatie met Kaat en Bas verdacht warrig en vertragend.

Misschien moeten we dus op zoek naar de persoon waarover we het minst horen in de verdenkingen. En dan valt op dat Axel zeer weinig vernoemd is en dat Joeri enkel door Bas wordt verdacht.
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 apr 2019, 12:42

 1690  Sven
In de vorige aflevering hoorden we Bruno ook zeggen dat hij 2 verdachten had, en dat waren Eva en Joeri. Zou hij dan nu volledig voor Joeri zijn gegaan.
De verdenkingen die we nu zien kunnen merendeels aan Bas gelinkt worden.
Elisabet zegt daar dat de communicatie vreemd liep en dat ze lang moesten wachten tussen de eerste 2 locaties, maar daarna kwam de volgende al terwijl ze nog naar hun locatie aan het rijden waren. Ze hadden ook de 4de locatie al, misschien konden ze die nog halen. Maar ze zijn verkeerd gelopen en kwamen op een binnenkoer, waar Elisabet de schuld aan Joeri weet, en daarna moest ze nog eens naar het toilet.
Gebruikersavatar

Frolva19 apr 2019, 20:46

 2204
Klaartje schreef:Iets dat me ook al een paar keer is opgevallen in vorige reeksen van De Mol

Ik vrees dat Klaartje (alweer) gelijk heeft.
Gebruikersavatar

Klaartje21 apr 2019, 22:43

 2245  Uma
Het mysterie Kaat is dus opgelost: blijkbaar sprak ze dus gewoon de waarheid dat ze twee afleveringen geleden alles op Eva had ingevuld. Dus had ze wreed veel geluk dat ze toen in het spel is gebleven.

Vandaag (aflevering 7) horen we Elisabet ook zeggen dat ze alles op één iemand heeft ingevuld. Blijkbaar de juiste en dan maakt ze veel kans om het spel te winnen. Tenzij ze de Mol is, want dan kan ze beweren wat ze wil. Is mijn droom-mol dan toch de Mol? 🙂
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2019, 22:46

 2834  Uma
Elisabet weet 100% zeker al wie de Mol is. Kan bijna niet anders.

Nu, ik ga er wel steeds van uit dat zodra er maar 4 kandidaten meer overschieten, dat die dan alle 4 wel weten wie De Mol is.
Gebruikersavatar

KevinL21 apr 2019, 23:06

 87
Cedric schreef:Elisabet weet 100% zeker al wie de Mol is. Kan bijna niet anders.

Nu, ik ga er wel steeds van uit dat zodra er maar 4 kandidaten meer overschieten, dat die dan alle 4 wel weten wie De Mol is.
Zoals ik zei in “Het dagboek van De Mol” (misschien verkeerde topic), Elisabet is ofwel De Mol, ofwel de winnaar van De Mol.

EDIT/ Ik denk ook wel dat ze alle drie weten wie De Mol is. Er komen zoveel details bij de eliminatie kijken in deze fase van het spel, dat je bijna niet anders meer kan dan praktisch op één persoon de vragenlijst in te vullen.
Gebruikersavatar

jos.jansen21 apr 2019, 23:12

 328  Uma
Cedric schreef: Nu, ik ga er wel steeds van uit dat zodra er maar 4 kandidaten meer overschieten, dat die dan alle 4 wel weten wie De Mol is.
Als ik me niet vergis was 2 jaar geleden Robin de mol niet op het spoor en was hierdoor de persoon die afviel vlak voor de finale.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 20