Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Social23 apr 2019, 16:08

 353  Uma
Ik heb bij het herbekijken gezien dat Elisabet toch soms geniepig lacht bij het uitleggen van een proef, de meest opvallende keer die ik tot nu toe kon vinden was tijdens aflevering 2, daarbij zei Gilles "Want anders verdienen jullie vandaag niks" en daarna zien we Elisabet zo geniepig lachen en dan meteen naar beneden kijken.

Afbeelding

Ik heb dit nog een aantal keren gezien maar ben dit nog verder aan het opzoeken, weten jullie nog momenten waar zich dit voordoet? Er zijn er zeker nog.
Gebruikersavatar

arthur.vanobost23 apr 2019, 18:14

 29
Dat lachje had ik vooral opgemerkt bij de 'blokken/stokjes' proef in aflevering 2. Tijdens het bouwen moet je eens goed letten op Elisabet haar gedrag. Ze bouwt super snel en goed maar toch gaat ze voor de kleine toren. Ze duwt EXPRES haar hoge toren omver. Ze kijkt teleurgesteld/boos wanneer Joeri zijn toren kan afwerken.

Afbeelding
Gebruikersavatar

mollig1823 apr 2019, 18:50

 229  Bert
exact hetzelfde was mij opgevallen bij de kookproef.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle23 apr 2019, 22:14

 263
En ook bij de laatste eliminatie denk ik, was me dat ook erg opgevallen! Haar reactie toen Kaat weg moest was echt FOUT.
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2019, 22:34

 2834  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:En ook bij de laatste eliminatie denk ik, was me dat ook erg opgevallen! Haar reactie toen Kaat weg moest was echt FOUT.
Beetje off-topic, maar ik vond de reacties algemeen wel raar. Precies of niemand vond het erg dat Kaat moest vertrekken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 22:37

 8153
Ik vind het al heel de tijd raar. Bij Liesbeth huilen ze tranen met tuiten en gaandeweg huilen en reageren ze steeds minder. Meestal is het andersom.
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2019, 23:43

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik vind het al heel de tijd raar. Bij Liesbeth huilen ze tranen met tuiten en gaandeweg huilen en reageren ze steeds minder. Meestal is het andersom.
Alles is dan ook omgekeerd hé dit jaar... Het mollogo en zo...

Eigenlijk zijn ze begonnen met 1 Mol (Liesbeth). Dan de winnaar toegevoegd (Ingrid), dan de verliezend finalist (Martijn), enzovoort. Nu blijven enkel nog de slechtste kandidaten over.
En dus, aangezien Liesbeth dus de eerste kandidaat is en de laatste afvaller, is om haar het meest geweend.

Het 'échte' seizoen speelt zich dus af buiten beeld. De 'afvallers' waren eigenlijk diegenen die begonnen aan het spel!
De finale die wij zullen zien, dat zal bepalen wie uiteindelijk diegene is die niet mag meedoen.

Het echte seizoen van 'De Mol' moet dus nog beginnen! 🙌🏼 :bomb: :drunken:
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 20:18

 2245  Uma
Ik was aflevering 3 nog eens aan het herbekijken (in het kader van een ander onderzoek ivm het fameuze konijnengebaar) en vond nog zo'n geniepig lachje bij Elisabet, wanneer GDC zegt dat ze, om het geld van de boottocht te verdienen, wel eerst de nacht moeten doorbrengen met hun dier. Dan zie je op het gezicht van Elisabet ook weer zo'n heimelijk lachje:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 23:35

 2245  Uma
Nog eentje uit aflevering 4, de yoghurtbomopdracht, op het moment dat Eva de groep vertelt over haar voordeel, dat ze nu pasvragen heeft. Ook dan zie je weer dat vreemde lachje:

Afbeelding
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 23:39

 69
Teveel van die lachjes is ook niet meer goed als hint, dat zouden ze er uitgeknipt hebben want te opvallend.
Wellicht zit het in haar natuur om zo te grimassen.
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 23:50

 2245  Uma
Ik zeg ook niet dat het een hint is he. Ik geef alleen maar voorbeelden van het geniepig lachje.

Het kan ook geen hint zijn in de zin van: dit hebben de makers erin gestoken. Het is enkel een waarneming die je verdacht zou kunnen vinden. Het gaat om gedrag, niet om een verborgen hint naar de identiteit van de mol.

Soms zie je ook gedragingen in beeld die zo opvallend zijn, dat je zegt: "Neen he, dit kan toch niet dat ze ons dit tonen", maar die achteraf wel degelijk verdacht waren. Ik denk daarbij aan mol Gilles die in de opdracht Spreken met de mol via de spiegel naar de kandidaat keek die aangesproken werd door de hoofdtelefoon, terwijl hij dat in feite niet zou kunnen horen als hij kandidaat was. Dat was zo erg opvallend, die oogbeweging van Gilles, dat je dacht: dit is echt een weggever, ze hebben dat er expres ingestoken om ons te misleiden. Maar achteraf bleek het wel echt. Het was natuurlijk geen hint, maar een verdachte gedraging.