Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju29 apr 2019, 12:51

 507  Yens
De betekenis van Juda in het Hebreeuws zou "de prijzende" geweest zijn.
https://www.vernoeming.nl/voornaam/juda

Axel prijst zijn medekandidaten telkens als er geld gewonnen wordt.

Aflevering 2
Als ze de 200€ binnenhalen bij de helling
Afbeelding
Afbeelding
Hij klapt eerst sowieso mee, maar op dit moment zegt hij volgens mij "goed gedaan" (niet te horen of niet ondertiteld)

Aflevering 3
Afbeelding
Schouderklop aan Elisabet als ze terugkomen.

Afbeelding
Knuffels voor de Vovinamkrijgers

Aflevering 4
Afbeelding
Applaus na de vissen/disco opdrachten
Afbeelding
Vuist omhoog voor de overwinnaars na de boot

Aflevering 5
Afbeelding
Dikken bal Bruno!

Afbeelding
Applaus voor Kaat na Broeder Jacob

Afbeelding
Even "goed gedaan" zeggen zodat niemand het hoort, na de grap van Bruno

Afbeelding
Applaus voor Bas, hier zie ik misschien iets niet, want dit applaus komt eigenlijk vrij laat (pas als Gilles zegt dat Bas de voornaamste kandidaat is geworden). Deze vind ik niet duidelijk.

Afbeelding
Thumbs up nadat Bas het geld binnenhaalt!

Aflevering 6
Afbeelding
"Lekker" na de social media opdracht

Aflevering 7
Afbeelding
Afbeelding

Aflevering 8
Afbeelding
Afbeelding
"knap", zegt Axel in de achtergrond als Bas en Elisabet het geld binnehalen

Afbeelding
Afbeelding
Deze is ook onduidelijk maar Axel prevelt wel iets als Gilles het gewonnen bedrag heeft vernoemd. "Mooi gedaan?"
Gebruikersavatar

inneke.vangelder29 apr 2019, 18:11

 8
Goed gezien! 😉
Zou interessant zijn te weten of hij dit in aflevering 1 niet doet dan.
Gebruikersavatar

thomas.e29 apr 2019, 19:50

 91
In afl.1 doet hij het alleszins ook bij de proef. Je hoort het heel zacht, en zijn lippen lijken in beeld wel duidelijk ‘goed gedaan’ te zeggen, terwijl hij Bas op de schouder klopt (rond 27:55).
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2019, 22:59

 3423  Yens
Mooie opsomming van het feit dat Axel een toffe gast is? Volgens mij is hij gewoon een enthousiaste man die het fijn vindt dat iets lukt. Welke hint zien jullie er in?
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 apr 2019, 23:04

 2354  Uma
Ik zie er ook niets in. Volgens mij kan je dat wel van nog een andere kandidaat vinden. Positief zijn is simpel zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2019, 09:46

 2204
Jansen schreef:Welke hint zien jullie er in?
Zoals Moldedju het in de eerste post uitlegt.

Juda = de prijzende
Axel = de prijzende
Axel = Juda

😉
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2019, 10:05

 3423  Yens
Frolva schreef:
Zoals Moldedju het in de eerste post uitlegt.

Juda = de prijzende
Axel = de prijzende
Axel = Juda

😉
En wie is Juda? Is dat hetzelfde als Judas? Niet echt op de hoogte van religieuze thema's.
Gebruikersavatar

Moldedju30 apr 2019, 10:10

 507  Yens
Judas is een voornaam. Het is de Griekse vorm van het Hebreeuwse Juda. Vanwege de rol van Judas Iskariot in het leven van Jezus (zie aldaar) wordt de naam ook als antonomasie gebruikt voor "verrader".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Judas
Gebruikersavatar

Taupe07730 apr 2019, 10:16

 767  Yens
thomas.e schreef:In afl.1 doet hij het alleszins ook bij de proef. Je hoort het heel zacht, en zijn lippen lijken in beeld wel duidelijk ‘goed gedaan’ te zeggen, terwijl hij Bas op de schouder klopt (rond 27:55).
Over welke opdracht heb je het dan want volgens mij is de mol dan nog niet gekozen en dus kan het geen hint zijn en bewijst dit dan dat het gewoon de mens Axel is
Gebruikersavatar

Moldedju30 apr 2019, 12:08

 507  Yens
Mag roos dan ook geen hint zijn voor Elisabet gezien ze dit al droeg voordat ze de mol was?

Het ligt natuurlijk in de natuur van Axel dat hij dit veel doet. Anders zou het geforceerd overkomen.

Alleen is het opvallend dat we dit ook telkens te horen of te zien is krijgen. Soms heel duidelijk maar meestal meer op de achtergrond. Soms ook heel geforceerd (zoals de "goed gedaan" na de mop van Bruno waar hij zijn hoofd afwend aan tafel) Of zoals de thumbs up na de jeep terwijl er gewoon niemand naar hem aan het kijken is. Of zoals het feit dat we na de wandeling wel zijn lippen zien bewegen in close up maar het geluid er is afgehaald.

Het is ook de enige waarvan we het altijd zien als er geld verdiend wordt.
Dus neen, je kan dit niet bij elke kandidaat vinden.

Zoals de mol in het verleden reeds de afvallers even aanraakte, feliciteert hij nu telkens de kandidaten als ze hem verslagen hebben en geld hebben verdiend. Ik zie niet echt in waarom dit geen hint zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Mateo03 mei 2019, 01:43

 870
Nog even, Moldedju, en ik ben om.
Was net bijna geswitcht van Bas naar Elisabet. Ik wacht nu op het laatste zetje, of mijn eigen laatste ingeving, om wellicht toch op Axel als mol te stemmen.
Vóórdat ik jouw posts had gelezen, vond ik hem niet mols genoeg. Dat begint nu te veranderen...
Gebruikersavatar

Moldedju03 mei 2019, 03:05

 507  Yens
Mateo schreef:Nog even, Moldedju, en ik ben om.
Was net bijna geswitcht van Bas naar Elisabet. Ik wacht nu op het laatste zetje, of mijn eigen laatste ingeving, om wellicht toch op Axel als mol te stemmen.
Vóórdat ik jouw posts had gelezen, vond ik hem niet mols genoeg. Dat begint nu te veranderen...
Lees ook nog eens de post bij "Maakt Axel de letters MOL omgekeerd", misschien het laatste zetje dat je nodig had 😉