in de aflevering zie je de rest de andere richting uitlopen terwijl je op de kaart ziet dat ze juiste richting uitlopen.
Anderzijds zouden de graven volgens het kaartje rechtsvoor de groep moeten liggen en die pijl wijst naar links(achter?)
eveline.vanhemel schreef:Ik vond het vinden van het woord "pluim" echt simpel. Als je een code moet vinden, denk ik dat veel mensen om te beginnen de beginletters van een zin nemen. Ik vind dan dat mensen als Katrien en Pascale - die beiden ook een hoger diploma hebben - zoiets zeker zouden moeten vinden. Stress kan een rol spelen maar buiten het feit dat Katrien zei dat ze claustrofobie had, heb ik daar later niet veel meer van gemerkt, ook al maak ik misschien een verkeerde voorstelling van claustrofobische mensen. Mij lijkt het alleszins dat voor iemand met echte claustrofobie, opgesloten zitten in een kist onder de grond, een echte nachtmerrie moet zijn.Pascale lijkt me een Cathy-type: de verdenking nogal opvallend op zich laden...
ellen.vaneetvelde schreef:Steve lag in de 2500 euro, maar hij had een belangrijke taak in het spel. Hij was de enige die de driecijferige code kon doorgeven aan de rest van de groep. Zonder die code kon de groep niet aan de schoppen geraken. De presentator Gilles gaf vaak aan hoeveel tijd ze nog hadden. Steve dacht: ze hebben nog zeer weinig tijd dus gaf de code door aan Joke om niet verdacht te lijken. Ze graven te laat op. Net geen 2500 euro verdiend, jammer toch? In de volgende opdrachten wint hij wel geld.. dit is om nog niet verdacht te lijken.. maar als we zijn aandeel bekijken heeft hij 2500 euro laten vallen en 2000 euro verdiend met de andere opdrachten. Dit zet hem in een minbedrag van 500 euro en heeft hij dus goed gemoldIk ga akkoord met jouw redenering: dit is voor mij ook de manier waarop de mol in mijn ogen saboteert. Subtiel, op de achtergrond. En dan is Steve een heel valabele kandidaat voor mij
ellen.vaneetvelde schreef:Steve lag in de 2500 euro, maar hij had een belangrijke taak in het spel. Hij was de enige die de driecijferige code kon doorgeven aan de rest van de groep. Zonder die code kon de groep niet aan de schoppen geraken.Ik vind ook dat Steve (en Joke) op een belangrijke plaats lagen, niet alleen vanwege het hoge geldbedrag, maar ook om er een interessante proef van te maken voor de kijkers (het openen van de lege graven, ...).
kim.baudart schreef:Joke/Steve:Mooie uitgebreide analyse. Top!
Argument(en) Pro Mol:
- sleutelrol in het maken van goede TV: als zij de code van de kist niet vinden, is er geen openen van lege kisten, geen kaart, geen (tevergeefse) zoektocht.
- met het vinden van de code kan gewacht worden totdat er niet meer zo heel veel tijd is zodat de kans groter is dat de anderen er niet meer op tijd geraken.
Argument(en) Contra Mol:
- absoluut geen invloed op de andere €2500 en de mol zou dan niet mogen saboteren om voor goede TV te zorgen? Lijkt me niet in de lijn van het programma...
- het lijkt toch alsof de code van de kist en de telefoon al een tijdje gevonden hadden, dus als het telefoontje vroeger was gekomen was er dan geen manier meer geweest om onopvallend te saboteren.
kim.baudart schreef:Lloyd, Pieter en Baha krijgen dus absoluut geen molpunten van mij in deze proef.Lloyd is degene die: