Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 16:09

263
ex-molinator schreef:Het is niet expliciet gezegd maar het kwam er wel op neer dan een kandidaat maar 1 koffer mocht meenemen, dus dat iedereen een koffer moet hebben.
Maar waarom zegt Gilles dan zo expliciet dat ze niet meer dan 10.000 euro per persoon mogen meenemen op het vliegtuig? Dan kon hij toch even goed zeggen: niet meer dan 6000 euro.

Het kan niet anders of daar zit een hint!!! :twisted:

ex-molinator09 apr 2018, 16:12

3483  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Maar waarom zegt Gilles dan zo expliciet dat ze niet meer dan 10.000 euro per persoon mogen meenemen op het vliegtuig? Dan kon hij toch even goed zeggen: niet meer dan 6000 euro.

Gewoon een excuus om de verdeling in 8 koffers te verantwoorden (waaronder dus twee 0-koffers)

nick.appelmans09 apr 2018, 16:14

9
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Maar waarom zegt Gilles dan zo expliciet dat ze niet meer dan 10.000 euro per persoon mogen meenemen op het vliegtuig? Dan kon hij toch even goed zeggen: niet meer dan 6000 euro.

Het viel mij idd zo hard op, dat ik het niet meer uit mijn hoofd krijg :o

Jansen09 apr 2018, 16:16

3423  Yens

Betwijfel het. Ik denk dat Gilles gewoon de algemene regel van de luchthaven doorgeeft. Nooit meer dan 10.000 € per persoon op een vliegtuig. Vermits het bedrag van de pot op dat ogenblik meer dan 10.000 € is, konden ze niet anders dan het bedrag splitsen. OK, dat is een aanleiding die ze gebruiken om het spel te verduidelijken, maar ik zoek in elk geval niets achter dat bedrag van 10.000 € 😃 .

sophie.fastré09 apr 2018, 16:20

32  Bert
billie.holiday schreef:Waarop baseren jullie zich, om te denken dat Pieter eruit ging gaan ?
Wil ik ook eens weten...

Neems eens aan dat Jeffrey was altijd al de oorspronkelijke afvaller.
Joke heeft in de aflevering aan Jeffrey gevraagd of het zijn KINDEREN zijn.
Zie minuut 27.

Argh.. zie Joke totaal niet als mol.

Jeffrey ging meteen voor laag bedrag dus de mol kon daar weinig aan veranderen dan.

Maar pak dat de mol de vragen op voorhand weet en telkens een kernwoord eruit neemt en hierdoor iedereen met een vraag linkt.
Dan is het heel simpel om te weten wie de afvaller is zonder dat de anderen/kijkers dit weten.

Lodewijk09 apr 2018, 16:38

146
billie.holiday schreef:Waarop baseren jullie zich, om te denken dat Pieter eruit ging gaan ?
Door de vraag "Heeft de mol kinderen?" waarop de afvaller "neen" zou geantwoord hebben. Dat triggerde een paar mensen. Priesters mogen namelijk geen kinderen krijgen. Ik persoonlijk denk niet dat er een verband is... Iig, Pieter heeft bij Gilles toegegeven dat zijn antwoord idd "neen" was, waardoor het in zijn ogen zeer logisch is dat hij voor 2 pasvragen is gegaan. Ook de theorie dat Baha de mol zou zijn en dus een hoog bedrag zou geven aan de afvaller lijkt dan wel te kloppen.

Baha mol, geeft Pieter die zou afvallen 3000 euro, dus ofwel valt Pieter effectief af, ofwel koopt hij pasvragen en wordt er geen 3000 euro verdient...

ex-molinator09 apr 2018, 16:39

3483  Uma
billie.holiday schreef:Waarom 2 koffers met 0 euro ? Waarom niet 1 koffer met 0 euro ?
Misschien om het spel interessanter te maken (en meteen ook wat meer verwarring te zaaien) door 2 theoretische afvallers te laten aanduiden.

rolhad09 apr 2018, 16:39

434
billie.holiday schreef:Waarom 2 koffers met 0 euro ? Waarom niet 1 koffer met 0 euro ?
Waarschijnlijk zoals Ex-Molinator zei:
ex-molinator schreef:Gewoon een excuus om de verdeling in 8 koffers te verantwoorden (waaronder dus twee 0-koffers)
Waardoor mogelijk is dat er een verband is tussen
Heinz schreef:Gilles: "Beste vrienden, we zijn bijna klaar om te boarden en het vliegtuig te nemen naar Mexico City met 14.200 euro in de groepspot. Maar er is een probleem. Je mag maar maximum 10.000 euro per persoon meenemen op de vlucht. Jullie zullen dus de groepspot onder elkaar moeten verdelen. Jullie kiezen zelf wie hoeveel meeneemt. Maar het bedrag dat bij de afvaller zit, verdwijnt straks uit de groepspot."

Gilles: "En vooraleer jullie beginnen te verdelen, ga ik zeer uitzonderlijk een inkijk geven in de resultaten. Op de vraag 'Heeft de mol kinderen?' heeft de afvaller neen geantwoord.

Het is belangrijk om te weten dat het voor iedereen interessant kan zijn om een koffertje met geld bij zich te hebben. Want dan zou je de uitslag van de eliminatie nog kunnen beïnvloeden.

Ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is. Succes."
en de posities van de koffers/kandidaten(elk 2 rijen met 4 per rij)
Afbeelding

(als aanduiding wie de afvaller is)

Lodewijk09 apr 2018, 16:46

146
rolhad schreef:Waarschijnlijk zoals Ex-Molinator zei:

Waardoor mogelijk is dat er een verband is tussen

en de posities van de koffers/kandidaten(elk 2 rijen met 4 per rij)
Afbeelding

(als aanduiding wie de afvaller is)
Die koffertjes stonden er toch al nog voor de kandidaten zijn gaan zitten?

chicawah.janssen09 apr 2018, 16:48

8153
Lodewijk schreef:Die koffertjes stonden er toch al nog voor de kandidaten zijn gaan zitten?
Inderdaad. En ze staan gewoon netjes in de volgorde van klein naar groot.

rolhad09 apr 2018, 16:52

434
Lodewijk schreef:Die koffertjes stonden er toch al nog voor de kandidaten zijn gaan zitten?
Nee dat is waar. vandaar ik zei "mogelijk", omdat ik er voorlopig niet persee in iets in zie(en het al te ingewikkeld kan worden, dus zeker geen hint). Ben vooral benieuwd aan het eind van dit seizoen hoe Gilles heeft gecommuniceerd naar de Mol wie de afvaller is.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 33