Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Matti09 apr 2019, 11:08

11
Volgens mij worden ze net voor de Jeep wel nog beschoten hoor.
Bas zit al in de Jeep, dus die moet zeer snel gelopen hebben om een voorsprong op Joeri en Elisabet te hebben. Dit doet me vermoeden dat bas echt wel die vrijstelling en het geld wil en is voor mij dus niet de mol.

anja.mathijs09 apr 2019, 12:16

391  Uma
Wat ik wel raar vind, is dat aangezien Joeri en Elisabet toch akkoord gaan met Bas zijn plan, waarom hij het ineens op een lopen zet dan naar de jeep zonder verdediging, hij heeft zelf niets om zich de verdedigen.
Als hij alleen rondloopt kunnen ze hem toch gemakkelijk afschieten.
Moet het herbekijken, maar je ziet ineens Bas in de jeep zitten, maar niet hoe hij er zo snel geraakt is en waarom hij niet beschoten wordt ?

chicawah.janssen09 apr 2019, 12:19

8153
Inderdaad. Misschien hoopte hij dat Joeri en Elisabet buiten tijd zouden arriveren, daardoor de jeep zouden missen en dus niemand pasvragen zou verdienen?
Anderzijds liep hij wel degelijk gevaar afgeknald te worden. Joeri en Elisabet hadden hem dekking kunnen bieden, maar misschien hadden ze liever dat hij afgeknald werd en daardoor geen vrijstelling kreeg.

billie.holiday09 apr 2019, 13:26

462  Bert
Bas had toch een geweer in zijn handen, dus hij kon zich best wel verdedigen.

chicawah.janssen schreef:Inderdaad. Misschien hoopte hij dat Joeri en Elisabet buiten tijd zouden arriveren, daardoor de jeep zouden missen en dus niemand pasvragen zou verdienen?
Anderzijds liep hij wel degelijk gevaar afgeknald te worden. Joeri en Elisabet hadden hem dekking kunnen bieden, maar misschien hadden ze liever dat hij afgeknald werd en daardoor geen vrijstelling kreeg.
Als hij werd afgeknald hadden ze ook geen pasvragen.

Cedric09 apr 2019, 13:43

2834  Uma
BogersAsset schreef:Ik las hier ergens dat Kaat de mol is en wist van de vrijstelling en daarom 'snel' voorbij dat luik wil gaan.

Dit lijkt me wel een interessante piste want als Kaat wist waar de vrijstelling hing waren er 2 opties:
- De vrijstelling 'subtiel' blootstellen door bv de persoon voor haar te suggereren van 'kijk mss door da raampje dan kunnen we de sluipschutter zo neerschieten' en dan HANGT DAAR PLOTS EEN VRIJSTELLING :o Hele discussie en gedoe van hoe/wat/tijd --> ruzie en de tijd tikt langzaam weg
- De vrijstelling zo snel mogelijk voorbij lopen in de hoop dat Bas het alsnog 'verpest' of dat de andere nog neergeschoten worden

Mij lijkt optie 1 logischer (verdeel en heers) terwijl optie 2 veel onzekerder is.
Vandaar dat dit voor mij dan ook aanwijzing is dat Kaat de mol zou zijn.

Voor wat betreft de actie van Bruno is er ook geen onduidelijkheid voor mij. Als mol wil je 1) zolang mogelijk met de opdracht meedoen om te mollen en 2) de opdracht doen mislukken door te treuzelen, de ti...
Je ziet nog 1 iets over het hoofd, lijkt me. De vrijstelling daar negeren heeft nog een groot bijkomend voordeel voor de Mol (of dat nu Kaat is of iemand anders), namelijk tijdverlies.

STEL dat de Mol weet van die vrijstelling en dat luik inderdaad op een of andere manier laat ontdekken door iemand, dan kan Bas fluiten naar zijn vrijstelling, want iemand anders heeft die al, en zit er niets anders meer op dan hem gewoon naar de jeep te brengen. Terwijl als niemand die vrijstelling genomen heeft, de overblijvers nog met Bas naar die vrijstelling moeten terugkeren, wat zowel tijd in beslag neemt als het risico dat iemand afgeschoten wordt.
anja.mathijs schreef:Wat ik wel raar vind, is dat aangezien Joeri en Elisabet toch akkoord gaan met Bas zijn plan, waarom hij het ineens op een lopen zet dan naar de jeep zonder verdediging, hij heeft zelf niets om zich de verdedigen.
Als hij alleen rondloopt kunnen ze hem toch gemakkelijk afschieten.
Moet het herbekijken, maar je ziet ineens Bas in de jeep zitten, maar niet hoe hij er zo snel geraakt is en waarom hij niet beschoten wordt ?
Bas had zelf ook een paintballgeweer. Op het moment dat Joeri en Elisabet bij hem komen, zien we dat geweer net buiten zijn cel staan:
Afbeelding
We zien hem iets later ook gewoon met zijn geweer:
Afbeelding

Over hoe hij in de jeep geraakte: op ongeveer 100 meter of zo van de jeep heeft hij de andere 2 achter zich gelaten en is hij het op een lopen gaan zetten. Valt ook te zien in de uitzending. Joeri en Elisabet volgen het pad, terwijl Bas plots iets hoger tussen de bomen aan het lopen is. Elisabet vraagt op dat moment zelfs nog van "Waar is Bas?". Bas koos gewoon eieren voor zijn geld onder het motto "als ik maar op de jeep zit, de rest maakt me niets uit".

anja.mathijs09 apr 2019, 14:11

391  Uma
Niet gezien, dringend herkijken, doch zou gebruik maken van mijn 2 persoonlijke bodyguards, Elisabet en Joeri, in het bezit zijn van vrijstelling en toch nog zo een risico nemen? Ze gaan heus die vrijstelling niet uit zijn zak nemen.
Gingen beiden ook voor hun pasvragen dus begrijp deze domme reactie niet?
En je ziet ook totaal niet hoe hij in de jeep geraakt, zie hem alleszins niet beschoten worden.
Met de vrijstelling in de hand toch zo een groot risico nemen , begrijp het niet, zoals ik zei dringend terugkijken!

chicawah.janssen09 apr 2019, 14:14

8153
Ah ja, juist, Bas had ook een geweer. Volgens mij dacht hij, zoals Cédric zei, inderdaad alleen maar aan zichzelf (hoe zou je zelf zijn?). Hij hoopte misschien zelfs dat Joeri en Elisabet nog afgeknald gingen worden, hoewel het voor hem eigenlijk geen verschil maakte. Maar het zou toch slimmer geweest zijn hen te gebruiken als schild. De vraag is of ze daartoe bereid zouden geweest zijn.

Cedric09 apr 2019, 14:17

2834  Uma
Ik denk eigenlijk (zou moeten herbekijken) dat toen ze bijna aan de jeep waren je toch nog schoten kon horen... Geen idee of ze echt beschoten werden, het kan er ook op gemonteerd zijn, maar ik meen me zoiets te herinneren.

Jansen09 apr 2019, 14:36

3423  Yens
Er is natuurlijk ook nog het feit dat als Bas niet in de jeep zit, dat de 4000 € weg is? Als Bas, een van beide verdenkt van de mol te zijn, dan beseft hij het gevaar misschien ook dat bij hen blijven, even gevaarlijk is dan het op een lopen zetten naar de jeep en het risico nemen dat hij door een van de strijders wordt geraakt.

skred09 apr 2019, 14:41

110  Uma
Interessante denkpiste dat de mol verholpen kon hebben dat iemand anders de vrijstelling zou vinden. Als afleiding zou het ideaal zijn om als mol zich te laten afschieten vlakbij de vrijstelling, zodat niemand daar naar andere zaken kijkt & zo snel mogelijk daar weg wil zijn....

Ben Jones09 apr 2019, 14:45

44
Cedric schreef:Ik denk eigenlijk (zou moeten herbekijken) dat toen ze bijna aan de jeep waren je toch nog schoten kon horen... Geen idee of ze echt beschoten werden, het kan er ook op gemonteerd zijn, maar ik meen me zoiets te herinneren.
Leek me gemonteerd voor de spanning.

Matti09 apr 2019, 14:51

11
skred schreef:Interessante denkpiste dat de mol verholpen kon hebben dat iemand anders de vrijstelling zou vinden. Als afleiding zou het ideaal zijn om als mol zich te laten afschieten vlakbij de vrijstelling, zodat niemand daar naar andere zaken kijkt & zo snel mogelijk daar weg wil zijn....
Zouden de makers de vrijstelling er van in het begin hangen met een potentieel risico dat iemand dit toevallig opmerkt?
Ik zou dan eerder een crewlid deze laten ophangen na de doortocht van de overgebleven kandidaten (die op weg naar bas zijn). Je zou als mol zo maar eens in de problemen komen door een plotse twist in het spel :p. Wat denken jullie?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 27