Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

IkBenDeMol13 apr 2020, 20:57

287
Als productie zou ik de Mol nooit op de plaats van Jolien zetten. Ofwel hebben ze heel veel ballen.
Zo'n toneeltje opvoeren is toch niet echt makkelijk? Wat als de Mol echt door de mand valt hier?

Natuurlijk is dit alleen voor de kijkers en niet voor de andere kandidaten.
Maar je wil toch niet dat je kijkerspubliek zegt 'amai, dat was slecht'?

Athika.dp13 apr 2020, 21:15

13  Sven
Daar heb je gelijk in, wat als het slecht geacteerd zou zijn. Maar toch is het echt onnatuurlijk, zelfs na drie keer herbekijken vind ik dat nog steeds.

Wat ook kan, is dat het nadien nog eens opgenomen is natuurlijk, klinkt misschien stom, maar alles kan? Wie zegt dat ze daar effectief in dat gymnasium zijn?

Daarenboven vind ik het echt absurd dat je als kandidaat nog een derde stolp opent na twee mooie aanwinsten te hebben.

ex-molinator13 apr 2020, 21:18

3483  Uma
Athika.dp schreef:...
Daarenboven vind ik het echt absurd dat je als kandidaat nog een derde stolp opent na twee mooie aanwinsten te hebben.
Zeker, maar als molactie vind ik het te makkelijk.

elkemol13 apr 2020, 21:53

654
Ik hoop dat dit nog niet gezegd is, anders mijn excuses.

Afbeelding

Alina: kijkt 3 keer, 3e af: geslaagd
Dorien: kijkt 1 keer: 5e af: geslaagd
Bart: kijkt 2 keer: 4e af: niet geslaagd (geeft dit al op voorhand aan + laat nog duidelijk zijn 'excuus' horen aan Dorien)
Jolien: kijkt 4 keer: 1e af: geslaagd
Christian: kijkt 5 keer: 2e af: geslaagd

Mijn conclusie: Als je echt wilt slagen bij deze proef, om verder te kunnen, en je weet (beweert) dat dit niets is voor jou, dan ga je toch meerdere malen kijken, ook al brengt dit net iets minder op. Zoals Jolien Christian en Alina doen. (Tenzij je de mol bent natuurlijk)
Dorien heeft duidelijk een goed geheugen, waardoor ze maar 1 keer moet kijken, en wil mss voor het geld gaan. Ze slaagt dan ook.
Bart geeft op voorhand al op, kijkt maar 1 keer extra . Als hij echt wilde doorgaan, dan zou je toch denken dat je minstens nog 1 keer kijkt om te controleren. Mss had hij die druiven echt niet gezien. Of misschien wist hij dat die druiven het minste opvielen en dus niet zo gek om deze 'te laten liggen'. Maar op het blad staan wel 8 vakjes om in te vullen, ik zou toch denken dat ik iets gemist had...En weer dat 'excuus' .
Ik vind dat allemaal heel verdacht

Nog iets wat me te binnen schoot ivm de evt kleurenblindheid van Christian. Bij de rood-groen schermen horen wij een geluid wanneer het rood is. Dus als je die kleur niet ziet, kan je nog met het geluid verder. Horen de kandidaten dat ook? Indien zo, dan is het voor Christian (gesteld dat hij kleurenblind zou zijn) mss ook wel van toepassing.

Klaartje13 apr 2020, 21:56

2245  Uma
Wat Jolien doet is gewoon heel dom.

En net dat kan ik niet rijmen met de intelligentie die ze in opdracht 1 in Meteora liet blijken, waar ze eventjes 'out of the blue' komt aanzetten met de juiste oplossing van het klokkenraadsel. Geloof me vrij: we hebben dat hier thuis zitten proberen en na een half uur 'trial and error' kwamen we er niet uit. Als je de regel die je moet toepassen met de grootste klok niet kent, los je dat niet op met trial and error. De kans dat je het toevallig vindt is heel klein.

Jolientje komt daar in Meteora zo plots aanzetten met de oplossing, na eventjes in stilte nadenken. En ze vinden de oplossing van het klokkenraadsel! Halleluja zeg! Wat een slimme meid!

En datzelfde meisje zou hier tijdens dat diner zich zo laten rollen door de Mol? Dat klopt van geen kanten, dat valt niet met elkaar te rijmen.
Dat ze niet vooraf de clue van het klokkenraadsel wist, daarop zou ik antwoorden:

Afbeelding

joachim.morrens13 apr 2020, 21:58

200  Yens
elkemol schreef:Ik hoop dat dit nog niet gezegd is, anders mijn excuses.

Afbeelding

Alina: kijkt 3 keer, 3e af: geslaagd
Dorien: kijkt 1 keer: 5e af: geslaagd
Bart: kijkt 2 keer: 4e af: niet geslaagd (geeft dit al op voorhand aan + laat nog duidelijk zijn 'excuus' horen aan Dorien)
Jolien: kijkt 4 keer: 1e af: geslaagd
Christian: kijkt 5 keer: 2e af: geslaagd

Mijn conclusie: Als je echt wilt slagen bij deze proef, om verder te kunnen, en je weet (beweert) dat dit niets is voor jou, dan ga je toch meerdere malen kijken, ook al brengt dit net iets minder op. Zoals Jolien Christian en Alina doen. (Tenzij je de mol bent natuurlijk)
Dorien heeft duidelijk een goed geheugen, waardoor ze maar 1 keer moet kijken, en wil mss voor het geld gaan. Ze slaagt dan ook.
Bart geeft op voorhand al op, kijkt maar 1 keer extra . Als hij echt wilde doorgaan, dan zou je toch denken dat je minstens nog 1 keer kijkt om te controleren. ...

Dat van dat eleminatie-scherm (geluid of niet) is iets wat ik me al jaren afvraag 😃 Als er een ex-deelnemer of ex-mol daar op kan antwoorden, zou geweldig zijn...
En misschien spelen ze ook wel dat eliminatie-deuntje als de kandidaten naar hun stoel toewandelen 😂

Zico13 apr 2020, 22:06

30
IkBenDeMol schreef:Als productie zou ik de Mol nooit op de plaats van Jolien zetten. Ofwel hebben ze heel veel ballen.
Zo'n toneeltje opvoeren is toch niet echt makkelijk? Wat als de Mol echt door de mand valt hier?

Natuurlijk is dit alleen voor de kijkers en niet voor de andere kandidaten.
Maar je wil toch niet dat je kijkerspubliek zegt 'amai, dat was slecht'?
En dat was nu jammer genoeg net wel mijn reactie. Leek echt ongeloofwaardig geacteerd.
Als mol zou ik liever ook met de voeten van een kandidaat rammelen, maar als die je bluf niet gelooft dan neem je wel een groot risico op weer een mislukte sabotage.

elkemol schreef: Nog iets wat me te binnen schoot ivm de evt kleurenblindheid van Christian. Bij de rood-groen schermen horen wij een geluid wanneer het rood is. Dus als je die kleur niet ziet, kan je nog met het geluid verder. Horen de kandidaten dat ook? Indien zo, dan is het voor Christian (gesteld dat hij kleurenblind zou zijn) mss ook wel van toepassing..
Wat dan met de kleuren van de vuurpijlen?

elkemol13 apr 2020, 22:17

654
Zico schreef:elkemol schreef:
Nog iets wat me te binnen schoot ivm de evt kleurenblindheid van Christian. Bij de rood-groen schermen horen wij een geluid wanneer het rood is. Dus als je die kleur niet ziet, kan je nog met het geluid verder. Horen de kandidaten dat ook? Indien zo, dan is het voor Christian (gesteld dat hij kleurenblind zou zijn) mss ook wel van toepassing..

Wat dan met de kleuren van de vuurpijlen?
geen idee. Ik heb het even herbekeken. Het zou kunnen dat Christian het hier weet aan de hand van de reacties van de anderen of dat het buiten beeld ook gezegd wordt. Maar dit is natuurlijk enkel vanuit de veronderstelling die werd aangekaart waarbij Christian evt kleurenblind zou zijn.

IkBenDeMol13 apr 2020, 22:25

287
Als Christian echt kleurenblind is, zou dat dan niet vermeld worden in het programma?
Laatst gewijzigd door IkBenDeMol op 13 apr 2020, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

elkemol13 apr 2020, 22:29

654
IkBenDeMol schreef:Als Christian echt kleurenblind is, zou dat da niet vermeld worden in het programma?
geen idee?

Jansen13 apr 2020, 22:31

3423  Yens
mell.bellefontaine schreef:Ik kan het blijkbaar niet meer aanpassen.
Je hebt volgens mij een kwartier om een post aan te passen. De logica erachter is (volgens mij) dat daarna al andere posts geplaatst worden en mensen niet meer terug gaan kijken of er eventuele aanpassingen aan de vorige posts gedaan zijn.

Klaartje13 apr 2020, 22:34

2245  Uma
elkemol schreef:geen idee. Ik heb het even herbekeken. Het zou kunnen dat Christian het hier weet aan de hand van de reacties van de anderen of dat het buiten beeld ook gezegd wordt. Maar dit is natuurlijk enkel vanuit de veronderstelling die werd aangekaart waarbij Christian evt kleurenblind zou zijn.
Dat afschieten van die vuurwerkpijlen tijdens die eliminatie in aflevering 5 moet heel vervelend zijn geweest als je kleurengestoord bent voor rood-groen. Ik spreek uit ervaring. Ik was deze week die eliminatie nog eens aan het bekijken en heb toen gelet op de kleur van het vuurwerk van Salim, wanneer hij rood krjigt. Om kort te gaan: ik zag niet welke kleur dat was en dat vuurwerk dooft zo snel dat ik geen kans had om het langer te zien. Bij het groene vuurwerk zag ik het iets duidelijker en had ik tijd genoeg om redelijk zeker te kunnen stellen: dat was groen. Misschien ook omdat het groen helderder was. Ik zou dus ook moeten afgaan op de reacties van anderen om te weten of ik al dan niet een rode vuurwerkpijl had.

Maar wat betreft de kleur van de druiven in de tekening van Christian: zelfs als je kleurengestoord bent voor rood en groen, dan nog is het vreemd dat hij niet zag dat die druiven rood waren en dus groene tekende. Zelfs ik zag dat, want het is een statisch voorwerp waar je lang genoeg op kan kijken. Ik zal niet zeggen dat ze in mijn ogen echt rood leken, maar toch zeker niet groen. Dus als hij effectief groene druiven heeft getekend, vind ik dat wel vreemd. Maar op die tekening van Christian zie ik dat precies toch niet zo goed, dus kan ik dat eigenlijk niet goed beoordelen.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 13 apr 2020, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21