Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

sdz199220 apr 2020, 13:56

66
Ik denk dat Jolien wel degelijk op twee personen zat: Christian en Alina. Aan haar gezicht te zien, is ze helemaal van haar melk dat het uiteindelijk toch Alina is. Dus als ze die vrijstelling niet had, lag ze eruit. Heel jammer voor Christian. Bart had volgens mij een rood scherm bij de vuurwerkeliminatie en weet sindsdien 100% zeker dat het Alina is. Christian zat volgens mij zoals hij zei al van in het begin op Alina, maar zal wellicht iets minder vragen juist hebben gehad dan Bart.
Niettegenstaande ik de mol nog nooit zo duidelijk gevonden heb, vind ik dat Alina het zeer goed gedaan heeft.

Cadfael20 apr 2020, 13:59

229  Uma
schotte.jelle schreef:Ik denk dat de mogelijkheid bestaat dat, itt wat velen denken, quasi niemand op de juiste mol zit...
Ja, ik denk dat ook.
Als Alina de mol is, dan had iemand van de andere drie het de eerste keer al fout, omdat hij/zij een rood scherm had gekregen. Daarnaast zegt Jolien dat ze nog twijfelt tussen twee personen, maar nu vol voor Christian gaat. Als zij het rode scherm had, zou ze het dan nu toch moeten weten. Volgens mij hadden dus ofwel Christian ofwel Bart het rode scherm. Eén had het dus de eerste keer fout. Volgens mij wist de andere persoon het dan wel direct. (-> 1 persoon zat oorspronkelijk op de juiste mol)
Als Alina de mol niet is, had Alina het oorspronkelijk juist volgens mij. Eén van de andere 3 had het oorspronkelijk fout. Nog een andere persoon is de mol. De derde persoon zal het wss oorspronkelijk juist hebben. (-> 2 personen zaten oorspronkelijk op de mol)

Paracetamol20 apr 2020, 14:02

40
stephanie.verbeure schreef:Ik vond het juist vreemd dat Jolien zo expliciet zei dat ze al haar geld op Christian als mol inzette. Andere kandidaten laten ze nooit zo hun verdenkingen met naam en toenaam uitspreken,
Het is in het verleden wel al gebeurt dat kandidaten dit soort uitspraken deden maar telkens dit gebeurt gaat de vernoemde kandidaat er vervolgens uit, toen Jolien dat zei wist ik al dat Christian er uit zou gaan.

Poirot20 apr 2020, 14:02

299
Afbeelding

Ik heb geprobeerd de foto leesbaar te maken, maar dat is niet gelukt :cry:
Afbeelding

geertn44420 apr 2020, 14:22

236
Wat mij hier opviel was een beetje de gelaten reacties toen bleek dat Jolien de vrijstelling had.
Zo van : "ha ja, het is nu maar zo". "geen geld ook nie ? ach ja, het is wat het is."

Ook de reactie van Jolien vond ik vreemd. Precies verontschuldigend ? Had ze niet verwacht dat er een vrijstelling inzat dan ?? Wat had ze gedacht ? dat er nog iemand met een vrijstelling was gaan lopen ? mmmmm

Ik had de indruk dat de kandidaten allemaal dachten: zo is het het eerlijkst: de mol heeft de vrijstelling
en de drie ECHTE kandidaten zullen eerlijk strijden voor de afvalling.
Dat zou dus impliceren dat Jolien de mol is. Zit er nog iemand met dat gevoel ?

Ik vind het persoonlijk ook een beetje oneerlijk moest een kandidaat nu een vrijstelling krijgen. Het is ook gevaarlijk voor de finale zelf: het risico bestaat dat een "twijfelende" kandidaat nog de finale haalt, terwijl een kandidaat die al vele afleveringen lang zeker is van zijn mol toch nog afvalt (terwijl hij/zij eigenlijk meer de finaleplaats verdient).
Dit hypoticeert ook de toekomstige finale: als Jolien nog twijfelde (maar erdoor door haar vrijstelling) en Bart is bv zeker, dan weet ik al wie er volgende week gaat winnen: Bart natuurlijk (als Alina de mol is bv).

Ook het feit dat Jolien zoveel voordelen bijeenspeelt heb ik mijn twijfels over: de look kan gemakkelijk afgesproken zijn geweest, het moldiner ook opgezet met voorbedachte rade en nu weer de koffers. Toeval ?? mmmmm Ik geloof niet zo hard in het toeval als andere personen hier op het forum....Volgens mij is Jolien of Bart de mol. Alina verdenk ik het minste. Als veel kandidaten al vroeg op de mol (ie Alina) zouden zitten, wat heeft die dan zo opvallend verkeerd gedaan in het begin ?? Ik zou het niet weten)

Jolien heeft wel een flater geschoten (met de naam van Gilles) en Bart ook (veel zelfs: met zijn -10.000 euro in de sporlights gezet en beginnen leuteren over het postuur van Christian en als een professional met veel show adseilen...)
Langs de andere kant: Bart wou eigenlijk zeggen dat Christiaan "uit de hoogte klonk", dus eigenlijk een beetje hautain klonk, dat was alles, maar dat laten ze net zien natuurlijk. En als Jolien die naam inderdaad verklapt, zou de redactie dat er dan laten inzitten ??? Misschien is dat wel de kernaanwijzing in aflevering 1 zoals ze er dikwijls zo graag eentje insteken....
Laatst gewijzigd door geertn444 op 20 apr 2020, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

schotte.jelle20 apr 2020, 14:31

143
geertn444 schreef:Wat mij hier opviel was een beetje de gelaten reacties toen bleek dat Jolien de vrijstelling had.
Zo van : "ha ja, het is nu maar zo". "geen geld ook nie ? ach ja, het is wat het is."

Ook de reactie van Jolien vond ik vreemd. Precies verontschuldigend ? Had ze niet verwacht dat er een vrijstelling inzat dan ?? Wat had ze gedacht ? dat er nog iemand met een vrijstelling was gaan lopen ? mmmmm

Ik had de indruk dat de kandidaten allemaal dachten: zo is het het eerlijkst: de mol heeft de vrijstelling

Ik vind het persoonlijk ook een beetje oneerlijk moest een kandidaat nu een vrijstelling krijgen. Het is ook gevaarlijk voor de finale zelf: het risico bestaat dat een "twijfelende" kandidaat nog de finale haalt, terwijl een kandidaat die al vele afleveringen lang zeker is van zijn mol toch nog afvalt (terwijl h...
Alina heeft niet zo veel opvallend gedaan, maar dat is het nu net waarom ik, en mss de kandidaten eveneens, haar verdenken...
Ter plaatse merk je ook veel meer op denk ik, ( zie waarom Axel vorig seizoen Elisabeth ontmaskerd heeft )
ik probeer echt de duidelijke molacties weg te denken...

geertn44420 apr 2020, 15:02

236
lucu schreef:Ik betreur het - mocht het waar zijn - maar bij heel deze kofferopdracht krijg ik een onaangenaam sterk WIDM-gevoel.
Zou het kunnen dat Jolien en Alina een soort 'bondje' hebben met elkaar???
Eigenlijk, als ik er nu zo over nadenk: ja waarom zouden die geen bondje hebben ?
Jolien heeft in de eerste aflevering al prijsgegeven dat zij de mol was. Wie was in die groep ? Alina en Gilles. Gilles is al naar huis. Alina heeft waarschijnlijk al direct gezegd: ha ik weet het: gij zijt de mol. En dan hebben ze samen maar een pact gesmeed: gij moogt naar de finale als je het tegen niemand verklapt....voila...
Maar wel opgelet: Gilles had ALLES op 1 kandidaat al ingezet in aflevering 1. Zou dat Jolien geweest zijn dan ?? mmmm

charline.steuckers20 apr 2020, 15:12

8
laura.wauters schreef:Jolien is de mol en deze laatste opdracht heeft me 100% zekerheid gegeven. Waarom?

>> Bij de koffers wist zij als mol waar vrijstellingen of geldbedragen zaten. Ze checkt als eerste, (want dat is de makkelijkste positie om de anderen te overtuigen), zegt dat er geld zat zodat de anderen hopelijk een andere koffer kiezen. Zij weten namelijk welke kleur ze pakte en jolien kan goed liegen.

>> ze stapt dan uiteindelijk als laatste uit de trein, en is wss gebrieft met de info of er al dan wel of niet iemand al een vrijstellingskoffer in handen had. (Of ze heeft gewoon goed gekeken met welke kleuren de anderen van de trein stapten.)

>> Zoja, had ze er een met geld genomen, want dan zou de pot ook leegblijven en dan had gewoon iemand anders de vrijstelling in handen.
>> Zonee, kon ze het vrijstellingskoffertje pakken en zo het geld wegkapen.

Bij deze, was het zeer gunstig voor Jolien om als laatste uit te stappen. Voor een mogelijke briefing dus. Of geen briefing...

Hey Laura,

Riddle me this. Stel dat Jolien de mol is, en ze weet van elke koffer wat er in zit. (Wat niet moeilijk is om te onthouden, 2 kleuren van koffers waar een vrijstelling in zit). Zij komt als laatste en ziet dus perfect of er nog 1 of 2 koffers met een vrijstelling staan, en in dit geval waren er dus nog 2, waardoor ze perfect eentje kon nemen met een vrijstelling in. Slim gespeeld.

Maar, stel dat iemand haar nu niet zou vertrouwd hebben, of een andere kandidaat had zelf nog wat meer gelogen over de inhoud van zijn/haar koffer. Stel dat er toch iemand zou gokken op een koffer die nog niet was open geweest, en dat die dus al een vrijstelling mee had. Wat dan??? Dan zou Jolien haar zilveren koffer niet kunnen nemen, om te zorgen dat er geld uit de pot zou verdwijnen. Als ze de mol is, natuurlijk. De kandidaten zouden natuurlijk nooit weten of er een vrijstelling in de koffer van Jolien zat, maar voor de kijkers thuis zou het dan toch héééééél opvallend zijn dat zij net een andere koffer neemt dan haar vrijstelling? Want je moet toch altijd in het achterhoofd houden dat het anders kan lopen.

Ik denk dat Bart ook heel goed gespeeld heeft in dit spel. Hij heeft geen minuut in twijfel getrokken dat de gele kist een vrijstelling zou bezitten. Stel dat hij de Mol is, en dus wist dat er een vrijstelling zat in Jolien haar koffer. Het was ook snel duidelijk dat iedereen Jolien gelijk gaf en dat zij sowieso haar zilveren koffer zou nemen. Bart neemt als Mol het laagste bedrag, stel dat er 2 mensen met een vrijstelling afstappen, dan zit het laagste bedrag al bij het gewonnen bedrag, waardoor dit zo laag mogelijk gehouden wordt (ookal is het natuurlijk nog steeds mogelijk dat de koffer van 2000 erdoor gaat, wat ook zo blijkt). Alina vertrouwt Bart niet en Bart zorgt ervoor dat zij met het laagste bedrag van de trein stapt, door verwarring te scheppen rond de inhoud van zijn koffer. Wanneer al snel duidelijk wordt dat Christian bingo heeft met de 2000 euro, moet dus het laagste bedrag zeker hierbij zitten om de pot zo laag mogelijk te houden.

Volgens mij is het dus alsvolgt gegaan bij het afstappen:

1) Bart neemt als eerste de gele koffer, die "waarschijnlijk" een vrijstelling bevat, maar waarvan Jolien weet dat het niet zo is.
2) Christian neemt zijn koffer met het grote bedrag, aangezien hij denkt dat Bart een vrijstelling heeft genomen (gele koffer is reeds weg). Omdat Christian denkt dat hij er geen voordeel mee zal doen om te gokken op een vrijstelling (aangezien twee vrijstellingen zorgen voor geld in de pot maar ook voordeel voor de andere 2) neemt hij voor de zekerheid de koffer met het hoogste gekende bedrag (stel dat Alina of Jolien dan nog een vrijstelling zouden trekken, is er veel geld in de pot en heeft hij eventueel nog kans op 2 pasvragen).
3) Alina vertrouwt Bart niet en denkt dat er een vrijstelling in zijn koffer zit. Al weet ik niet wat haar gedachtengang is om dan te weten dat Bart de koffer met de vrijstelling laat liggen, ze reageert zeer naïef hierop. Als Bart de mol is, zou hij wel willen dat minstens één iemand de vrijstelling neemt, en misschien denkt ze dat daar dan de vrijstelling in zit, omdat Bart wel verwarring wekt rond de inhoud van zijn koffer. Dus denkt ze misschien dat dit een mol streek is van Bart om geld uit de pot te houden, maar dus ook een voordeel geeft aan haar om naar de finale te mogen. Want de mol zit sowieso in de finale en heeft niet echt een vrijstelling "nodig", zozeer. Dit uiteraard er van uitgaand dat ook Alina Jolien 100% vertrouwt.
4) Als laatste komt Jolien en de enige koffer waarvan de kijker zeker weet dat er een vrijstelling in zit, ligt er nog. Bart weet dat Jolien haar koffer sowieso zal willen pakken, aangezien ze de vrijstelling heeft genomen. Misschien ook met opzet dat hij dan tegen haar zegt dat het een briefje is en geen houten kaartje? Zodat zij zeker weet dat ze haar koffer kan nemen, aangezien Bart geen vrijstelling zal nemen.

Mij lijkt dit echt de enige juiste verklaring. Maar bon. Ik zit dan ook in de Bart-tunnel 🙂

Ofwel is Alina dus de mol, wetende dat Jolien een vrijstelling heeft en dat Bart 500 euro heeft. Dan kan ze de schade beperken van de 2000 euro, stel dat Bart toch nog een koffer met een vrijstelling zou oppikken, dan is er zo weinig mogelijk opgeteld bij de 2000 euro. Is ook nog een mogelijkheid.

Ik vind Jolien natuurlijk ook nog steeds verdacht, zeker na het "diner met de mol" vorige week, en als eerste een koffer uitkiezen en meteen de vrijstelling eruit pikken is natuurlijk top. Al denk ik als je als mol weet waar de vrijstelling zit, het niet nodig is om deze ook effectief uit te pikken. De andere kandidaten zien nl. niet wat er in je koffer zit en je kan altijd liegen. Waarom dan een koffer met een vrijstelling kiezen om even te bekijken voor jezelf? Is het dan niet logischer om net een andere koffer eruit te pikken? Of is dit in de wetenschap dat er op de eerste halte een tip met "vrijstelling in zilver of geel" is, om dan meteen te kunnen zeggen dat het dan zeer in de gele zit? Maar dan lijkt het me toch straf dat alle andere kandidaten haar METEEN geloven.........

Wat een seizoen zeg!

Paraceta20 apr 2020, 16:04

717  Sven
geertn444 schreef:Eigenlijk, als ik er nu zo over nadenk: ja waarom zouden die geen bondje hebben ?
Jolien heeft in de eerste aflevering al prijsgegeven dat zij de mol was. Wie was in die groep ? Alina en Gilles. Gilles is al naar huis. Alina heeft waarschijnlijk al direct gezegd: ha ik weet het: gij zijt de mol. En dan hebben ze samen maar een pact gesmeed: gij moogt naar de finale als je het tegen niemand verklapt....voila...
Maar wel opgelet: Gilles had ALLES op 1 kandidaat al ingezet in aflevering 1. Zou dat Jolien geweest zijn dan ?? mmmm
Jolien heeft niet prijsgegeven dat zij de Mol is. Dat was geen verspreking. Als dat wel het geval was geweest, hadden de anderen wel veel verbaasder gereageerd + hadden Gilles en Dorien toch ook meteen moeten doorhebben dat zij de Mol is? :roll: :roll:
Als Jolien de Mol is, zullen er wel duizend-en-een dingen geweest zijn om dat te weten te komen, maar deze "verspreking" hoort daar niet bij.

Herbie20 apr 2020, 16:10

109  Uma
geertn444 schreef:Wat mij hier opviel was een beetje de gelaten reacties toen bleek dat Jolien de vrijstelling had.

Ik vind het persoonlijk ook een beetje oneerlijk moest een kandidaat nu een vrijstelling krijgen. Het is ook gevaarlijk voor de finale zelf: het risico bestaat dat een "twijfelende" kandidaat nog de finale haalt, terwijl een kandidaat die al vele afleveringen lang zeker is van zijn mol toch nog afvalt (terwijl h...
Los van wie de mol is...
De 3 kandidaten kunnen wel vermoeden dat de mol op de één of andere manier aan een vrijstelling geraakt (dat is ook zijn doel om de proef te doen mislukken). Zelf voor een vrijstelling gaan betekent dan het worst case scenario: je 2 concurrenten krijgen 2 pasvragen.

Cadfael20 apr 2020, 16:45

229  Uma
Even nog een bedenking: Waarom wil iedereen zo graag als laatste? Waarschijnlijk om de mol niet als laatste te laten gaan, maar toch. Jolien als kandidaat wil heel graag de grijze, maar de kans bestaat toch dat één van de andere 3 dan de grijze al had gepakt. De anderen denken dan weer dat in geel de vrijstelling zit. De eerste pakt die dan toch gewoon.
Voor de mol is de derde of vierde plaats dan wel weer het beste.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 23