Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Woestijnmol08 feb 2017, 08:58

Forum veteraan  222
Zou het misschien kunnen, en dat is dan vooral een vraag voor de ex-molkandidaten op dit forum, dat ze sommige scenes in een aantal takes moeten doen, en dat ze dus dit een aantal keren ovededen, zodat ze ondertussen wist hoe hij heet.
Want laten we niet naief doen, dit is nog altijd een tv programma en dan is niks wat het lijkt, en is waarschijnlijk ook niet alles spontaan...

masterveecee08 feb 2017, 09:22

3547  Sven
Klopt, Woestijnmol!
Er zullen wel scenes opnieuw gedaan worden

Klopgeest08 feb 2017, 10:31

8
Inderdaad, die auto's moeten ook losgekoppeld worden van de bekabeling van de videoschermen in de auto's, die auto's moeten ook nog wegrijden. Ik denk dat er al snel 10 minuten per deelnemer zat op het einde.

maaike.vancraen08 feb 2017, 16:04

17
Ik weet niet of ze scènes opnieuw doen, maar ik denk wel dat dat organisatorisch allemaal een pak meer tijd in beslag neemt, dan dat het lijkt op TV.
Ik denk dat de kandidaten in het vliegtuig meer dan voldoende tijd hebben om met elkaar door te nemen wie er in welke auto zit enzovoort... ik zou mij daar echt niet blind op staren.

kim.baudart08 feb 2017, 22:06

138
Als dit inderdaad een fout van de mol zou zijn is dat wel een grote, en een nog grotere fout van de montage om het erin te laten. De verklaring van de molboekjes lijkt mij plausibeler.

Thibaud Dedier09 feb 2017, 15:16

Deelnemer  46
Woestijnmol schreef:Zou het misschien kunnen, en dat is dan vooral een vraag voor de ex-molkandidaten op dit forum, dat ze sommige scenes in een aantal takes moeten doen, en dat ze dus dit een aantal keren ovededen, zodat ze ondertussen wist hoe hij heet.
Want laten we niet naief doen, dit is nog altijd een tv programma en dan is niks wat het lijkt, en is waarschijnlijk ook niet alles spontaan...
Ik acht dit inderdaad een zeer reële situatie : niet dat er zoveel scenes opnieuw zijn gedaan hoor, eerder niet en het merendeel is echt authentiek (zeker de eliminaties bvb zijn echt wat je daar ziet, dus de reacties van de kandidaten zijn erg belangrijk). Maar bvb een take hoe Bertrand binnenkomt in het vliegtuig zou wel kunnen. (en mss heeft hij de eerste keer gezegd: "hallo ik ben Bertrand" of zoiets en Jolien als reactie op zijn "hufters" "maar alle man , ben jij echt zo naief"? of iets dergelijks en is het bij de tweede take door de mazen van het montagenet geslopen

Thibaud Dedier09 feb 2017, 15:19

Deelnemer  46
maaike.vancraen schreef:Ik weet niet of ze scènes opnieuw doen, maar ik denk wel dat dat organisatorisch allemaal een pak meer tijd in beslag neemt, dan dat het lijkt op TV.
Ik denk dat de kandidaten in het vliegtuig meer dan voldoende tijd hebben om met elkaar door te nemen wie er in welke auto zit enzovoort... ik zou mij daar echt niet blind op staren.

Ook dit is plausibel: bij het opzetten van de proeven verloopt er soms wat tijd tussen bvb de eerste vijf en dan het opzetten van de quiz voor de andere zes : mss hebben de eerste vijf uit verveling de boekjes gevonden en al beginnen bladeren...

Het is opvallend, maar ik zou er ook niet teveel belang aan hechten

Cleo L09 feb 2017, 15:21

4
Misschien worden de kandidaten gewoon ingelicht over wie er op zal stappen... Volgens mij absoluut geen verspreking van Jolien

Woestijnmol09 feb 2017, 22:27

Forum veteraan  222
Net daarna wordt er aan de kandidaten in de auto gevraagd naar het beroep van Bertrand. Ze zien op hun scherm een foto van Bertrand verschijnen met de mogelijke beroepen waaruit ze kunnen kiezen, en dan hoor je Annelies zeggen "Komaan Bertrand, wat ben je?" Hoe weet Annelies dat hij Bertrand heet ? Dat vind ik veel meer verdacht dan Jolien in het vliegtuig, want zij zit in de auto en heeft dus op geen enkele manier contact kunnen hebben met de rest, en heeft ook geen molboek...

geertn44409 feb 2017, 22:37

236
doh....Annelies had wel in de auto samen gezeten met Bertrand. Ze waren buren...
mmm..ik denk dat gij een mol van Woestijnvis zelf zijt....vandaar Woestijnmol.....

Woestijnmol09 feb 2017, 22:42

Forum veteraan  222
geertn444 schreef:doh....Annelies had wel in de auto samen gezeten met Bertrand. Ze waren buren...
mmm..ik denk dat gij een mol van Woestijnvis zelf zijt....vandaar Woestijnmol.....
Ben er ondertussen ook al achter gekomen

Yvo09 feb 2017, 22:56

1111  Uma
geertn444 schreef:Maar toen Jolien antwoordde op Bertrand, zaten ze nog maar pas in het vliegtuig (echt enkele minuten kan het maar geweest zijn) dus Jolien moet echt wel snel door het boekje gegaan zijn.
Wat als ze als één van de eerste over Bertrand las?
Terwijl de andere 5 in hun auto's met de vraag bezig waren tot het moment dat Bertrand instapt kan inderdaad maar enkele minuten geweest zijn.
Maar één blik op een blaadje papier met zijn foto en naam op is genoeg. Daar heb je geen minuten voor nodig.
Ik vind het niet onwaarschijnlijk dat ze in enkele minuten dat blaadje te zien kreeg door door de molboekjes te gaan.