Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Yvo10 feb 2017, 13:11

1111  Uma
maaike.vancraen schreef:Er is geen verschil... volgens mij lijkt dat zo door de inval van het licht en doordat je het vliegtuig vanuit een andere hoek ziet.)
Heb je de close-ups bekeken die MVC heeft geüpload?
masterveecee schreef:Voor alle duidelijkheid:

[ external image ]
Goed gevonden MVC!
Als je het mij vraagt zit er in het tweede logo, in die opening, een D verscholen. Het lijkt vaag een beetje op een D.
Er is maar één kandidaat wiens voornaam met een D begint en dat is Davey. Hmmm, zou het dan toch 😎?.
eveline.vanhemel schreef:Vliegtuigen van deze grootte, vliegen zeker niet naar Zuid-Afrika. Dat zijn altijd de grootste vliegtuigen.
Ze zeiden toch in het programma dat dit vliegtuig naar Londen ging.
Van daaruit vlogen ze naar Zuid-Afrika.
Laatst gewijzigd door Yvo op 10 feb 2017, 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Sint-joris10 feb 2017, 13:19

73
Ook links naast de gele 'N' zie je dat er afwijkingen zijn in de vingerafdruk.
Ook de uitvloei van de tekening is anders. Bij het opstijgende vliegtuig begint de uitvloei al direct naast de 'N'. De uitvloei van het vliegtuig in de hangar begint meer naar de cockpit.

Het vliegtuignummer lijkt inderdaad hetzelfde, dus inderdaad hetzelfde toestel.
Waarschijnlijk enkel maar gebruikt om de oversteek naar UK te maken en van daaruit discreet naar eender waar te vertrekken.

Misschien oud beeldmateriaal van een vorig (Nederlands) seizoen tussen gemonteerd?

rolhad10 feb 2017, 13:32

434
masterveecee schreef:Wat het zou kunnen zijn, is dat in de hangaar er een affiche/sticker over hangt, maar die niet kan blijven hangen om te vliegen
Tis wel hetzelfde vliegtuignummer natuurlijk
Is dit nummer niet verplicht om te kunnen vliegen of mag dat bedekt worden? Anders is het normaal dat de affiche/sticker in de hangaar tijdelijk is.
[ external image ]

Yvo10 feb 2017, 13:45

1111  Uma
(Hoort nog bij mijn vorige comment)
@maaike: heb je de aflevering herbekeken?

BodoBolger10 feb 2017, 17:41

5
Fijn om al jullie reacties te lezen in mijn topic. Uiteraard is de versie in de Hangaar een stikker. Wat je als je goed oplet, duidelijk kan zien tijdens de aflevering (op digicorder althans). Echter vond ik geen theorie achter het 'waarom' men dit zo zou doen...

De verklaring van dat shot van een Nederlandse versie zou idd best wel kunnen 😉

Yvo10 feb 2017, 17:45

1111  Uma
BodoBolger schreef:Echter vond ik geen theorie achter het 'waarom' men dit zo zou doen...
Om een hint te geven aan de kijkers (over wie de mol is) denk ik.

MannemOL10 feb 2017, 17:47

16
rolhad schreef:Is dit nummer niet verplicht om te kunnen vliegen of mag dat bedekt worden? Anders is het normaal dat de affiche/sticker in de hangaar tijdelijk is.
[ external image ]

ATR-42 is het modelnummer - CS-DTO is de 'nummerplaat' 🙂 - Ook al 'volledig' opgezocht maar niet meteen een link kunnen vinden ('t vliegtuig is wel al 28jaar operationeel)

Molympiad12 feb 2017, 16:45

63  Sven
Volgens mij is het tweede logo (vliegtuig buiten) het logo rechtsonder en dan een kwartslag gedraaid. Daar vind je ook de driehoekige opening met uitlopers naar alle hoeken. Maar daar zie ik toch geen hint in.

masterveecee12 feb 2017, 21:13

3547  Sven
Molympiad schreef:Volgens mij is het tweede logo (vliegtuig buiten) het logo rechtsonder en dan een kwartslag gedraaid. Daar vind je ook de driehoekige opening met uitlopers naar alle hoeken. Maar daar zie ik toch geen hint in.
Nee, heb ik geprobeerd, er openingen die ernaast zijn (links ervan), bestaan niet in het logo

molleman6813 feb 2017, 10:40

5
Die ATR 42 is gewoon het vliegtuigtype. De registratie CS-DTO is een unieke lettercombinatie bij vliegtuigen, zoals de nummerplaat van een auto en die moet wel degelijk zichtbaar zijn. CS duidt op het land van inschrijving, in dit geval Portugal. Daar moet je niet te veel achter zoeken denk ik.

annie.delen13 feb 2017, 16:38

238  Uma
vliegtuig is gespot op 7 november door een vliegtuigspotter en op 10 november staat het op de lijst met vluchtgegevens van Deurne. I s dit hier al ergens gemeld?

CS-DTO

type

ATR-42-300

date

07/11/2016

comment

copyright

Paul Soons
[ external image ]

Jansen13 feb 2017, 16:49

3423  Yens
annie.delen schreef:vliegtuig is gespot op 7 november door een vliegtuigspotter en op 10 november staat het op de lijst met vluchtgegevens van Deurne. I s dit hier al ergens gemeld?
Bedoel je dan dat het op 10 november opnieuw vertrekt vanuit Deurne of dat het opnieuw gaat toekomen? Als het om de 3 dagen terug aankomt in Deurne, zou het kunnen dat dit vliegtuig telkens gebruikt wordt om de verliezende kandidaat terug te brengen van Londen.