Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Sint-joris14 feb 2017, 14:27

73
Ric schreef:Robin heeft in het begin van de proef ook een flesje water bij zich. Konden ze dat niet gebruiken om die koker te vullen ipv melk?
Had Bouba die stok waar ze de spiegel aan vastbonden gebruikt om het zwembadje naar hem te trekken, dan hadden ze de code van het cijferslot én een zwembad vol water.

jan-willem.carpentier14 feb 2017, 14:37

35
Geen slechte redenering, maar ik denk dat het praktisch niet eenvoudig is om een (zwaar) zwembadje met een stok naar jou te trekken.

Sint-joris14 feb 2017, 15:01

73
jan-willem.carpentier schreef:Geen slechte redenering, maar ik denk dat het praktisch niet eenvoudig is om een (zwaar) zwembadje met een stok naar jou te trekken.
T-shirt uittrekken, in het water drenken en als een dweil uitwringen?

sdr-dnr14 feb 2017, 15:31

34
Zo'n creatieve oplossingen om proeven te winnen, dat zou ik echt meer willen zien. Maar ik heb de indruk dat de kandidaten ofwel niet altijd even creatief omspringen met de beschikbare middelen, ofwel restricties krijgen van productie waarvan wij niet op de hoogte zijn. Kan natuurlijk ook stress zijn: vanuit onze zetel lijkt alles makkelijker (cfr Blokken 😃 ).

Of worden er kandidaten geremd om heel probleemoplossend te denken omdat ze vrezen dat ze anders niet verdacht worden? Vind het maar een stomme tactiek, had het gevoel dat dit vorig jaar al de trend was (metro-proef, wat een gesukkel was dat allemaal)

Woestijnmol14 feb 2017, 16:21

Forum veteraan  222
Ik vraag me af of ze geen duw in de rug (op welke manier dan ook) van de productie hebben gekregen, omdat ze misschien zo aan het knoeien waren, en de productie toch een mooie opdracht had voorbereid. En nu, toevallig, slagen ze in die opdracht met nog een halve minuut op de klok.
Ik vergelijk het een beetje met de pizza-proef van vorig jaar. Er wordt een heel mooie opdracht voorbereid, maar als ze er niet achterkomen om de pizzakoerier te achtervolgen dan komt er niks van die hele opdrracht in huis en dan was al het voorbereide werk voor niks en is er dus ook geen goede televisie gemaakt. Toevallig zal Gilles (de mol) daar en heeft hij ervoor gezorgd dat de proef uiteindelijk toch bijna is gelukt.
Ik denk niet dat Robin de mol is, maar misschien is dit een theorie dat hem wel verdacht kan maken. Misschien kreeg hij op voorhand van de productie de opdracht om ervoor te zorgen dat als de rest van de kandidaten aan het knoeien zijn met deze opdracht (sleutels, codes, lange haak, sloten, etc... )en de opdracht in de verste verte niet kunnen oplossen dat hij ze dan ter hulp schiet, zodat hij zich ten eerste niet verdacht maakt, en ten tweede dat de opdracht toch wordt uitgevoerd en voor goede tv zorgt. Maar misschien heeft hij zich misrekend en is alles net te snel gegaan aan het einde waardoor de opdracht net geslaagd is, ipv net mislukt.

sdr-dnr14 feb 2017, 16:47

34
Mja, dat kan. Maar zo kan je dat natuurlijk over elke opdracht en elke kandidaat zeggen als ze een opdracht doen slagen.
Dan ben je ook gewoon geen goede mol. De Mol moet geen goede televisie opleveren, diens enige doel is zo weinig mogelijk geld in de pot zien te krijgen.

Wat Robin wel nog enigszins verdacht maakt is dat die gewoon terug in die kooi gaat zitten.

Driesres14 feb 2017, 21:37

1
Ik ga akkoord met de notie dat het productieteam bij deze toch wel ingewikkelde proef de mol aangeraden heeft zich afzijdig te houden en zelfs in te grijpen waar nodig. Voor alle duidelijkheid: Robin is ook mijn hoofdverdachte. Wat ik niet versta is het hele vishaak gedoe. Robin stelt bij de laatste vijftal minuten van de proef voor een haakje te gebruiken om de sleutel uit de melk te vissen. Op zich is dit alles behalve mol gedrag, maar volg even met me mee. Robin is de enigste die even out of the box dacht met die vishaak - we weten zelfs niet hoe ver kandidate out of the box mochten denken, kijk maar naar de (nutteloze) regel met het lam dat gewoon diende om extra tijd op te slorpen en alle kandidaten bezig te houden - , terwijl hij een halfuur daarvoor nog schrik had van een valse luipaardenstaart... Waar the fuck slaat dat op? Daarnaast is het ook niet duidelijk vanwaar Jolien, van wie we weten dat ze onschuldig is, met de vishaak komt aandraven. Vooral dit laatste stoort me mateloos omdat het voelt dat het productieteam via montage dingen voor ons verbergt. Is het de haak die Bouba gebruikte bij de muis? Wist Robin dat Jolien deze haak had of niet? Ik neem aan van niet, daarmee dat hij het "ongewone" voorstel maakt om de dobber eruit te vissen, hij ging er misschien vanuit dat de proef toch nog zou mislukken als de kandidaten nog moeten zoeken naar die haak, maar plots stond Jolien er daar mee. Of toch niet, en dan heeft het productieteam hem opgedragen de kandidaten een handje bij te steken. Of ik sla de bal helemaal mis en Robin is een van de "verstandigste" (buiten de hele kooi affaire dan) mensen die er rond loopt.

dapples14 feb 2017, 22:12

7
Zou het mogelijk zijn om eens het kruiswoordraadsel op het forum te gooien. Kan momenteel moeilijk aan de aflevering graken.

Mateo14 feb 2017, 22:19

870
dapples schreef:Zou het mogelijk zijn om eens het kruiswoordraadsel op het forum te gooien. Kan momenteel moeilijk aan de aflevering graken.
Bedoel je de woordzoeker/de puzzel? Een afbeelding daarvan staat In "Algemeen", onderwerp "Woordzoeker".

masterveecee15 feb 2017, 10:54

3547  Sven
Ik moet zeggen dat ik toch ook hier enkele zaken anders zou doen:

- Dat Robin niet zelf is gaan kijken, mja, ik zou vlug eens piepen. Denk je dat ze een echt gevaarlijk beest zouden steken met een kandidaat?
- De water in het zwembad heb ik ook gedacht. Maar Bouba kan er niet aan. Misschien ja met de stok. Maar sowieso niet met een emmer want er waren traliesen in de deur. Kleren erin drenken zou wel gelukt zijn
- Dat noch Hans noch Davey gezien heeft dat het slot open was, is raar. Zeker omdat je ziet dat Hans de sluiting zelf vasthoudt (ik zorg nog voor een foto, maar ik kan niet aan het filmpke 🙂)

oldgrumpy15 feb 2017, 12:57

88
Als Robin de mol is waarom ontdekt hij dan zelf dat hij eigenlijk naar buiten kan?
Hij heeft daar geen enkele reden toe als mol.
Niemand zou hem verdenken dat hij dat niet gezien heeft, want zelfs 2anderen die aan het slot geweest zijn, hebben dit niet gezien.
En als hij als mol dat toch zou doen, zou hij wat langer gewacht hebben.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9