Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Davina14 feb 2017, 11:29

7
rolhad schreef:We kunnen eventueel ook Good Hope splitsen in 2 aparte woorden (wat 11 woorden maakt en overeenkomt met 11 deelnemers), niet?
Dat kan inderdaad, maar ik linkte de toenmalige overgebleven 10 kandidaten eerder aan de artiesten van de liedjes in plaats van aan de opgegeven woorden.

masterveecee15 feb 2017, 09:56

3547  Sven
Davina schreef:Ben net ook even in de muzieklijsten van de kandidaten gaan snuffelen. Depeche Mode, John Lennon, R.E.M., The Beatles (George Harrison?) en Bob Marley zijn hier allen in terug te vinden... Toch ook een beetje raar, niet? 😃

Muzieklijsten:
http://www.vier.be/demol/videos/dit-zij ... en/2509554
en met wie worden ze gelinkt?

Laleia15 feb 2017, 10:03

306
Davina schreef:Even pure speculatie: misschien hebben ze voor het woord 'redemption' Redemption Song van Bob Marley te horen gekregen? Lijkt mij het meest voor de hand liggende. In andere liedjes zou ik denk ik nooit dit woord kunnen raden moest dit weggebiept worden.
Dit zou dan wel weer mooi in de theorie van 'de artiesten vs de kandidaten' passen. Op die manier zou dit lied immers kunnen verwijzen naar Bouba, Bertrand of Marzena. :albino:
Ik kan voor het woord redemption ook alleen maar Redemption song bedenken, maar die klok hadden ze aan het einde nog over. Hoe kan je die niet weten???
Annelies is in deze aflevering verdachten voor mij geworden. Misschien moet ik bij haar toch eens een topic maken om op te lijsten waarom...

Vikken17 feb 2017, 01:26

65
Alles klokken behalve 1 kregen ook een nummer. (Dat lijst komt op bepaald moment duidelijk in beeld.)

1. Joy
2. Love
3. Peace
4. Faith
5. Charity
6. Service
7. Patience
8. Sacrifice
9. Redemption
Tenor. Good Hope

Geen idee of we hier iets mee moeten, wel vreemd dat de ontbrekende klok geen vervolgnummer kreeg, maar wel een benaming.

billie.holiday17 feb 2017, 07:39

462  Bert
Stond er daar echt tenor ? Was het niet Eline die zei voor de koorproef , ik weet niet wat ik ben , een tenor misschien . Het was iets in dien trant dat ze zei volgens mij. Het zal wel toevallig zijn.

ex-molinator17 feb 2017, 08:32

3483  Uma
billie.holiday schreef:Stond er daar echt tenor ? Was het niet Eline die zei voor de koorproef , ik weet niet wat ik ben , een tenor misschien . Het was iets in dien trant dat ze zei volgens mij. Het zal wel toevallig zijn.
En toch ??? Toen ik Bertrand hoorde zeggen "Good Hope" en dat koppelde aan de tenor-klok, had ik een flashback dat er iemand gezegd dat dat hij/zij tenor was - en dan totaal geen aandacht meer aan geschonken.
ff een nieuw stukje papier genomen en tenor Eline vraagteken opgeschreven: lijkt me toch geen piste om zomaar uit het oog te verliezen.

masterveecee17 feb 2017, 09:28

3547  Sven
ex-molinator schreef:En toch ??? Toen ik Bertrand hoorde zeggen "Good Hope" en dat koppelde aan de tenor-klok, had ik een flashback dat er iemand gezegd dat dat hij/zij tenor was - en dan totaal geen aandacht meer aan geschonken.
ff een nieuw stukje papier genomen en tenor Eline vraagteken opgeschreven: lijkt me toch geen piste om zomaar uit het oog te verliezen.
Ik dacht ook dat Eline gezegd had dat ze een tenor dacht te zijn (hilarisch op zich op, maar kom), maar ik vind het niet direct terug. Ik zoek nog eens verder...

masterveecee17 feb 2017, 09:34

3547  Sven
Annelies wijst Eline aan, en zegt dat ze alt is.
Eline zelf zegt dat ze niet weet wat ze is.

billie.holiday17 feb 2017, 10:56

462  Bert
Je hebt gelijk, het was alt.

dino.vanhauwaert17 feb 2017, 14:25

13
Vikken schreef:Alles klokken behalve 1 kregen ook een nummer. (Dat lijst komt op bepaald moment duidelijk in beeld.)

1. Joy
2. Love
3. Peace
4. Faith
5. Charity
6. Service
7. Patience
8. Sacrifice
9. Redemption
Tenor. Good Hope

Geen idee of we hier iets mee moeten, wel vreemd dat de ontbrekende klok geen vervolgnummer kreeg, maar wel een benaming.
Stond dit in deze volgorde?
Raar dat van klein naar groot staat toch?
Telkens ervoor staat hoeveel letters het bevat.. van 3 tot 10 is enkel 6 te kort.. en 1 & 2..
Is hier misschien iets mee te doen.. Of de volgorde of zo..
3L 1. Joy
4L 2. Love
5L 3. Peace
5L 4. Faith
7L 5. Charity
7L 6. Service
8L 7. Patience
9L 8. Sacrifice
10L 9. Redemption
Tenor. Good Hope

skred17 feb 2017, 14:38

110  Uma
Ik denk niet dat er iets uit die klok namen te halen valt, die zijn zo genoemd door een bisschop http://sgcathedral.co.za/bells.html
Wat misschien wel interessant is, de klokken gemaakt zijn in 1963... en wie is er nog 'gemaakt' in 1963... 😉