Annelies is niet De Mol

Moldedju07 mar 2017, 00:08

507  Yens
ex-molinator schreef:Damn, de naam van dat schilderij kwam me bekend voor: en nu je dit gezegd hebt, rinkelt het belletje.
Deze vraag is dus speciaal gekozen om in deze opdracht een geloofwaardig falen van de opdracht mogelijk te maken, een inkopper voor de mol?
Ik dacht dat de kandidaten niet in de mogelijkheid waren om op computer of smartphone iets te checken, dus dan gaan ze dat ook niet te weten komen en is het voor hen wel verdacht. En als het is om de kijker een geloofwaardig falen te laten zien, dan hadden ze dat denk ik wel ergens in de verf gezet niet?

ex-molinator07 mar 2017, 00:13

3483  Uma
Moldedju schreef:Ik dacht dat de kandidaten niet in de mogelijkheid waren om op computer of smartphone iets te checken, dus dan gaan ze dat ook niet te weten komen en is het voor hen wel verdacht. En als het is om de kijker een geloofwaardig falen te laten zien, dan hadden ze dat denk ik wel ergens in de verf gezet niet?
Nee, kandidaten hebben geen computer of gsm ter beschikking maar een vergissing Monet/Manet moet niet voor de kijker verklaard worden, maar eventueel voor de medekandidaten, en het feit dat haar man ook dacht dat het Monet was is een extra, misschien onverwachte hulp bij de verontschuldiging.

Noptje07 mar 2017, 00:40

181
In haar verdediging, bijna iedereen in de kooi, dacht ook dat het Monet was. Bij ons (we kijken altijd met zijn 4en), was het ook 50-50. Natuurlijk, als je niet zeker bent, dan moet je niet iemand aansturen om van zijn mijn te komen. Maar ja, was zij wel zeker? Of speelde ze dat? Moeilijk om te beoordelen he.
Persoonlijk had ik Robin van zijn mijn laten gaan, omdat ik zeker was dat dat het juiste antwoord was. Maar zij blijkbaar niet, dusja zo zie je maar hoe moeilijk het soms is om ergens zeker van te zijn.
Persoonlijk vond ik het ook wel erg verdacht, dus ik hou het zeker in het achterhoofd, en is het dan toch eens een actieve mollestreek, als zij het zou zijn 😃

fréderic.chevalier07 mar 2017, 00:44

20
Ik vond het vreemd dat Robin niet v zijn plaatje kwam. Volgens mij een makkelijke vraag vr iemand die koers volgt.
En dan Sam overdreven beschuldigen omdat hij snel beslist bij een onmogelijke vraag. Die leeftijd weet je of weet je niet, dus waarom aarzelen?

Noptje07 mar 2017, 00:50

181
fréderic.chevalier schreef:Ik vond het vreemd dat Robin niet v zijn plaatje kwam. Volgens mij een makkelijke vraag vr iemand die koers volgt.
En dan Sam overdreven beschuldigen omdat hij snel beslist bij een onmogelijke vraag. Die leeftijd weet je of weet je niet, dus waarom aarzelen?
Inderdaad, zoals je zegt, of je weet het, of je weet het niet. Weinig nut om er 5 minuten over na te denken.
Verder vond ik ook dat Robin zijn vraag simpel was (maar voor de een is iets simpel, voor de ander is het onmogelijk), maar je moet wel in het achterhoofd houden, dat ze al het onderwerp hadden voor de volgende vraag; namelijk literatuur. En daar is Robin niet in thuis zei hij vrijwel direct, net als Hans.
Dus misschien is dat ook wel een reden waarom hij niet van zijn mijn wou afkomen?

Tis al 5 afleveringen van hetzelfde.... Je kan in bijna alles iets verdachts vinden, maar uiteindelijk zal het blijken dat het maar van 1 iemand echt verdacht was, en bij de rest gewoon menselijke vergissingen, wij die dingen willen zien die er niet zijn, stress, etc...

chicawah.janssen07 mar 2017, 09:36

8153
cédric.soete schreef:Denk al weken aan Eline maar onder Annelies kan ik nu wel echt niet meer uit. Annelies zou voor mij wel een heel erg opvallende mol zijn. Notre dame?? Dit was toch echt wel één vd makkelijkste vragen, ze wou ook Elines niet ''zogezegd'' terwijl dit juist was. Ze begon toen wat te praten over haar boek van Marie Curie over straling... Verdachte kattebrok. :batman:
Annelies heeft daar in dat mijnenveld inderdaad enkele verdacht bizarre keuzes gemaakt.
Nobelprijs literatuur voor Marie Curie (ik wist het juiste antwoord zelfs zonder multiple choice)???
Was trouwens hilarisch: "Maar ze heeft toch ook een boek geschreven met haar man? Ra..., ra... euh... ra..." (ze bedoelde radium). Waarop Hans: "Da's wel geen literatuut hé!"
En maar doordrammen over Monet. Raar dat niemand van de anderen scheen te weten dat het Manet was.
De Notre Dame hoger dan het Atomium?
Vreemd, heel vreemd.

chicawah.janssen07 mar 2017, 09:38

8153
Noptje schreef: Tis al 5 afleveringen van hetzelfde.... Je kan in bijna alles iets verdachts vinden, maar uiteindelijk zal het blijken dat het maar van 1 iemand echt verdacht was, en bij de rest gewoon menselijke vergissingen, wij die dingen willen zien die er niet zijn, stress, etc...
... zichzelf opzettelijk verdacht maken.

yoeri.vanvaerenberghe07 mar 2017, 10:25

11
De Mol zou in mijn ogen niet zo opvallend een proef laten mislukken. Nu verdenkt iedereen Annelies omdat zij Davey eraf heeft laten stappen.

De Mol weet ook wel dat er iemand die denkt het juiste antwoord te kennen, zal zeggen "stapt er maar af". Als Mol wacht je hier gewoon af (tenzij ze aan de laatste vraag geraken, dan saboteer je).

kwinten.cockhuyt07 mar 2017, 11:08

1
chicawah schreef:...En maar doordrammen over Monet. Raar dat niemand van de anderen scheen te weten dat het Manet was.
Alhoewel ik Annelies best wel verdacht vind, is deze fout best wel verstaanbaar. Zowel Manet als Monet hebben een werk dat zo noemt. Manet was weliswaar eerst, maar dat werd niet expliciet gevraagd. Lelijke strikvraag dus van de productie vind ik.

chicawah.janssen07 mar 2017, 11:34

8153
kwinten.cockhuyt schreef:Zowel Manet als Monet hebben een werk dat zo noemt.
Dat heb ik nooit eerder gehoord. Heb je daar ergens bewijzen van?

Frolva07 mar 2017, 11:44

2204
chicawah schreef:Dat heb ik nooit eerder gehoord. Heb je daar ergens bewijzen van?
Staat op de Engelse Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Le_D%C3%A ... 80%99herbe
(had ik ook maar ergens op het forum hier gelezen :mrgreen: )

In elk geval: hét bekende 'Le Déjeuner sur l'herbe' is van Manet. 😉

ex-molinator07 mar 2017, 12:17

3483  Uma
chicawah schreef:Dat heb ik nooit eerder gehoord. Heb je daar ergens bewijzen van?
Ik had er al over gehoord in één of ander kunstprogramma over werken waarrond een zware controverse ontstaan is. De naam van het werk kwam me dus wel bekend voor, maar daar eindigde het ook bij mij. Not my field of expertise!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9