ex-molinator schreef:Overigens denk ik niet dat Bahador een praktiserende Islamiet is, en indien wel, dan behorend tot een zeer moderne en gematigde strekking.Hmm, als Limburger heb ik toch een streepje voor
ex-molinator schreef:Overigens denk ik niet dat Bahador een praktiserende Islamiet is, en indien wel, dan behorend tot een zeer moderne en gematigde strekking.Hmm, als Limburger heb ik toch een streepje voor
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Voor mij is dat wel 08-04.is moeilijk te zien, maar in dat geval 't is gewoon de uitzenddatum en geen hint....maar dat scherm zal daar zo wel niet gehangen hebben , er zal daar wel iets anders opgestaan hebben ... volgens mij hebben ze de (lokale) info die erop stond gewijzigd en er een mol & neckermann logo opgezet, de vraag is of de kleine lettertjes eronder een hint zijn ? 't is iig moeilijk leesbaar
Taupe077 schreef:Ik zag in die datum of nummer eerder een tip voor de mol wie de afvaller is.... zodat hij/zij weet wie er in principe gaat uit liggen en waarom niet degene die er net na komt?ik denk niet dat het scherm daar effectief zo hing , denk dat ze dit later aangepast hebben voor de uitzending, zodat ze er reclame konden opzetten voor neckermann, of de andere info iets te betekenen heeft weet ik natuurlijk niet
jelle.mayeur schreef:MOL-0904 is effectief geen officieel vluchtnummer, dus hier moet meer achter zitten. Ik heb dan even verder zitten zoeken, en we mogen niet vergeten dat we in Mexico zitten. Dat staat ook duidelijk nog eens op het scherm: MEX
Nu is Mexico uiteraard ook het land van de Maya-cultuur. En de Maya's hadden hun eigen kalendersysteem![]()
De drie belangrijkste kalenders die de Maya gebruikten waren de lange telling voor historische doeleinden, de Haab als burgerlijke kalender en de Tzolkin als religieuze kalender.
De Haab, die 365 dagen telt, komt het meeste overeen met onze kalender. De Haab heeft 18 maanden van 20 dagen, en de laatste maand heeft slechts 5 dagen. Iedere maand heeft ook een god.
Na wat opzoekwerk in de Maya kalender valt 09/04 altijd in de maand... jaja... MOL.
En wat is nu net de god van de maand Mol? De Watergod
Kunnen we hier een link leggen naar Pascale, die marine officier is?
jelle.mayeur schreef:MOL-0904 is effectief geen officieel vluchtnummer, dus hier moet meer achter zitten. Ik heb dan even verder zitten zoeken, en we mogen niet vergeten dat we in Mexico zitten. Dat staat ook duidelijk nog eens op het scherm: MEX
Nu is Mexico uiteraard ook het land van de Maya-cultuur. En de Maya's hadden hun eigen kalendersysteem![]()
De drie belangrijkste kalenders die de Maya gebruikten waren de lange telling voor historische doeleinden, de Haab als burgerlijke kalender en de Tzolkin als religieuze kalender.
De Haab, die 365 dagen telt, komt het meeste overeen met onze kalender. De Haab heeft 18 maanden van 20 dagen, en de laatste maand heeft slechts 5 dagen. Iedere maand heeft ook een god.
Na wat opzoekwerk in de Maya kalender valt 09/04 altijd in de maand... jaja... MOL.
En wat is nu net de god van de maand Mol? De Watergod
Kunnen we hier een link leggen naar Pascale, die marine officier is?
OH !!! ik bedenk me net iets, De Watergod, dat kan ook naar Bahador verwijzen.Dat is natuurlijk informatie die slechts een paar mensen weten. Dan is dat een niet voor de hand liggende hint van de productie
Een paar jaar geleden heb ik (in het kader van enkele triatlons waar ik recreatief aan ging deelnemen) een lessenreeks Crawl zwemmen gevolgd bij zwemschool Aqua & Move, (rozebroeken Gent). Wie was er toen de coordinator van Aqua & Move, jawel, niemand minder dan Bahador. Hij heeft trouwens verschillende keren zelf bij wijze van training mijn lessen ook mee gevolgd.
dus, Baha, kan ook "De Watergod" zijn?
james.waker schreef:ik denk niet dat het scherm daar effectief zo hing , denk dat ze dit later aangepast hebben voor de uitzending, zodat ze er reclame konden opzetten voor neckermann, of de andere info iets te betekenen heeft weet ik natuurlijk nietTerwijl de kandidaten nog bezig zijn aan hun test weten ze niet wie de afvaller is hé!
waarom zouden ze de mol zo moeten inlichten over wie eruit gaat? ze hebben toch alle tijd voor overleg als kandidaten hun test afleggen?
james.waker schreef:als Lloyd jarig is op 4 september kan het inderdaad een link zijn naar hem....Als je de verjaardag (geboortedatum) van Lloyd echt wil weten, kan ik die waarschijnlijk vinden, maar dan heb ik zijn familienaam nodig.
ik heb al gezocht maar heb zijn geboortedatum nog niet kunnen vinden
is alleszins een fictief vluchtnr, dus mogelijks wel een hint