Cedric schreef:Wat ik vooral onthou is dat er een top-3 was.
Wanneer Gilles DC dus in dat interview zo'n week geleden zei dat "niet de favoriete mol van de makers" uiteindelijk de Mol werd, dan is dat minder dramatisch dan wij hier al bijna dachten.
Het is niet dat er 1 favoriet was en dat uiteindelijk nummer 10 nog de Mol kon worden... Wel nummer 1, 2 of 3.
Groot verschil in mijn ogen, want uiteindelijk zijn er toch wel een stuk of 4-5 mensen die echt wel een Molprofiel hebben in mijn ogen, waardoor je al de anderen al bijna kan uitsluiten.. Gevaarlijke uitspraak misschien, maar jullie snappen wel wat ik bedoel.
Ik snap het.
Ergens vind ik het jammer dat wij al wisten dat de mol nog gekozen moest worden. Maar we wisten het en gingen dus uit van een scenario waarbij ze 10 kandidaten geselecteerd hadden die allemaal de mol wilden zijn (klopt) en volgens hen een goede mol zouden zijn (klopt niet: zo kozen ze er maar 3). Het ging dus uiteindelijk om een mol kiezen uit 3 en niet uit 10 mensen.
Ze hebben wel alle kandidaten serieus liggen gehad: hen eerst wijsmaken dat ze de misschien de mol mogen zijn, hen vervolgens laten weten dat ze het toch niet mogen zijn, hen dan tot de onthutsende ontdekking laten komen dat er geen mol is en verwachtingen scheppen dat ze toch nog de mol kunnen worden, hen daarna de desillusie bezorgen dat er maar 3 potentiële kandidaten zijn en 2 van die 3 voor de 2de keer ontgoochelen met de boodschap dat ze de mol niet mogen zijn.

Proud PPP-er (Professioneel Paraceta- en Panamahoedfan)