Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

marc.koenen10 mar 2019, 21:48

122
Voor mij gaat Joeri voor de winst.Heeft zo een beetje Lloyd allures.Maar wie er de mol zou kunnen zijn?Geen flauw idee na het eerste spel

Cedric10 mar 2019, 21:49

2834  Uma
Wat ik vooral onthou is dat er een top-3 was.

Wanneer Gilles DC dus in dat interview zo'n week geleden zei dat "niet de favoriete mol van de makers" uiteindelijk de Mol werd, dan is dat minder dramatisch dan wij hier al bijna dachten.
Het is niet dat er 1 favoriet was en dat uiteindelijk nummer 10 nog de Mol kon worden... Wel nummer 1, 2 of 3.
Groot verschil in mijn ogen, want uiteindelijk zijn er toch wel een stuk of 4-5 mensen die echt wel een Molprofiel hebben in mijn ogen, waardoor je al de anderen al bijna kan uitsluiten.. Gevaarlijke uitspraak misschien, maar jullie snappen wel wat ik bedoel.

chicawah.janssen10 mar 2019, 21:57

8153
Cedric schreef:Wat ik vooral onthou is dat er een top-3 was.

Wanneer Gilles DC dus in dat interview zo'n week geleden zei dat "niet de favoriete mol van de makers" uiteindelijk de Mol werd, dan is dat minder dramatisch dan wij hier al bijna dachten.
Het is niet dat er 1 favoriet was en dat uiteindelijk nummer 10 nog de Mol kon worden... Wel nummer 1, 2 of 3.
Groot verschil in mijn ogen, want uiteindelijk zijn er toch wel een stuk of 4-5 mensen die echt wel een Molprofiel hebben in mijn ogen, waardoor je al de anderen al bijna kan uitsluiten.. Gevaarlijke uitspraak misschien, maar jullie snappen wel wat ik bedoel.
Ik snap het.
Ergens vind ik het jammer dat wij al wisten dat de mol nog gekozen moest worden. Maar we wisten het en gingen dus uit van een scenario waarbij ze 10 kandidaten geselecteerd hadden die allemaal de mol wilden zijn (klopt) en volgens hen een goede mol zouden zijn (klopt niet: zo kozen ze er maar 3). Het ging dus uiteindelijk om een mol kiezen uit 3 en niet uit 10 mensen.
Ze hebben wel alle kandidaten serieus liggen gehad: hen eerst wijsmaken dat ze de misschien de mol mogen zijn, hen vervolgens laten weten dat ze het toch niet mogen zijn, hen dan tot de onthutsende ontdekking laten komen dat er geen mol is en verwachtingen scheppen dat ze toch nog de mol kunnen worden, hen daarna de desillusie bezorgen dat er maar 3 potentiële kandidaten zijn en 2 van die 3 voor de 2de keer ontgoochelen met de boodschap dat ze de mol niet mogen zijn.
:mrgreen:

masterveecee10 mar 2019, 22:11

3547  Sven
Volgorde zitplaatsen/aan zet:

Kaat - Axel - Elisabeth - Joeri - Liesbeth - Bruno - Eva - Martijn - Ingrid - Bas

Frolva10 mar 2019, 22:14

2204
Cedric schreef:Wanneer Gilles DC dus in dat interview zo'n week geleden zei dat "niet de favoriete mol van de makers" uiteindelijk de Mol werd
Heeft hij dat gezegd?

Want de mol werd toch gewoon gekozen door de makers?
Zouden ze de favoriet dan niet gekozen hebben omwille van de reactie op het 'misschien' scherm?

Cedric10 mar 2019, 22:15

2834  Uma
Frolva schreef:Heeft hij dat gezegd?

Zouden ze de favoriet dan niet gekozen hebben omwille van de reactie op het 'misschien' scherm?
Dat wel. Maar de persoon die ze kozen op basis van de reactie op het 'misschien' scherm is iemand anders dan diegene die ze zouden gekozen hebben voor de reis begon.

chicawah.janssen10 mar 2019, 22:17

8153
Frolva schreef:Heeft hij dat gezegd?

Dat is hoe ik het begrijp: ze hadden 3 potentiele potentiële mollen met een voorkeur voor 1 van hen, maar ze hebben dan toch een van de 2 anderen gekozen omdat die beter gereageerd heeft dan de favoriet.

Zeg Frolletje, wat is er met je Avatar gebeurd?

Jay-Lo10 mar 2019, 22:18

1690  Sven
Ik vond Axel wel heel nerveus overkomen. Iedereen was zo serieus. Ik denk toch dat ik zou geglimlacht hebben, eender welk scherm. En al die korte antwoorden: Zeker, zeker en vast, waarschijnlijk,...
Maar aan de andere kant in hun plaats: eerst vind je het kei verdacht dat er moet gejongleerd worden, je laat niet in je kaarten kijken want dat wist je al. Dan krijg je een pannenkoek rond je oren geslagen dat er geen mol is, en moet je meteen achter een schermpje, want je kan hem toch nog worden. Kan wel wat stres met zich meebrengen.
Gelukkig doe ik niet mee, ik had die eerste aflevering al niet overleefd denk ik.

Frolva10 mar 2019, 22:20

2204
Cedric schreef:Dat wel. Maar de persoon die ze kozen op basis van de reactie op het 'misschien' scherm is iemand anders dan diegene die ze zouden gekozen hebben voor de reis begon.
Is dat niet iets wat GDC wel 'moest' zeggen in het interview?

Want anders is het gewoon zo dat de mol vooraf gekozen werd, maar pas tijdens aflevering 1 werd ingelicht. En dat is minder spannend dan dat de mol door 'een opdracht' wordt gekozen.

chicawah.janssen10 mar 2019, 22:22

8153
Frolva schreef:Is dat niet iets wat GDC wel 'moest' zeggen in het interview?

Want anders is het gewoon zo dat de mol vooraf gekozen werd, maar pas tijdens aflevering 1 werd ingelicht. En dat is minder spannend dan dat de mol door 'een opdracht' wordt gekozen.
Dat zou een beetje flauw zijn toch?

Jansen10 mar 2019, 22:26

3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Dat zou een beetje flauw zijn toch?
Inderdaad, volkomen mee eens collega, en ik geloof het daarom ook niet. Zo flauw zijn ze nog nooit geweest 🙂

ex-molinator10 mar 2019, 22:34

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Dat is hoe ik het begrijp: ze hadden 3 potentiele potentiële mollen met een voorkeur voor 1 van hen, maar ze hebben dan toch een van de 2 anderen gekozen omdat die beter gereageerd heeft dan de favoriet.
Of...
Ze hadden 10 potentiële mollen en hebben op basis van de eerste waarnemingen een eerste selectie gemaakt en er 3 overgehouden, en dan een definitieve selectie gemaakt op basis van de reacties bij de bekendmaking en de reacties op de schermen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21