(of is het algemeen geweten dat je in de reflectie van een TV scherm de toekomst kan zien?
lajato schreef:Wat de stoelen betreft, in de weerspiegeling zijn dit de stoelen waar Bas en Joeri op zitten/zaten.Terechte opmerking dat het de stoelen zijn van Bas en Joeri, maar dat verklaart niet waarom Bas in close-up wordt genomen tijdens de sequentie van Axel (wat dus zonder voorgaande is dit seizoen).
Frolva schreef:Dat er in een reflectie vaag twee lege stoelen te zien zijn lijkt mij geen betekenis te hebben.Als het geen betekenis heeft, waarom werd het er dan tussen gemonteerd? Daar was dan volgens jouw redenering toch ook geen reden voor?
chicawah.janssen schreef:Ik treed mijn collega bij.Dat lijkt me alleszins toch een redelijkere aanname? Niet zeker, maar toch opvallend dit allemaal.
Voor zover ik het begrijp zit Bas in de toekomst te kijken en hij ziet 2 lege stoelen. Dan is Bas toch de mol ?
Jansen schreef:Als het geen betekenis heeft, waarom werd het er dan tussen gemonteerd? Daar was dan volgens jouw redenering toch ook geen reden voor?Om wat meer dynamiek te krijgen in de saaie boel die de eliminatie (visueel
lajato schreef:Hiervoor leg ik de link met zijn facebook pagina, waarop staat:Dit lijkt me nu eens echt een hint die er voor de kijker is ingestoken en niet voor de kandidaten. Het beeld kan maar (zoals hierboven aangegeven) enkel ofwel voor of wel na de eliminatie gemaakt zijn. Nadien werd het beeld er tussen gezet om als hint voor de kijker te dienen.
1. identify the essential
2. eliminate the rest
Lijkt me meer op een winnaarsstrategie...
Wat de stoelen betreft, in de weerspiegeling zijn dit de stoelen waar Bas en Joeri op zitten/zaten. Ik interpreteer dit eerder zo dan dat Bas in de toekomst kijkt. Het lijkt ook meer op een gemanipuleerd beeld want de achtergrond en setting is perfect hetzelfde.
áls het al een hint is, dan kan dit pas verzonnen zijn nadat de winnaar en de mol gekend zijn, wat zou willen zeggen dat ze die setup van de tv op die plaats opnieuw gedaan hebben mocht het een authentiek beeld zijn...
Jay-Lo schreef:Zijn ze dan na de finale terug naar die plaats gegaan om lege stoelen te filmen?Achteraf? No way.