Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Superbrack15 mar 2020, 23:08

5  Bert
Ik vond het best gek dat Christian, die in de eerste aflevering beweerde dat hij een goede algemene kennis heeft, niet eens Neil Armstrong kon identificeren :-D al kan dat natuurlijk ook een stress momentje geweest zijn.

Mer2815 mar 2020, 23:09

302
huug.roosjen schreef:Ik vond hier vooral Salim en Els heel verdacht, Els met die ballen is al genoemd en inderdaad Salim hoe hij ervoor ging staan en er niet echt een punt van leek te maken dat hij niet was uitgekozen voor die opdracht met de reus. Verder wil ik (nu al) mijn dankbaarheid uitspreken dat ik onderdeel mag uitmaken van deze community! Ik kom pas net kijken als Nederlander, maar vind het echt een warm bad om in terecht te komen. Dus bedankt aan iedereen al!
Ja, ga akkoord met dit, en leuk dat je je thuis voelt in deze community, ben ook maar pas nieuw maar voel me hier ook wel thuis.

Superbrack schreef:Ik vond het best gek dat Christian, die in de eerste aflevering beweerde dat hij een goede algemene kennis heeft, niet eens Neil Armstrong kon identificeren :-D al kan dat natuurlijk ook een stress momentje geweest zijn.
Als we kijken naar hem doorheen de 2 afleveringen gaat Christian altijd voor zekerheid en heeft hij inderdaad soms wel eens stress, maar misschien schuilt hij hier wel achter?

Jansen15 mar 2020, 23:11

3423  Yens
Ik heb de indruk dat we met een heel slimme mol zitten... iemand die stilletjes op de achtergrond alles aan het sturen is en andere mensen in een frame zet. Vandaag werd dit heel uitdrukkelijk met Els gedaan.

jos.jansen15 mar 2020, 23:45

328  Uma
In deze proef viel vooral Salim me hard op. Waarom springt die in godsnaam bij de laatste bal, i.p.v. opzij te gaan zoals bij alle voorgaande. Els was hierdoor volledig kansloos en kon niet anders dan geraakt worden.

En natuurlijk zijn de 2 bovenaan in de beste positie, want zelfs al wordt er geld verdient je kan het altijd weg gokken.

Frolva16 mar 2020, 08:54

2204
jos.jansen schreef:In deze proef viel vooral Salim me hard op. Waarom springt die in godsnaam bij de laatste bal, i.p.v. opzij te gaan zoals bij alle voorgaande. Els was hierdoor volledig kansloos en kon niet anders dan geraakt worden.

En natuurlijk zijn de 2 bovenaan in de beste positie, want zelfs al wordt er geld verdient je kan het altijd weg gokken.
De laatste bal nog niet herbekeken. Maar opzij gaan is prima, zo lang de bal een te voorspellen traject volgt. En dat leek mij toch niet (altijd) het geval.

Het geld weg gokken is relatief, want dat heb je niet zelf in de hand (verdubbelen kon ook).

chicawah.janssen16 mar 2020, 09:20

8153
Ik vraag mij af in hoeverre Alina en Bruno de details van de proeven kenden. Ik vond het nl. heel raar om bij de ballen te kiezen voor 3 spelers. Eén speler had gemakkelijk kunnen slagen, maar nu stonden ze gewoon in elkaars weg. En Salim maakte het Els en Laure dan nog moeilijk ook 😉
En was het niet ook zo dat er met 1 speler meer geld verdiend kon worden dan met 3?
Ik vraag mij af wat Salim, onder het oog van de anderen, gedaan zou hebben mocht hij de enige geweest zijn. Dan mollen zou wel erg opgevallen zijn.

Wat Bruno en Alina betreft: die hebben héél veel geluk gehad met de dobbelstenen. Alina was nogal snel met haar "de kans is fifty-fifty"... En dat op een moment dat de pot nogal altijd in het rood stond.

Frolva16 mar 2020, 09:29

2204
chicawah.janssen schreef: En was het niet ook zo dat er met 1 speler meer geld verdiend kon worden dan met 3?
Niet bij de opdracht met de ballen. Daar brachten 3 spelers meer op.

Maar dan nog heel dom om er drie in te zetten, vind ik.

ex-molinator16 mar 2020, 09:48

3483  Uma
Frolva schreef:Niet bij de opdracht met de ballen. Daar brachten 3 spelers meer op.

Maar dan nog heel dom om er drie in te zetten, vind ik.
Met de kennis die wij hebben wel, ja.
Maar Alina heeft geen zicht op die trappen en weet niet hoe smal het is.

masterveecee16 mar 2020, 09:51

3547  Sven
Bart wil wel graag dat er 2 tenten meegaan blijkbaar.

Afbeelding

Terwijl je toch vlug eens kan kijken op de zak voor hoeveel personen de test juist is. Niet?
Plus, Christian (dacht ik) zei al:

Afbeelding

En toch?

chicawah.janssen16 mar 2020, 09:52

8153
Wie ervaring heeft met tenten zal inderdaad op de zak kijken voor hoeveel personen de tent is, maar blijkbaar heeft niemand daaraan gedacht (allemaal geen ervaring met tenten?). Alleen Christian maakte de bedenking dat die tenten heel zwaar waren, waaruit je had kunnen afleiden dat het ferme gevallen waren.
Daardoor zou je Christian kunnen schrappen als mol, want de mol wil natuurlijk maar wat graag extra gewicht laten meesleuren.
Het was natuurlijk ook een goede zet van de makers om daar 2 tenten te leggen. Dat zorgt ervoor dat ze denken dat die allebei nodig zijn. En wellicht dacht men ook dat er 1 tent voor de vrouwen en 1 tent voor de mannen was.

Jansen16 mar 2020, 09:53

3423  Yens
En ik ben er niet zeker van dat zij en Bruno wisten dat er ballen naar beneden gingen komen?

alexander.maes16 mar 2020, 09:55

3
Alina en Bruno hebben waarschijnlijk zelf met die trappen naar boven geweest, dus zullen wel weten hoe breed die waren.
Ik vind het heel vreemd dat Alina zo weinig verdacht gevonden wordt: Het was inderdaad vreemd van Bruno om twee vrouwen te gebruiken voor het armworstelen, maar ik vond het vooral vreemd dat Alina hier niet op reageerde. Zij vond het gewoon perfect oké. Zelfde met het risico nemen bij de dobbelstenen, als met 3 personen inzetten bij het ballen ontwijken. Ook bij de taart kiezen neemt ze weinig tot geen initiatief om echt iets meer te weten te komen. als de verkeerde taart gekozen wordt zwijgt ze gewoon heel opvallend net als bij de trappen. Ze wacht dus gewoon altijd tot iemand anders iets vreemd zegt/doet, en dan gaat ze daar gewoon in mee zonder problemen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10