Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

BeaVer22 mar 2020, 22:59

1293  Uma
Nee.
Zolang je niet kan uitmaken welke vraag haar is gesteld, kun je niet weten waarom ze dat zei.
Het is niet zo dat ze daar voor de camera gaan zitten en dat ze zeggen: "vertel maar"
Ik ben zeker dat het een interview is met meerdere vragen, waar ze dan 1 selectie uit maken.

Cedric22 mar 2020, 23:02

2834  Uma
Ik blijf vermoeden (kan het niet weten) dat men in die commentaren steeds aan elke kandidaat een mening vraagt over elke andere kandidaat. En dan wordt er bij iedereen 1 quote uitgepikt zodat uiteindelijk over meerdere kandidaten wel een uitspraak uitgezonden wordt.
Maar bon, ik kan mis zijn. En vorige week leek het inderdaad alsof Els Salim verdacht. Maar voor hetzelfde geld heeft ze dus ook over enkele andere kandidaten iets gezegd, wat niet werd getoond.

elbeon22 mar 2020, 23:44

24  Uma
Ik had bij de eerste aflevering genoteerd dat ze toen Christian verdacht. Bij de 2de aflevering zei ze idd iets over Salim. Maar denk idd ook wel dat het is zoals Cedric zegt, dat ze gewoon bij iedereen een bepaald beeld eruit nemen om te tonen, maar dat dat niet persé over die persoon zijn/haar verdachte gaat.

elkemol23 mar 2020, 08:16

654
https://www.wieisdemol.be/nieuws/119/on ... afvaller-3
Onverwachte eliminatie voor afvaller 3
"Ik had een sleutel in mijn hand en heb hem niet gebruikt"
Afbeelding
Afbeelding

Els vertelde bij het interview in CDM dat ze na het eerste gesprek met de mol het gevoel had dat ze moest onthouden wat hij/zij had gezegd. En dat ze zou moeten letten op wie in de groep dat soort uitspraken deed.
Nu ze eruit ligt heeft ze spijt dat ze dat tijdens het spel vergeten is, maar nu denkt te weten wie de mol is.
Wie zou ze toch bedoelen? 😉

masterveecee23 mar 2020, 08:24

3547  Sven
wat ik denk, is dat de mol in de groep in het bos zat. Els was daar niet bij, en moet vertrouwen op informatie die ze krijgt van de andere kandidaten omdat ze er zelf niet bij is.
Hiermee zou ik Dorien durven uitsluiten

stef.vermeiren23 mar 2020, 08:45

79  Uma
flashback naar Thibault die eruit vloog en tijdens de finale nog niet wist wie de mol was

De vroege afvallers hebben meer informatie wat betreft wie de mol niet is, dan wat betreft de mol denk ik. Het zou mij straf lijken moest Els juist zitten, maar hé moge Els' mensenkennis mij verbazen!

elkemol23 mar 2020, 08:49

654
Els heeft duidelijk fout gestemd tijdens de eliminaties...en het is niet duidelijk dat ze op Bart heeft gestemd of net niet.
Vanuit mijn tunnelvisie heeft ze er wss niet op gestemd, maar achteraf gedacht , dju toch...ze geeft aan in CDM dat ze het nu wel denkt te weten, en dat ze de 'sleutel' die ze tijdens de eerste ontmoeting met de mol had gekregen, heeft genegeerd.

Nu, het zegt helemaal niets concreets...enkel maar dat ik nog steeds in die tunnel zit 😉

Jansen23 mar 2020, 09:21

3423  Yens
elkemol schreef:Nu, het zegt helemaal niets concreets...enkel maar dat ik nog steeds in die tunnel zit 😉
Elke, dat je in een tunnel zit, is de onderschatting van de eeuw...

Klaartje23 mar 2020, 10:31

2245  Uma
Ik ben wel benieuwd wat voor concreets de Mol tijdens die eerste ontmoeting in Vilvoorde met Els zou gezegd hebben. Dat moet toch iets speciaals geweest zijn, waardoor Els dacht: "Verdorie, zoiets zegt toch niet iedereen tegen mij (over mij)." We hebben natuurlijk het raden naar wat de Mol heeft gezegd, maar het zou iets kunnen zijn dat bvb . enkel mannen tegen vrouwen zouden zeggen, of omgekeerd, een uitspraak die eerder vrouwen tegen vrouwen zouden doen.

Wel spijtig voor Els dat ze, door zo op te gaan in het spel in Griekenland, eigenlijk vergat om daaraan te denken. Waarschijnlijk heeft ze na haar uitschakeling heel de film van haar avontuur nog eens terug laten spelen in haar hoofd en toen aan die uitspraak in Vilvoorde gedacht en is toen haar euro gevallen, dat zou best kunnen. Ze heeft intussen enkele maanden de tijd gehad om dat allemaal te overdenken en tot een conclusie te komen.

We vernemen het hopelijk in de reveal-aflevering of anders moeten de interviewers het dan nog eens vragen of haar vermoeden inderdaad juist was.

remcotorken23 mar 2020, 16:19

25  Yens
Aangezien ik nog steeds sterk overtuigd ben van mijn mol, ga ik een volgende voorspelling maken. Jolien ligt er volgens mij één van de volgende afleveringen uit en haalt zeker de finale niet (althans volgens mijn theorie 🙂 ). Het zou me niet verbazen als de volgende aflevering haar laatste is.

Dit aangezien we Jolien in de laatste 2 afleveringen verdachte zaken over Alina hebben zien benoemen. Afgaand op mijn theorie die stelt dat deelnemers die verdachte handelingen over de mol benoemen vaak één van de volgende afleveringen naar huis moeten.

Jansen23 mar 2020, 16:24

3423  Yens
remcotorken schreef:Aangezien ik nog steeds sterk overtuigd ben van mijn mol, ga ik een volgende voorspelling maken. Jolien ligt er volgens mij één van de volgende afleveringen uit en haalt zeker de finale niet (althans volgens mijn theorie 🙂 ). Het zou me niet verbazen als de volgende aflevering haar laatste is.

Dit aangezien we Jolien in de laatste 2 afleveringen verdachte zaken over Alina hebben zien benoemen. Afgaand op mijn theorie die stelt dat deelnemers die verdachte handelingen over de mol benoemen vaak één van de volgende afleveringen naar huis moeten.
En waarop baseer je die theorie dan? Ik zou eerder denken dat als kandidaten de mol (die volgens jou Alina is) verdacht vinden, dat die er net gaan inblijven?

remcotorken23 mar 2020, 17:06

25  Yens
Ik baseer die theorie op de wijze waarop die verdachtmakingen in elkaar gestoken worden, de voorbije seizoenen indachtig.
Wanneer een deelnemer iets verdachts zegt over de mol maar diezelfde deelnemer de mol eigenlijk niet verdenkt, wordt dit vaak gebruikt in de beelden achteraf. Met als doel de kijker te doen geloven dat die persoon (=de mol) de mol niet kan zijn want die deelnemer "verdacht" de mol en lag er vervolgens uit.

Zoals hierboven al is aangehaald, wordt er hoogstwaarschijnlijk in de gesprekken vóór de eliminatie naar elke deelnemer gepolst. Dus in het voorbeeld van Jolien kan ik me best voorstellen dat dat gesprek een beetje volgt gaat:
"Heb je iets speciaal opgemerkt bij Alina vandaag?"
"En wat met Christian?"
"Durf je Dorien volledig uit te sluiten als mol?"
Etc...

En dan wordt achteraf het stukje over Alina eruit gehaald om zo de kijker te doen geloven dat Jolien Alina echt verdenkt als mol. En als Jolien er dan vervolgens uit ligt, wordt zo verkeerdelijk geconcludeerd dat Alina de mol niet kan zijn.

Dit alles is natuurlijk gebaseerd op mijn mening dat Alina de mol is. Maar aangezien ik op basis van deze theorie de vorige keer had voorspeld dat Bruno eruit ging, ben ik benieuwd of Jolien hetzelfde lot beschoren is.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14