Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Cadfael12 apr 2020, 22:22

229  Uma
Vermoljoen schreef:Je zou kunnen zeggen dat Alina niet de Mol is omdat ze niet van de balk viel, kan je ook over anderen zeggen, maar dat ging bij Alina over 'maar' 600 euro en ook de rest was niet zoveel waard. Ik denk dat dit een moment was dat de Mol mocht 'pauzeren' en niet moest mollen.
Denk er ook aan dat de mol zijn best doet als er weinig te verdienen valt

JBB12 apr 2020, 22:36

439  Uma
Dit was eigenlijk mijn favoriete proef tot nu toe :drunken:

Vermoljoen12 apr 2020, 22:43

2354  Uma
Deze opdracht had eigenlijk wel langer mogen duren, vind ik. Maar zeker een toffe opdracht!

Mer2812 apr 2020, 22:44

302
Dit was ook een van mijn favoriete proeven. En de humor die erbij kwam was toch ook wel top.

joeri.michiels12 apr 2020, 23:10

176  Sven
Ik had wel een raar gevoel bij de "serieuze" blik van Jolien op Dorien en Bart in de wagen op het moment dat Alina nog niet in de wagen zat. Dorien en Bart zaten maar te lachen (oké Christian keek ook eerder serieus maar toch minder dan Jolien) terwijl Jolien (als evt mol, maar ik verdenk haar ook niet meteen) leek te denken: lap er komt geld binnen.

Cat_Cl12 apr 2020, 23:12

38  Philippe
Ja die blik was mij ook opgevallen! Ik heb wel totaal geen idee hoe ik die moet interpreteren want ik zie Jolien ook nog steeds niet als mol.

Cedric12 apr 2020, 23:28

2834  Uma
yevo schreef:Wat heeft de doorsnee forumganger al gedaan?
https://www.strawpoll.me/19759051
Maar 3 van de 12 dingen heb ik al gedaan (misschien vier, want niet met een pistool, wel met een geweer).. Schandalig zeg. Enfin, sommige.

Soit, de Mol kan op 2 posities zitten om goed geld uit de pot te halen hé. Niet alleen in de auto, waar je alles stuurt, maar ook aan tafel als je op veel vragen 'ja' kan antwoorden.
Bijvoorbeeld is het makkelijk te zeggen dat Alina het meeste geld heeft verdiend (50+350+350), maar anderzijds heeft zij ook het meeste geld NIET verdiend (50+100+100+200+200=650€) door op 5 vragen 'ja' te antwoorden. Eigenlijk hebben Dorien (alle vragen 'neen') en Jolien (4 op 6 vragen 'neen) het meeste geld verdiend dus.

Nu, als de productie het ietwat eerlijk doet bij het kiezen van de vragen, dan hebben ze die 12 vragen zodanig gekozen dat ALLE kandidaten op even veel vragen ja hadden geantwoord en op even veel vragen neen. In dat geval is het uiteindelijk "toeval" dat Bart 5 van de 8 vragen zo kiest dat Alina er ja op antwoordt, Christian 3 op 4 en Jolien 2 op 6, Dorien 0 op 2).

Echter, als de productie het zo zou hebben gedaan dat er slechts 3 vragen waren waar Alina 'neen' op antwoordt (wat goed mogelijk is want die niet-gestelde vragen heeft ze ook wel allemaal gedaan denk ik), dan zit Alina eigenlijk op de beste Molpositie want zij heeft de meeste vragen met 'ja' beantwoordt wat geen geld op levert.

joeri.michiels12 apr 2020, 23:38

176  Sven
Cat_Cl schreef:Ja die blik was mij ook opgevallen! Ik heb wel totaal geen idee hoe ik die moet interpreteren want ik zie Jolien ook nog steeds niet als mol.
Het kan ook een momentopname zijn dat ze het gesprek aandachtig aan het volgen was in de hoop zelf iets te weten te komen.

nicholas.vandenberghe13 apr 2020, 00:11

2
Cat_Cl schreef:Ja die blik was mij ook opgevallen! Ik heb wel totaal geen idee hoe ik die moet interpreteren want ik zie Jolien ook nog steeds niet als mol.
Jolien verdenkt Alina al een hele tijd. Ze zit heel vaak samen met Alina in een proef, vandaag ook 2x bij de laatste 2, en analyseert telkens Alina haar reactie. Ook vandaag nadat ze voorgelezen had dat er maar één winnaar ging zijn. En toen Bart erop reageerde, keek Jolien opnieuw naar Alina en niet naar Bart. Volgens mij is dat de reden, maar zeker ben je natuurlijk nooit 🙂

Cedric13 apr 2020, 00:12

2834  Uma
nicholas.vandenberghe schreef:
Jolien verdenkt Alina al een hele tijd. Ze zit heel vaak samen met Alina in een proef, vandaag ook 2x bij de laatste 2, en analyseert telkens Alina haar reactie. Ook vandaag nadat ze voorgelezen had dat er maar één winnaar ging zijn. En toen Bart erop reageerde, keek Jolien opnieuw naar Alina en niet naar Bart. Volgens mij is dat de reden, maar zeker ben je natuurlijk nooit 🙂
Denk ik ook. Idem voor Bart die niet niet meer wilde dat Alina de loopproef zou doen zodra de groep vernam dat die proef allesbeslissend zou zijn.

floris13 apr 2020, 01:02

9  Uma
Christian is heel verdacht. Bij de stellingen die Bart als eerste kiest (en dus het meest onlogisch zouden moeten zijn), heeft Christian het vaak wel al gedaan. Toen Christian naar de auto ging antwoordde hij op de vragen die erna gesteld waren vaak nee. Het was dus zijn plan om te blijven zitten, zoveel mogelijk te moeten drinken, tot zijn 'ja' vragen op waren. Hoe cool zou het zijn te weten dat de mol de week voor het vertrek een datingsite heeft gebruikt, etc ... Zou ik echt de max vinden !!

jordy.dewerchin13 apr 2020, 01:34

5
Eerst en vooral: ik verdenk Alina als mol. Dus alles hieronder is met dat in gedachten.

Volgens mij mocht de mol liegen bij deze opdracht .. maar de mol wist zelf ook niet welke vragen er zouden komen dus moest die snel met een goede leugen klaarstaan.

Bij de opmerking dat Alina op het einde dan net veel verdiend heeft, heb ik dan volgende bedenking: ze werd wat buiten schut gezet:
De vraag over het stemmen wisten de medekandidaten met zekerheid haar antwoord, dus hier kon ze niet liegen. De vraag over het sluikstorten lijkt de montage de tonen dat ze twijfelt over haar antwoord, maar ik denk dat het gewoon tegen haar persoon ingaat om daarop ja te antwoorden.

Bij het over de balk wandelen staat iedereen er op te kijken, en net voor ze op de balk gast lijkt ze nog te wankelen, maar volgens mij wou of durfde ze het risico niet te nemen omdat ze anders volledig door de mand zou vallen bij alle deelnemers (en zoals we nu ook weten, zat nog niet iedereen op haar in de eliminatie).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7