Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

mattias.boel01 mar 2021, 18:28

61  Uma
Het lijkt alsof die puntjes misschien een soort schaduw zijn?
Ze richten zich een soort van naar een bepaald punt, denk ik.
Afbeelding

masterveecee01 mar 2021, 18:44

3547  Sven
het puntjes patroon is al verschillende jaren onder de loep genomen geweest, zonder resultaat. dus weet niet of er nu wel iets zou uitkomen

Vermoljoen01 mar 2021, 19:06

2354  Uma
SPOILER
Wel straf hoe ze dit weer timen. Iedere afgelopen week (zelfs dag) dacht ik dat het nieuws kon komen. Nu er tot gisteren niets kwam vreesde ik dat het pas na BB zou starten en we dus nog een week moesten wachten, maar blijkbaar niet! Ik ben heel benieuwd naar wat het oranje scherm zal betekenen. Enorm leuk hoe ze erin slagen elke jaar een andere draai aan het programma te geven zonder het hele spelconcept om te gooien 👏🏻

Ik zit er helemaal klaar voor en gok dat we 28 maart weer kunnen gaan jagen op die ene saboteur!

Cedric01 mar 2021, 19:30

2834  Uma
Zijn er al theorieën over wat het betekent eigenlijk?
Enkele dingen die ik al las maar die waarschijnlijk niet het geval zijn:

- Oranje scherm bij ex-aequo
- Oranje scherm ipv rood scherm => 2 personen met oranje scherm doen onderlinge proef
- Er doen voor het eerst Hollanders mee en ze maken er ook hier zo'n debiel België-Holland van (zoals Expeditie Robinson en Big Brother)
- Oranje = niet nu naar huis, maar soort 'zwarte stem' voor volgende eliminatie (omgekeerde pasvraag dus)
- Afvallers kunnen terugkeren

De "niemand is zeker" zal ook wel iets betekenen... Zou ook de Mol naar huis kunnen gaan en is er een back-up mol of zo?

Vermoljoen01 mar 2021, 19:41

2354  Uma
- Oranje scherm ipv rood scherm => 2 personen met oranje scherm doen onderlinge proef
Moest ik ook heel even aan denken, maar dan zitten ze wel wat krap met de tijd...

Het zal sowieso iets zijn in combinatie met nieuwe slogan 'Niemand is zeker', dus misschien dat iedere eliminatie de beste en voorlaatste een oranje scherm krijgen of zoiets?

Jay-Lo01 mar 2021, 19:56

1690  Sven
Cedric schreef: ↑01 mar 2021, 19:30 Zijn er al theorieën over wat het betekent eigenlijk?
Enkele dingen die ik al las maar die waarschijnlijk niet het geval zijn:

- Oranje scherm bij ex-aequo
- Er doen voor het eerst Hollanders mee en ze maken er ook hier zo'n debiel België-Holland van (zoals Expeditie Robinson en Big Brother)
- Oranje = niet nu naar huis, maar soort 'zwarte stem' voor volgende eliminatie (omgekeerde pasvraag dus)
- Afvallers kunnen terugkeren

De "niemand is zeker" zal ook wel iets betekenen... Zou ook de Mol naar huis kunnen gaan en is er een back-up mol of zo?

Het gekleurde ❌

Rood is eruit, was al eerder dat de afvaller kon terugkomen.
Groen is door, maar was al eerder dat dat nog rood kon worden (zie vorig seizoen en seizoen 5 Marzena)
Oranje is gevarenzone, niet zeker of je door bent. Na de eerste 10-15 vragen bij de test kunnen de kandidaten hun scherm geheim raadplegen. De slechtste 2 zien een oranje scherm en kunnen zich nog redden met de overige vragen voor de definitieve eliminatie.
Niemand is zeker, want zelfs met eerst een groen scherm kun je nog een rood krijgen.

Vermoljoen01 mar 2021, 20:00

2354  Uma
Oeh, dat laatste dat je noemt vind ik wel een interessante optie. Misschien dat niet iedereen dit zomaar kan en er dan afhankelijk van de hoeveelheid personen die dit doen er geld uit de pot gaat?

Ik vind het alvast spannend! 😃

chicawah.janssen01 mar 2021, 20:05

8153
Maar ze kunnen toch niet elke aflevering de 2 slechtsten oranje geven en hen de kans geven zich te redden met extra vragen? Dat zou een beetje flauw zijn.
En de oranje die mag blijven weet dan dat hij/zij totaal verkeerd was en heeft daardoor extra info. Dat hebben we ook al eerder meegemaakt (Bertrand, Bart). En alle anderen weten wie de slechtste was als dat oranje "openbaar" getoond wordt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Jay-Lo01 mar 2021, 20:09

1690  Sven
Tenzij de mol ook oranje kan krijgen, navenant hoe hij/zij de test invult.

Polle de Molle01 mar 2021, 20:57

135  Bert
Tweet was gepost om 4 uur
Oranje is de kleur van vuur, "vier" is het west-vlaams woord voor "vuur". De west-vlaming is de mol.

Maar voor de serieus nu:
Ik denk niet dat het oranje scherm voor de mogelijke afvallers is of om de voorlaatste te redden. Als dat bij iedere rond zou zijn zou dat ervoor zorgen dat de productie verschillende mensen de goeie richting proberen te wijzen... Wat uiteindelijk totaal hun doel niet zou mogen zijn.

Ik denk dat het oranje scherm mogelijks één van volgende zaken kan zijn:

1) Kandidaten kunnen op sommige eliminaties mogelijke x-aantal pasvragen kopen van Gilles. Het oranje scherm toont aan dat de speler doorgaat, maar pasvragen gekocht heeft van gilles. Andere spelers met een normaal groen scherm hebben dit niet gedaan.

2) Het oranje scherm is gewoon een groen scherm, maar een indicator dat je gelijk staat met het aantal vragen met iemand. Als 2 spelers beide 80% hebben en twee andere spelers beide 20% juist hebben krijgen diegene een oranje scherm. Het aantal juiste vragen doet er niet toe, gewoon om aan te tonen dat je gelijk staat met iemand. De mol kan zelf beslissen of hij een oranje scherm wilt delen met iemand of niet.
Hier zie ik persoonlijk niet direct de meerwaarde van in, en dit zal wss ook niet voor dit doeleind gebruikt worden.

3) Mss zijn deze oranje schermen random? Wanneer een speler die krijgt komt die mss voor de keuze te staan om zich vrij te kopen? Deze speler weet nog niet of hij een groen of rood scherm heeft. Voor een ontzettend groot bedrag van de groepspot kan deze speler dan beslissen of hij door wil gaan of niet. Als hij een groen scherm krijgt is het verloren geld voor de pot, als hij een rood scherm krijgt dan heeft heeft deze speler zich vrij gekocht en gaat door naar de volgende ronde. In het meesty mysterieuze geval zal het scherm dat deze speler zou moeten krijgen zelfs helemaal niet getoond... De volgende afvaller heeft geen kans meer op een oranje scherm, dus die krijgt sowieso rood.

-----

Ik denk dat het oranje scherm uiteindelijk iets zal zijn om voor groepsverdeling te zorgen en geldverlies. Niet zozeer als waarschuwing of herkansing voor afvallers. Dus ik opteer voor optie 1 of een variant daarop (iets wat publiekelijk bij de spelers aantoont wie er nodeloos geld zit te verkwisten)

Vermoljoen01 mar 2021, 21:21

2354  Uma
Mmm ik zie het eigenlijk niet meteen gebeuren dat mensen gaan mogen bieden, want dan krijgen we écht een historisch lage pot. Het spel wordt steeds harder gespeeld en er zullen ongetwijfeld wel kandidaten zijn die doorgaan belangrijker vinden dan de pot. Kijk maar naar het bieden op de vrijstelling vorig seizoen. Zoiets is enkel leuk in het begin, maar is het zeker niet wanneer het vaker terugkomt en later in het seizoen.

Ik denk toch bij nader inzien dat het oranje scherm los zal staan van de groepspot.

Jay-Lo01 mar 2021, 22:04

1690  Sven
Ik hoop het wel, ik vind dat kopen en bieden voor pasvragen, immuniteit, echt laag. Kan maar 1x per seizoen voor mij en dan nog beperkt. Vorig seizoen was er al over, ik hoop dat we niet met Nederlandse taferelen gaan zitten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24