Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

chicawah.janssen03 mar 2017, 13:07

8153
FlightWolf23949 schreef:+1 like voor het 'verdwijnselen' deel. Wie van heel dien hoop zou in Hufflepuff zitten? (embleem is een das) 😉 Robin zit al zeker en vast niet in Gryffindor 😃
😂
Annelies bij Hufflepuf denk ik.

chicawah.janssen03 mar 2017, 13:13

8153
kristien.leys schreef:Ik heb hier van iem gelezen: Hans vindt het gouden ei, in een tunnel onder de grond. Wie leeft in een tunnel onder de grond? Inderdaad "een mol". Zou hij dan misschien toch de mol kunnen zijn en zo moest hij proef met krokodillen doen en dan kan de crew hem persoonlijk spreken over opdrachten die hij in de volgende dagen moet doen mislukken. Bovendien zijn vriendin belt hem op in de kooi onder water en dat gesprek was toch meer van iem die hem al vooraf gesproken had, terwijl de anderen toch wel heel blij en emotioneel waren toen ze voor het eerst hun familie hoorden! Ik zal die voorbeeldige professor toch wat meer in het oog houden!
Het viel mij ook op dat de vrouw van Hans het heel normaal scheen te vinden dat hij bij een krokodil zat.
Mijn reactie zou zijn "Jaja, maak dat een ander wijs!". Anderen zouden zich misschien doodschrikken en iets roepen in de aard van "Toch geen levende?".

ONBEKEND03 mar 2017, 13:32

Die mensen weten ook wel dat ze allerlei soorten opdrachten krijgen, dus zo raar zal het dan niet zijn dat er een opdracht met een krokodil tussen zit, en niet iedereen reageert even heftig, dus dat vind ik niet zo raar. De partner wist ook wel dat hij een opdracht moest uitvoeren, dus denk dat ze niet te veel tijd wou verspillen met heftige reacties, maar er zo vlug mogelijk wou aan beginnen.

Verder vond ik hem die eerste paar seconden dat hij haar stem hoorde toch emotioneel klinken hoor, zijn stem beefde er van, niet vergeten dat hij onder water zit hè.

Bonanza03 mar 2017, 13:48

71
Waarom mochten Robin en Annelies eigenlijk zonder harnas naar dat gouden ei gaan zoeken? Het leek wel wat improvisatie, alsof de productie erop gerekend had dat dat ei zéker zou gevonden zijn tijdens de scrabbel.

ONBEKEND03 mar 2017, 13:53

Bonanza schreef:Waarom mochten Robin en Annelies eigenlijk zonder harnas naar dat gouden ei gaan zoeken? Het leek wel wat improvisatie, alsof de productie erop gerekend had dat dat ei zéker zou gevonden zijn tijdens de scrabbel.

Ik blijf er bij, volgens mij was dat harnas overbodig en enkel om de kandidaten schrik te doen krijgen van die struisvogels. Zoals ook hier staat: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170228_02755153

Er waren ook permanent vijf begeleiders bij de dieren in het doolhof, zodat onze crew er onbeschermd kon rondlopen. De beschermende kledij die we de kandidaten hebben aangetrokken, was dus eigenlijk niet nodig.’

‘We hebben hier toch voor gekozen om zo de beleving van de proef te versterken bij de kandidaten. We wilden hen het gevoel geven dat de dieren niet te vertrouwen waren, en dat ze zich ertegen moesten beschermen. Het zorgde voor interessante en vooral ook voor grappige reacties. De helm was bovendien noodzakelijk om hen non-stop in beeld te hebben.’

Vroeger liepen de struisvogels trouwens ook gewoon los in de dierentuin, ik heb dat nog geweten dat er plots ene ons pad kruistte.

glashelder03 mar 2017, 15:05

53
Nog een bedenking in verband met de kaart. Als Annelies en Robin het Scrabblespel goéd gespeeld hadden (dus: aanwijzingen geven aan de rest om letters in het doolhof te vinden), dan waren ze sowieso op een bepaald moment op de tunnel gestoten. Dan hadden Annelies of Robin aanwijzingen gegeven om een letter in het afgesloten deelte op te halen, en was dat niet gelukt of waren ze op de tunnel uitgekomen, waar het gouden ei lag.

Was het een bewuste keuze van Robin of Annelies om de kaart niet te gebruiken om dat gedeelte van het doolhof met meer letters (en de tunnel met het gouden ei) verborgen te houden?

Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom ze anders de kaart niet zouden gebruiken... Op een bepaald moment hadden ze een bepaalde letter nodig en vroegen daarom, maar géén aanwijzingen geven hoe daar te geraken (de enige -vage- aanwijzing die ze ooit gegeven hebben was "ja hier vlakbij"). En ook op de vraag van de groep om het kaartje te tonen, zijn ze niet ingegaan.

ex-molinator03 mar 2017, 15:16

3483  Uma
chicawah schreef:...Anderen zouden zich misschien doodschrikken en iets roepen in de aard van "Toch geen levende?".
Ik ken Hans niet, noch zijn vriendin, dus ik maak geen allusie ... maar ik ken wel een koppel waarbij ik "Toch een levende?" zou kunnen horen.

Frolva03 mar 2017, 15:32

2204
glashelder schreef:Nog een bedenking in verband met de kaart. Als Annelies en Robin het Scrabblespel goéd gespeeld hadden (dus: aanwijzingen geven aan de rest om letters in het doolhof te vinden), dan waren ze sowieso op een bepaald moment op de tunnel gestoten. Dan hadden Annelies of Robin aanwijzingen gegeven om een letter in het afgesloten deelte op te halen, en was dat niet gelukt of waren ze op de tunnel uitgekomen, waar het gouden ei lag.

Was het een bewuste keuze van Robin of Annelies om de kaart niet te gebruiken om dat gedeelte van het doolhof met meer letters (en de tunnel met het gouden ei) verborgen te houden?

Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom ze anders de kaart niet zouden gebruiken... Op een bepaald moment hadden ze een bepaalde letter nodig en vroegen daarom, maar géén aanwijzingen geven hoe daar te geraken (de enige -vage- aanwijzing die ze ooit gegeven hebben was "ja hier vlakbij"). En ook op de vraag van de groep om het kaartje te tonen, zijn ze niet ingegaan.
'k Heb mij die bedenking (waarom sturen Robin en Annelies de andere kandidaten niet meer) ook gemaakt.

Maar volgens mij is het onbegonnen werk om iemand aan de hand van de kaart goed door het doolhof te begeleiden.
En dat er een deel onbereikbaar is (zonder tunnel) valt écht niet op, vind ik. En zelfs al zou je het merken, dan nog weet je niet waar je moet gaan zoeken om een toegang te vinden.

Hieronder de kaart waarmee Annelies en Robin het moesten stellen:

[ external image ]

bart.steps03 mar 2017, 15:37

9
Frolva schreef:Geen probleem. Er zijn ook zoveel verschillende kaarten getoond tijdens de uitzending ...

Trouwens, het deel van het doolhof dat enkel via de tunnel te bereiken is lijkt op de kaart van Robin en Annelies veel minder hermetisch afgesloten dan de programmamakers willen doen geloven.

De programmamakers tonen op een bepaald ogenblik een kaart van het doolhof met de onderste driehoek (spie) helemaal rood gekleurd (en daar staat de tunnel op getekend) (afl. 4 op 39:00).

Maar als je naar de kaart van Robin en Annelies kijkt, zie je dat de kandidaten wel in die 'rode spie' (en bij de letter P daarin) kunnen geraken zonder de tunnel te nemen!

Zie rode lijn op de tekening:

[ external image ]
In het topic AFL 4 - ONDERGRONDSE LETTERS IN DOOLHOF heb ik een bedenking geplaatst bij de verschillende kaarten van het doolhof:

Het ei met de letter 'P' (waar Sam bij staat) is NIET aangeduid op het plan van Robin & Annelies, terwijl dit op het plan dat wij te zien krijgen na montage wel correct aangeduid is! Verdacht?

Meer info en screenshots: http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=57654#p57654

chicawah.janssen03 mar 2017, 15:40

8153
ex-molinator schreef:Ik ken Hans niet, noch zijn vriendin, dus ik maak geen allusie ... maar ik ken wel een koppel waarbij ik "Toch een levende?" zou kunnen horen.

😂 😂 😂

Jansen03 mar 2017, 18:24

3423  Yens
ex-molinator schreef:Ik ken Hans niet, noch zijn vriendin, dus ik maak geen allusie ... maar ik ken wel een koppel waarbij ik "Toch een levende?" zou kunnen horen.
Bedenk dat de vriendin van Hans naar hem belt en niet omgekeerd. Ze deed dit zeker niet vanuit een eigen initiatief, dus kan het niet anders dat de organisatie haar heeft gecontacteerd en gevraagd om naar hem te bellen. Ze zullen haar dan ook wel ingelicht hebben over de situatie van Hans op dat moment, dus waarschijnlijk daarom haar "onderkoelde" reactie.

chicawah.janssen04 mar 2017, 10:04

8153
eveline.vanhemel schreef:Bedenk dat de vriendin van Hans naar hem belt en niet omgekeerd. Ze deed dit zeker niet vanuit een eigen initiatief, dus kan het niet anders dat de organisatie haar heeft gecontacteerd en gevraagd om naar hem te bellen. Ze zullen haar dan ook wel ingelicht hebben over de situatie van Hans op dat moment, dus waarschijnlijk daarom haar "onderkoelde" reactie.
Als maker zou ik haar doen bellen hebben, maar verder niets gezegd hebben hoor. Het had hilarische TV kunnen opleveren.
Eigenlijk won Hans ook tijd doordat hij zijn Carine niet eerst een hoop uitleg moest geven.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17