chicawah.janssen schreef:Wat ik mij afvraag: stél dat Eva de mol is (ik denk van niet, maar stél van wel), is het dan niet raar dat net zij ervoor kan zorgen dat de afvaller niet naar huis moet? Strikt genomen moet de mol er toch alleen maar voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld verdiend wordt? Misschien zal de groep moeten kiezen tussen geld verdienen of de afvaller laten blijven. In dat geval kan de mol er proberen voor zorgen dat ze de afvaller laten blijven zodat er geen geld verdiend wordt.
Toch lijkt het mij logischer dat bij deze opdracht de mol in de groep zit.
Dat is ook wat ik denk en hiervoor al gezegd heb. Ze krijgen de vraag of ze de afvaller Eva willen terughalen en dat kost geld... Wellicht doen ze dat niet. Dat is tenminste de indruk van de korte trailer. Lijkt dat Alex consensus wil, Ingrid weigert en Bruno denkt dat het een leugen is.
Tot ze horen dat het wel één van hun is die afvalt.
Enkel de mol, dus imo niet Eva, is zeker en dan zou je moeten kijken of er zijn die zich erna (volledig) anders gaan gedragen maar hierdoor ook laten blijken dat ze NIET de mol zijn! Dus op dat moment moet je als kandidaat denken, ga ik voor geld en riskeer dat ik weg moet of blijf ik en verdienen we niks... de mol weet wat doen

jos.jansen schreef:Het is natuurlijk wel een zeer dankbare positie voor de productie om te vergaderen met de mol zonder dat het opvalt. Heb ook wel eerder een vermoeden dat de mol liever in de groep zou zitten, maar de vreemde situatie (mol zonder voorbereiding) zorgt mogelijks voor andere keuzes
Daar geloof ik niet in. De opdrachten zijn al lang op voorhand gemaakt en gecontroleerd. Daar dan plots ipv de echt snelste, je mol zetten om hem te kunnen info geven? Nee, daar geloof ik niet in, er zijn betere methodes en de mol moet zeker bij de anderen zitten imo