Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Cedric18 apr 2019, 15:25

2834  Uma
Moldedju schreef:- Is er hier iets mis met onderstaande pijl? Het vleugeltje lijkt geplooid te zijn, heeft ze dat bewust platgedrukt zodat de pijl raar begint te vliegen? (vliegen met 2 vleugels ipv 3?)

Afbeelding
Geen platgedrukt 'vleugeltje', maar gewoon de pijl die verkeerd in de boog zit.
Elke pijl heeft 3 van die vleugeltjes, die op de in doorsnede ronde pijl geplakt zijn zoals een mercedeslogo (zonder de cirkel errond):
Afbeelding

In het geval van die foto van Klaartje ligt de pijl aan de linkerkant van de boog, mikt ze met haar rechteroog. In dat geval moet de "punt" van de vleugeltjes (volgens het mercedeslogo het bovenste dus) naar de linkerkant wijzen. De andere 2 zorgen ervoor dat de pijl niet van zijn as afwijkt ten opzichte van de boog, terwijl deze ene dan dient om te mikken.
Als je de pijl omgekeerd in de boog steekt, zal je inderdaad een afwijking naar rechts krijgen.

Ruwweg getekend, zoiets:
Afbeelding
(Blauwe ovaal = oog, blauwe lijn = boog)

I hope that makes sense...

Nu, of het iets betekent, dunno, wie nog nooit aan boogschieten heeft gedaan zal hier waarschijnlijk geen rekening mee houden.
Maar het is dus wel duidelijk te zien op het screenshot dat de pijl omgekeerd in de boog zit, met de kant van de 2 vleugeltjes aan het oog. Dit is dus fout en zorgt voor een afwijking in het vluchtpad van de pijl.

masterveecee18 apr 2019, 15:39

3547  Sven
Frolva schreef:Een gewijzigd cijfer staat voor een letter in het alfabet?

2 = B

Volgende week

1 = A

Week nadien

19 = S

:mrgreen:
stel dat hier iets in zit (alhoewel frolva het wat al lachend zegt wsl ^^), zou ik het raar vinden dat ze het zo plots introduceren. ik verwacht dan dat het te zien zou zijn in alle afleveringen, zoals dan BASMOL ofzo

chicawah.janssen18 apr 2019, 15:46

8153
Inderdaad. Vorig jaar zat het telefoonnummer in alle afleveringen tot Pascale naar de mol mocht bellen.

Frolva18 apr 2019, 15:47

2204
masterveecee schreef:stel dat hier iets in zit (alhoewel frolva het wat al lachend zegt wsl ^^), zou ik het raar vinden dat ze het zo plots introduceren. ik verwacht dan dat het te zien zou zijn in alle afleveringen, zoals dan BASMOL ofzo
De 2 kan ook staan voor de B van Elisabet, natuurlijk. 😉

:mrgreen:

Cedric schreef:wie nog nooit aan boogschieten heeft gedaan zal hier waarschijnlijk geen rekening mee houden
Ik wist dat alleszins niet. Ik vermoed dat we daar niets achter moeten zoeken. 😉

marc.roose18 apr 2019, 16:32

193  Sven
Cedric schreef:Geen platgedrukt 'vleugeltje', maar gewoon de pijl die verkeerd in de boog zit.
Elke pijl heeft 3 van die vleugeltjes, die op de in doorsnede ronde pijl geplakt zijn zoals een mercedeslogo (zonder de cirkel errond):
Afbeelding

In het geval van die foto van Klaartje ligt de pijl aan de linkerkant van de boog, mikt ze met haar rechteroog. In dat geval moet de "punt" van de vleugeltjes (volgens het mercedeslogo het bovenste dus) naar de linkerkant wijzen. De andere 2 zorgen ervoor dat de pijl niet van zijn as afwijkt ten opzichte van de boog, terwijl deze ene dan dient om te mikken.
Als je de pijl omgekeerd in de boog steekt, zal je inderdaad een afwijking naar rechts krijgen.

Ruwweg getekend, zoiets:
Afbeelding
(Blauwe ovaal = oog, blauwe lijn = boog)

I hope that makes sense...

Nu, of het iets betekent, dunno, wie nog nooit aan boogschie...
Klopt .... daarom zijn de pluimpjes op de pijl meestal van verschillend kleur ... hier heb je 2 blauwe en 1 wit pluimpje ,waarbij het de bedoeling is dat het witte pluimpje aan de buitekant van de boog zit (kant van het oog).
Maar ook Joeri (1x) en Elisabeth (2x) leggen de pijl verkeerd op de boog.

Cedric18 apr 2019, 16:33

2834  Uma
Best opvallend dan van Joeri, want gezien die zei dat hij dat al eens gedaan heeft zou hij beter moeten weten.. (En het aan anderen ook kunnen uitleggen.)

BeaVer18 apr 2019, 16:37

1293  Uma
Wat is "ik heb dat al eens eerder gedaan"
Hij heeft het misschien nog maar 1 keer gedaan op een teambuilding of zo en kreeg die uitleg toen misschien ook niet.

marc.roose18 apr 2019, 16:43

193  Sven
of een keer op de sinksenfoor 😃

Yvo18 apr 2019, 16:50

1111  Uma
Het kan zijn dat Joeri de pijl verkeerd op de boog legde, maar voor de rest deed hij het wel perfect.
Zijwaarts gaan staan met de voeten parallel. Met twee vingers, één boven de pijl en één eronder, de pijl naar achter trekken. Je kon zien dat hij het nog al heeft gedaan.
En ik vond hem nu niet bepaald een prutser. Hij heeft op 20m afstand die meloen of wat het dan ook was rakelings gemist.

MolWout18 apr 2019, 17:03

348
Ik weet niet of het hier al is vermeld (en ik heb het ook niet zelf gevonden, credits naar Florian en Dorien).

Bij de eerste proef gaan de kandidaten het gamehouse “Clark Station” binnen. Eenmaal ze binnen zijn staat er dat het huis “Clakr Station” noemt.
En dit is géén fout qua ondertiteling 😉

Afbeelding

Afbeelding

ex-molinator18 apr 2019, 17:07

3483  Uma
MolWout schreef:...
Bij de eerste proef gaan de kandidaten het gamehouse “Clark Station” binnen. Eenmaal ze binnen zijn staat er dat het huis “Clakr Station” noemt.
zoekfunctie? search.php?keywords=clakr

MolWout18 apr 2019, 17:11

348
Ik bedoelde in genre van dit topic. We zoeken hier toch naar fouten, dus ik dacht dat dit misschien ook een fout kon zijn. Het is misschien geen bewuste fout, maar het is toch fout?

By the way: ik ken dit forum niet helemaal vanbuiten (en wist niet eens dat dat bestond), dus bedankt voor de tip 😉
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14