Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Jay-Lo09 mar 2017, 19:50

1690  Sven
Kobe schreef:
SPOILER
Ik denk wel dat daarop gedoeld wordt. Merci 🙂

Muls09 mar 2017, 20:12

18
Jay-Lo schreef:Ik denk wel dat daarop gedoeld wordt. Merci 🙂
SPOILER

Holmes09 mar 2017, 20:15

395
Moldedju schreef:Met al de kennis van wat hierboven geschreven staat (wat een mooi zoekwerk!) heb ik de GPS opdracht nog eens in detail overlopen en er viel mij nog wat op.

Nadat ze alle woorden hebben proberen te vinden zien we eerst hoe ze de papieren van de palen afhalen (Eline neemt papier met AFSPRAAK). Daarna bellen ze verder met Davey en Hans en zien we verschillende keren het tafeltje met de groene lamp. Er gebeurt in deze volgorde hetvolgende:

1. Naast de lamp op het tafeltje liggen er geen papieren.

[ external image ]

2. Daarna heeft iemand de papieren op tafel gelegd. Er zijn nu twee stapeltjes en het woord BROEIKAS ligt van boven. Het andere stapeltje lijken opdrachten te zijn.

[ external image ]

3. Nadat Davey en Hans zijn binnengekomen zien we op het tafeltje drie stapeltjes en het woord AFSPRAAK (zoals hier reeds schitterend gevonden werd). Iemand heeft dit dus in tussentijd bewust naar boven gelegd! ...
En als Gilles DC in beeld komt zijn de kaartjes alweer weg...

[ external image ]

Holmes09 mar 2017, 20:19

395
Als je alle elementen samenlegt die in deze topic vermeld zijn, lijkt er idd een grote hint verstopt te zijn in deze proef.
Mijn vermoeden lijkt hierdoor (definitief?) bevestigd te worden.
Knap werk van de hier aanwezige speurneuzen ! :!:

beagle09 mar 2017, 20:51

77
Kobe schreef:
SPOILER
SPOILER

commisaris Witse09 mar 2017, 21:05

260
Holmes schreef:Een prullenmand is het niet echt (14:02), gewoon op de grond

[ external image ]
Des te beter... zo kan de Mol alles oprapen onder het mom "als die mannen hier straks binnen komen gerend, kunnen ze niet over deze kaarten uitglijden" :mrgreen:

commisaris Witse09 mar 2017, 21:17

260
Holmes schreef:En als Gilles DC in beeld komt zijn de kaartjes alweer weg...

[ external image ]
Neen, hij heeft ze in zijn handen 😂 Dus waren ze belangrijk...

[ external image ]

Kobe09 mar 2017, 21:34

429
Klaartje schreef:Ah, is het dat dus? Is dat zo speciaal of alles onthullend om dat achter een spoiler te zetten en dan nog hypercryptisch te omschrijven zodat iedereen met een IQ van onder de 145 der geen kloten van snapt? :mrgreen:

Robin de mol, dat is de afknapper van het seizoen. Dat wisten we toch al sinds aflevering 2, na de dierenproef? Toen "hadden" we hem al bij zijn velleke.

Enfin, het is opgelost, we hebben hem. Over naar de orde van de dag en de echt belangrijke vragen in dit leven: wat eten we morgen? 😂
Robin de mol volgens dit topic, ben benieuwd (alhoewel de gelijkenissen tussen de strip Sam en Sam in reallife toch ook echt treffend zijn :roll: )

Moldedju09 mar 2017, 22:03

507  Yens
Kobe schreef:Robin de mol volgens dit topic, ben benieuwd (alhoewel de gelijkenissen tussen de strip Sam en Sam in reallife toch ook echt treffend zijn :roll: )
Om vanuit deze topic Robin als de mol naar voren te schuiven als conclusie vind ik een beetje te..., tja, .. Robintunnelgedacht.

Het enigste wat je volgens mij vanuit deze topic met 100% zekerheid kan besluiten is dat Davey de mol niet is. Hij zat in de auto en kan dus nooit het plaatje met afspraak bovenaan gelegd hebben.

Daarnaast komt Eline er het meest verdacht uit: ze is verdorie in die papieren aan het zoeken terwijl de andere drie met hun rug naar haar staan. Dat is toch op zijn minst verdacht?

En Robin, dat weten we niet zeker, maar het lijkt er sterk op dat hij de hele tijd aan het bellen was toen AFSPRAAK naar boven werd gelegd.. Dat kan gemonteerd zijn maar ik denk het persoonlijk niet. Hij gaat zo op in dat spelletje aan die telefoon dat de wereld vergaat en de mol kan daar gemakkelijk van gebruik maken.

Annelies dan? Die staat maar wat te dromen, geen stress of niks, terwijl de minste stress haar normaal parten speelt, denk ik niet. Was zij bezig met dat kaartje te veranderen? Denk ik niet.

Sam, die zou ik op basis hiervan niet durven uitsluiten. Ook hij loopt wat gespannen rond vind ik. Ik denk ook dat hij op een bepaald moment naar het tafeltje gaat als Eline de papieren al heeft teruggelegd. Dus ofwel heeft hij AFSPRAAK dan nog gelegd, ofwel heeft hij het zeker gezien!

Maar om dus te concluderen: Davey is de mol niet! Of zijn we het daarover ook niet eens?

Jansen09 mar 2017, 22:10

3423  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Ik vind die ROBIN op basis van de strookjes niet overtuigend. Wat doe je dan met het geel?

ROGBIV vorm je hier, bijna zoals de regenboog toch?
Inderdaad!! De kleuren op het schilderij herleiden tot Rood - Oranje - Blauw en Indigo is wel heel kort door de bocht...
Je kan toch moeilijk Geel gaan indelen bij Oranje? En inderdaad Violet. Die kleuren vergeten we maar even...

Ben ook niet overtuigd 🙂.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21